Закарпатці все більше довіряють обласній владі
І рідше скаржаться до Києва
Довіра людей до влади насамперед залежить від вміння чиновників різних інстанцій почути своїх громадян. Проблеми, з якими вони звертаються до влади з надією на допомогу – своєрідний барометр як настроїв самого населення, так і діяльності влади загалом. Розуміючи, що для багатьох закарпатців обласна влада – шанс на порозуміння, вирішення складних питань чи порятунок життя, голова Закарпатської облдержадміністрації Олександр Ледида з першого дня перебування на посаді взяв під особистий контроль роботу зі зверненнями громадян.
Загалом, від жителів Закарпатської області до облдержадміністрації протягом 2010 року надійшло 4204 звернення, що на 5,3% менше, у порівнянні з попереднім роком. Найбільше краян турбують питання соціального захисту – 57% від загальної кількості, благоустрою, комунального та дорожнього господарства – 8,7%, житлові – 6,7%. Було зареєстровано 3803 заяви (клопотання), 362скарги та 38 пропозицій. Частіше на прийом ходять жінки: 2380 проти 1516 звернень чоловіків. Найбільше закарпатці звертаються до чиновників через пошту – 2570 звернень, через особистий прийом – 1634. Також 19 закарпатців поскаржилися анонімно.
Минулоріч закарпатці менше писали у центральні органи влади: кількість звернень зменшилася на 15%. До уряду – на 58% , до парламенту – на 40%. Натомість на третину збільшилася кількість краян, які зверталися за поміччю до президентської Адміністрації, що безперечно свідчить про зростання довіри в людей як до цієї інституції, так і до діяльності Гаранта української Конституції Віктора Януковича. Цікаво, що найбільше скаржників до органів центральної влади було з Тячівського та Рахівського районів, найменше – з Великоберезняняського та Воловецького.
Аналіз надходження звернень до облдержадміністрації свідчить, що найбільша їх кількість з розрахунку на 10 тисяч населення надійшла з Перечинського (64), Воловецького (59) районів. Найменше – з Мукачівського (26) та Свалявського (25) районів. Середньообласний показник становить 33,8 звернень на 10 тисяч населення.
Начальник відділу звернення громадян облдержадміністрації Тетяна Пашко констатує, що серед авторів звернень переважають найменш захищені категорії – ветерани праці, пенсіонери, учасники війни, багатодітні родини, які потребують особливої уваги. До обласної влади переважно звертаються люди, котрі самостійно справитися зі своїми бідами не можуть. Для прийому та вирішення проблем закарпатців керівник краю і його заступники систематично проводять особисті прийоми громадян. Так, керівництво області минулого року провело 78 особистих прийоми в адміністрації, та 69 виїзних прийомів. Загалом поспілкуватися з чиновниками прийшло 1825 краян. Окрім того, 105 мешканців Закарпаття могли звертатись до посадовців завдяки прямій телефонній лінії "Запитай у влади". Понад 2,5 тисяч краян телефонували на урядову телефонну “гарячу лінію”.
– Особлива увага приділяється ветеранам війни, – каже Тетяна Пашко, – Так, після звернення до облдержадміністрації інваліда Великої Вітчизняної війни, мешканця обласного центру в його будинку провели ремонт покрівлі. Двом ветеранам із Мукачева, було надано по 3 тисячі гривень для встановлення індивідуального опалення. Ще одному ветерану з Ужгорода, в будинку, де він проживає, відновлено роботу ліфта. Допомогу отримали й 38 мешканців Мукачева, чиї квартири у жовтні минулого року було пошкоджено вибухом газу. Люди отримали від 500 до 2,5 тисяч гривень. На колективне звернення мешканців Нижнього Бистрого з Хустщини щодо ремонту комунальної дороги до присілків Берег та Лісковий з обласного бюджету було виділено 60 тисяч гривень. Чимало звернень від інвалідських організацій стосувалися надання спецавтомобілів. Минулого року 19 інвалідів отримали такі авто. Велика частина звернень стосується надання одноразової грошової допомоги. Для забезпечення цих виплат щороку затверджується обласна програма “Турбота”, – продовжує Тетяна Пашко. – За 2010 рік 2863 малозабезпеченим жителям області з обласного бюджету надано грошову допомогу на суму понад мільйон гривень.
Відрадно, що повторно закарпатці звертаються до владних структур вкрай рідко. Всього 0,2 відсотка повторних заявників – достатньо хороший показник, щоб сказати, що прохання, скарги і пропозиції закарпатців розглядаються.
– Влада повинна позитивно вирішувати якомога більше справ, адже часто за ними стоять людські долі, – відзначив голова Закарпатської облдержадміністрації Олександр Ледида. – Жодне звернення від закарпатців не повинно натикатися на глухий кут непорозуміння чиновників. Адже влада для того і існує, щоб допомагати простим людям у цей непростий для країни час".
Прес-центр ОДА
До цієї новини немає коментарів