Ціни на продукти стрімко зростають
Продукти харчування й далі зростають у ціні. Про це свідчать дані Держкомстату України.
Так, у серпні 2010 р. найбільше (+5,8 %) виросли ціни на масло і молоко (+4,2 %). Також подорожчали цукор (+2,6 %) та хліб і хлібопродукти — на 2,4 %. На сьогодні, за словами експертів, у Україні спостерігається нестача якісного молока для виробництва молочних продуктів. До того ж літня спека негативно вплинула на надої.
Крім того, додали в ціні алкогольні напої й тютюнові вироби (+3,7 %), що в основному пов’язано з підвищенням цін на тютюнові вироби на 6,5 %.
Оптово-відпускні ціни на курячі яйця в Україні зросли за місяць узагалі більш ніж удвічі з 2,75 до 6,23 грн./10 штук. (з ПДВ). При цьому мінімальна ціна по областях складала 3,83 грн./10 шт., а максимальна — 7,7 грн./10 шт. А ціни на м’ясо досягли рекорду за останні десять років.
Перший заступник міністра аграрної політики Сергій Мельник заявив, що Мінагрополітики розглядає можливість імпорту сухого молока та вершкового масла. "Сьогодні є пропозиції підприємців, були переговори з Європейською бізнес-асоціацією щодо можливості закупівлі сухого молока, масла, щоб уникнути зростання цін на ці продукти", — заявив Мельник. "За попередніми підрахунками, щоб уникнути стрибків цін і виникнення дефіциту, потрібно буде закупити близько 20 тис. тонн вершкового масла і 17 тис. тонн сухого молока, що дозволить забезпечити баланс споживання", — зазначив чиновник.
А колись Україну називали житницею Європи.
ЦІНИ ВДАРИЛИ ПО РЕЙТИНГУ ЯНУКОВИЧА
Українські соціологи зафіксували з початку осені стрімке зниження президентського рейтингу Віктора Януковича. Експерти пояснюють ситуацію небувало тривожними настроями, які панують у суспільстві, пише Тетяна Івженко в російській "Независимой газете".
Хоча економісти запевняють, що ні дефіцит, ні голод країні не загрожують, однак зростання цін на послуги і продукти першої необхідності призводить до завищених інфляційних очікувань і депресивних настроїв у суспільстві.
Експерти вважають, що суспільство так болісно реагує на зміни на продовольчому ринку, оскільки середньостатистична українська родина витрачає на продукти до 40 % коштів із загального обсягу щомісячних витрат. Ще минулого року українці намагалися економити саме за рахунок продуктів харчування: видатки за цією статтею довелося урізати 65,5 % родин. Зараз експерти не виключають, що ситуація повториться.
Експерти зазначають, що громадяни покладають відповідальність за ситуацію не на главу уряду, а на президента. Цим можуть пояснюватися результати соціологічного опитування, оприлюднені Центром "Рейтинг": на початку вересня рейтинг Віктора Януковича порівняно з червнем знизився в півтора рази, з 38,2 до 26 %.
На думку політолога Бали, нинішні депресивні настрої в суспільстві унікальні тим, що громадяни не довіряють по-справжньому нікому з політиків. Тому обурення високою ціною картоплі та гречки може перерости в політичний протест. Хоча експерти вважають, що у влади є ще приблизно півроку на те, щоб запобігти такому розвитку подій.
РІО
До цієї новини немає коментарів