Регіональне відділення АМУ заявляє про утиски місцевого самоврядування на Закарпатті

Виконавча дирекція Закарпатського РВ АМУ і надалі використовуватиме всі передбачені Конституцією і Законами України засоби для захисту інтересів територіальних громад Закарпаття та даватиме принципову оцінку фактам розправ з місцевими радами і законно обраними громадами міськими, селищними та сільськими головами.

 

23 вересня 2008 року, виконавчою дирекцією Закарпатського РВ АМУ, яка водночас є Представництвом Асоціації міст України та громад в Закарпатській області, було доведено до обласних і районних органів державної виконавчої влади та місцевого самоврядування, правоохоронних структур і територіальних підрозділів міністерств і відомств прийняту ще у березні 2008 року „Заяву Асоціації міст України та громад з приводу ситуації, що складається у взаємовідносинах органів державної влади з органами місцевого самоврядування”. Заяву озвучив виконавчий директор Закарпатського РВ АМУ, депутат Ужгородської міської ради від Блоку Юлії Тимошенко Олег Лукша

Заява
виконавчої дирекції Закарпатського регіонального відділення Асоціації міст
України та громад
Повністю підтримуючи оцінки, висновки і застереження цієї Заяви АМУ, виконавча дирекція ЗРВ АМУ уповноважена при цьому заявити таке:
1. До Закарпатського РВ АМУ впродовж останніх 10-12 місяців з міських, селищних і сільських рад та їх голів надходять чисельні звернення щодо грубих утисків і втручання в діяльність рад з боку окремих посадових осіб державної виконавчої влади районного і обласного рівнів, ініціювання прийняття ними та районними і обласною радою незаконних рішень, які замість вираження і захисту інтересів територіальних громад попирають ці інтереси. При цьому порушується один із основоположних конституційних принципів самостійності органів місцевого самоврядування і заборони втручання держави та її органів у сферу компетенції місцевих рад.
2. Особливе занепокоєння викликає те, що для переслідування і дискредитації місцевих рад та вищих посадових осіб територіальних громад -міських, селищних і сільських голів системно використовуються формально законні і навіть незаконні методи - від порушень надуманих кримінальних справ і прокурорських приписів та протестів до відкритого фізичного тиску з абсолютно невиправданим використанням міліцейських спецпідрозділів, захопленням ними будинків органів місцевих рад, масовим вилученням службової документації (Ужгородська міська рада, Волівецька районна рада, Баранинська сільська рада). До цього процесу системно залучається все більш широке коло як державних органів - міліція, прокуратура, суди, управління охорони навколишнього природного середовища, екологічна інспекція, санепідемстанція, тощо, так і підконтрольні засоби масової інформації.
3. Активне використання територіальних державних інституцій проти інтересів міських, селищних і сільських рад відбувається в умовах довготривалого загострення політичної кризи в державі та кульмінаційної напруги в міжпартійних і міжкорпоративних (олігархічно-кланових) відносинах, які проектуються з Центру на регіони, де ще залишились „неприхватизованими" земельні, майнові і природні ресурси. На заваді до цих ресурсів і стоять базові органи місцевого самоврядування Закарпаття.
Саме тому головними мішенями обрані голови тих міст, селищ і сіл, де зосереджені найбільш привабливі земельні ресурси (м. Перечин, м. Ужгород, с. Баранинці і ще 3 села поблизу Ужгорода, с. Невицьке, села Рахівського і Міжгірського районів і др..) Саме тому реалізовуються намагання будь-якою ціною усунути неугодних мерів або змінити партійно-політичну конфігурацію місцевих рад, нехтуючи волевиявленням територіальної громади, грубо порушуючи не лише закони, але й елементарні законодавчі процедури. Найбільш виразно це проявилось в м. Перечині, де проведено „зняття” міського голови Погоріляка І.М., а нині - і в Баранинській сільській раді.
4. Інспіровані конфліктні ситуації уже стали причинами того, що в Баранинській сільській раді цими днями робляться спроби усунути з посад сільського голову Чучку П.П. та в.о. секретаря ради Марусяка Ю., захопити будівлю сільради і будь-що вилучити печатку для вирішення питань дерибану сільських земель, які межують з територією м. Ужгорода. Натомість демократичній і прогресивній частині сільської ради на чолі з сільським головою вдалося вперше в Україні успішно організувати відкликання виборцями п’ятьох депутатів ради, які саботували її роботу, та призначити додаткові вибори депутатів на 2 листопада 2008 року, що переконливо свідчить про високу довіру громади до сільського голови.
В обласному центрі Ужгороді 18 громадських організацій змушені були у серпні 2008 року виступити з ініціативою проведення місцевого референдуму на підтримку рішення міської ради щодо будівництва аквапарку, яке підступно та з перевищенням повноважень блокується обласною радою та обласними природоохоронними структурами. А Ужгородська міська рада з лютого 2008 року не тільки пережила кілька захоплень свого будинку і кабінетів спец підрозділами міліції з вилученням документів та порушень надуманих кримінальних справ, що луснули, як мильні бульбашки, але й продовжує бомбардуватись мало не щодня протестами і приписами прокуратури з вимогами на кшталт негайного розширення діаметру усіх труб зливової каналізації міста.
Виконавча дирекція Закарпатського РВ АМУ планує проінформувати муніципальну громадськість всієї України щодо ситуації, яка складується на Закарпатті у взаєминах територіальних органів державної влади і правоохоронних структур з міськими, селищними і сільськими радами на IV Українському Муніципальному Форумі, що відбудеться на початку жовтня 2008 року. Окрім того, плануємо скликати також позачергові Збори Закарпатського РВ АМУ, присвячені цій гострій проблемі. І враховуючи наближення всеукраїнського заходу - Європейського тижня місцевої демократії, пропонуватимемо Зборам ЗРВ АМУ направити листи-звернення щодо утисків місцевого самоврядування на Закарпатті у всі європейські структури та Конгрес місцевих і регіональних влад Європи.
Виконавча дирекція Закарпатського РВ АМУ і надалі використовуватиме всі передбачені Конституцією і Законами України засоби для захисту інтересів територіальних громад Закарпаття та даватиме принципову оцінку фактам розправ з місцевими радами і законно обраними громадами міськими, селищними та сільськими головами.

 

25 вересня 2008р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів