Ужгород. Кому йдуть паркувальні гроші?

Що отримує Ужгород від запровадження паркувального збору? Чи надходять гроші до бюджету і скільки їх? На що їх витрачають?

 

Скільки заробляють паркувальники в Ужгороді й що це дає бюджету міста



Що отримує Ужгород від запровадження паркувального збору? Чи надходять гроші до бюджету і скільки їх? На що їх витрачають? Чомусь так уже склалося, що досі на ці питання попри всі бажання журналістів відповіді не вдавалося отримати. Зрештою цього тижня цифри таки прозвучали, і "Закарпатка" бере на себе сміливість позичити їх з мережі Інтернет та подати на розсуд читачів. Вис-новки громада Ужгорода та жителі інших міст (яким може прийти в голову ідея запровадження платного паркування) хай роблять самі…

Найперше нагадаємо, що, згідно з рішенням виконкому, з 1 лютого 2011-го в Ужгороді відновлене платне паркування. Як відомо, попередня міська влада віддала стоянки сумнівній приватній фірмі, яка встановила паркомати, гроші з людей брала, "краби" чіпляла і при цьому практично нічого не давала до бюджету. Як тільки заборонили в Україні використовувати блокувальні пристрої, фірма з міста зникла.

Проте нинішня влада Ужгорода вирішила справу відновити, щоправда, до своєї честі, доручила займатися платними стоянками комунальному підприємству "Уж-енергія". Певна річ, з метою, що гроші таки йтимуть до бюджету і при цьому не годуватимуть ще й посередників.

У принципі, платні стоянки – цілком нормальна практика, що застосовується у цивілізованому світі. Інше питання – чи здатне підприємство, котрому доручили займатися парковками, робити це цивілізовано і з вигодою не лише для себе, а й для громади та самих водіїв. З цим, як виявилося, в Ужгороді є проблеми.

Перша, про яку писала "Закарпатка" неодноразово, це дотримання "Правил паркування транспортних засобів", затверджених постановою Кабміну, які чітко кажуть: на паркувальних майданчиках має бути відповідна дорожня розмітка, а бордюр, що розмежовує стоянку і тротуар, треба пофарбувати у синій колір. Щоправда, керівництво "Уж-енергія" якось ляпнуло, що постанова органам місцевого самоврядування – не указ, але потім таки оговталося та й визнало, що правила в державі прописані єдині й для всіх. Та визнати – визнало, але так нічого й не зробило, тому й можна зрозуміти справедливе обурення водіїв: а за що, власне, платити, коли КП лише гроші здирає, а забезпечити елементарний сервіс неспроможне? Відповідно, до чого тоді зводиться робота КП "Уж-енергія"?

Друге питання, яке також цікавить – скільки заробляють паркувальники і на що ці гроші витрачають? Цього тижня нарешті завдяки соціальним мережам відповідь таки вдалося отримати. Її й подаємо: "За інформацією, наданою мешканцю Ужгорода за офіційним запитом від в.о. КП "Уж-енергія" М. Аділова, у лютому підприємство заробило 13 959 гривень. А витратило більше – аж 15 461. Із них 1 741 гривню сплачено податків, за 450 – закуплено спецодяг, на зарплату робітників пішло 13 270 гривень. У березні паркувальне підприємство заробило вже 24 989 гривень, з яких чистий прибуток склав 3 284 гривні (податки – 7 827 грн., купівля касових апаратів – 3 470 грн., зарплата – 10 408 грн.). У квітні "Уж-енергія" отримала ще більше – 29 114 гривень, а от чистого прибутку менше – 1 924 гривні. На 16 690 гривень сплачено податків, 10 500 гривень витрачено на зарплату працівників. Їх у штаті четверо – директор (має 4 мінімальні зарплати, тобто – 3 840 грн.), заступник директора (оклад – 1000 грн.), заступник директора, він же в.о. бухгалтера (оклад 1 500 грн.), старший інспектор (оклад 1000 грн.). По трудовій угоді в КП "Уж-енергія" працюють 9 інспекторів – це ті, хто безпосередньо бере від водіїв гроші на стоянках. Вони мають оклад… 500 гривень. Підрахувавши ці цифри, виходить сума 11 840 гривень. А в офіційному документі чомусь зазначається, що витрати на зарплату становлять 10 500…"

Та цікавіше інше. За квітень паркувальне підприємство, як уже згадано, заробило майже 30 тисяч гривень. Це багато чи мало? Той же мешканець Ужгорода не полінувався пройтися платними стоянками в центрі міста, а також на вулицях Перемоги та Заньковецької, й у пік робочого дня нарахував 411 машин. Відтак оприлюднив в Інтернеті свої розрахунки: "Я не претендую на вичерпну істинність свого підрахунку, та все ж уявімо: якщо ці 411 машин стоятимуть всього одну годину і платитимуть за це 2 гривні протягом 20 робочих днів, то вийде 16 440 гривень. А коли стоятимуть 2 години, то сума, відповідно, буде вдвічі більшою – 32 880. Реально машини стоять довше, доволі часто – міняються. Та й паркувальних майданчиків по місту більше – на Краснодонців, у Боздоші... Відповідно, грошей можна б іще приплюсувати, чи то б пак – доходів. Та сума доходів підприємства, як бачимо, чомусь не зросла. Принаймні, офіційно… І грошей на фарбу для дорожньої розмітки у КП "Уж-енергія" із отриманого прибутку також все ще бракує (хоча кіло такої фарби коштує гривень 70, не більше. – Авт.). А може, грошей мало тому, бо їх левова частка просто не обліковується? Як відомо, паркувальники дають чек лише якщо водій його попросить. А якщо не просить, то, виходить, інспектор може не вибивати платіжку, а покласти готівку собі до кишені. З іншого боку, а що робити людині, у якої зарплата 500 гривень?..", – ділиться міркуваннями ужгородець.

Чи задоволені таким станом речей в Ужгородському міськвиконкомі? Питання, вочевидь, риторичне: якщо порядок не наводять, то, може, вважають, що так і має бути?

Віктор МУЛА, "Закарпатська правда"

 

19 червня 2011р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів