У 557 закарпатських дитячих садочках торік створили 1300 додаткових місць для малечі, у 2014-му планують – 2,5 тисяч
Українська малеча має відвідувати дитячі садочки. Індивідуальне виховання вдома - своєрідна альтернатива. Утім, у зростанні в колективі більше плюсів. Відтак, всі п’ятирічки у садок!
Певно, більшість батьків схильна до виховання власної дитини у дошкільному закладі. Як свідчить статистика, за останні роки демографічна ситуація в країні більш менш стабільна, а на Закарпатті й поготів. Як не дивно, нині народжуваність перевищує смертність. До таких реалій управлінці не були готові, тому вільних місць у садочках не завжди вистачає.
Водночас, Президент наголошує на повному забезпеченні дітей до 5-ти років дошкільною освітою. За ініціативами глави держави, першу базову освіту в Україні мають здобути щонайменше 85% дітей. Закарпаття вже майже досягло бажаного результату. Нині всіма формами дошкільної освіти охоплені майже 80% всіх дітей краю. Поруч з тим, управлінці переконують, з часом планують вийти на стовідсоткове виконання столичних доручень.
Нині в Україні за статистикою на сто місць у садочку припадає 146 дітей, а подекуди навіть дві сотні. На Закарпатті статистика не найгірша. До прикладу, у Мукачеві перебір малечі на одне місце лише на чотири особи. Тому про закриття дошкільних закладів мова абсолютно не йде. Навпаки, наступним етапом впровадження рівного доступу до освіти управлінці вбачають розширення мережі дитсадочків.
"Тепер дошкільна освіта в Україні обов’язкова, тому ми не маємо права відмовити дитині у відвідуванні дошкільного закладу. Але, за умови, що у нас є вільні місця" - розповідає Тетяна Гайова, завідувач ДНЗ №7 у м. Ужгород.
На Закарпатті функціонують 557 дитячих садочків. Упродовж минулого року в області створили майже 1300 додаткових місць. Аби охопити бажані 85% дітей дошкільною освітою, планують створити ще 2 з половиною тисячі місць. Маріанна Кляп, директор профільного департаменту задоволена, адже область вже досягла позитивних результатів: "Вони досягнуті шляхом використання різних методів роботи. Це і відкриття додаткових груп у вже існуючих дошкільних закладах, відкриття навчально-виховних комплексів, відкриття дошкільних груп на базі загальноосвітніх шкіл приміщення, яких використовується не повністю, проведення реконструкцій, капітальних ремонтів, будівництво. Всі ці наполегливі зусилля дали результат", - коментує Маріанна Кляп.
Кожна дитина не просто має відвідувати дитячий садок. У дошкільному закладі акценти на всебічному вихованні дитини, як від фізичних здібностей, так і до розумових. Відтак, мова йде про надання якісних педагогічних послуг. На виконання соціальних ініціатив, ще минулого року освітяни запровадили нову програму дошкільної освіти, яка повністю відповідає сучасним умовам сьогодення.
За словами Маріанни Кляп, нині у нас зростає кількість садочків, де вихователі під час занять із дітками використовують і мультимедійні презентації, і програмовані електронні засоби, й інтерактивні дошки. Все це розвиває наших дітей. Не можна їх вчити тими методами, якими вчили 20-30 років тому назад. Сучасні діти набагато інтелектуально розвинені.
Наталія Бенца працює вихователем вже 18 років. Вона теж переконана, - сучасні педагогічні методи більше наближують дітей до адекватного світосприйняття. Адже виховуючи дитину, у ній розвивають фізичні здібності, соціально-моральні якості, емоційно-ціннісні, пізнавальні, художньо-естетичні і навіть креативні напрямки,- зазначає Наталія Бенца,
Яка працює вихователем молодшої групи ДНЗ №7 у м. Ужгород. "Навчально-виховна програма, за якою ми готуємо дітей, дещо осучаснена. Вона відрізняється від радянської моделі, але основні функції виховання здорового суспільства збережені. Ми проводимо заняття із початкових математичних уявлень, з розвитку мовлення (де навчаємо правильно говорити), ознайомлюємо діток із природою. Обов’язковим є художньо-естетичний напрямок, це і музика, і ліплення, і малювання,і аплікація, тобто зображувальна діяльність", - розповідає вихователька.
Ще одне ноу-хау закарпатської освіти – єдина система електронної реєстрації дітей у дошкільні заклади. Маріанна Кляп запевняє, це найкраща форма обліку малечі, що дозволяє побачити реальну картину вільних місць у дошкільних закладах міста. Відповідні правила реєстрації запроваджені вже у 371 закарпатському садочку.
"Електронна реєстрація дає нам можливість більш точно оцінювати, скільки ж дітей потребують дошкільної освіти. Оскільки, раніше батьки, подавали заяву одразу у кілька садочків міста, то побачити реальну картину було майже неможливо, адже прізвища дублювались", - зауважує директор департаменту освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської ОДА Маріанна Кляп.
Зареєструвати дитину можуть, як власне батьки, так і завідувач, зайшовши на сайт органу місцевого самоврядування, або ж обраного садочка. Тетяна Гайова каже, що бажаючі вже є навіть на 2016-й рік. "Вже здійснено реєстрацію дітей, батьки яких бажають відвідувати дошкільний навчальний заклад у 2014-2015 роки. І вже нині навіть зроблено запис на чергу на 2016 рік", - констатує пані Тетяна.
Схоже, закарпатці таки працюють над покращенням демографічної ситуації в Україні. Адже щодень новонароджених діток збільшується на кількасот. Аби забезпечити кожну дитину дошкільною освітою, в області на найближчі місяці заплановано відкриття кількох дитячих комплексів. Як-от, у Тереблі на 140 місць, у Запереділлі на Міжгірщині на 50 діток, в Ужгороді на базі 36-го садочка відкриють додаткову групу, також вже запрацювали нові садочки у селах Забрідь Хустського району та Кіблярах на Ужгородщині. "А це ще 100 додаткових місць, - наостанок розповіла Маріанна Кляп. - Якщо на 1 січня торік 76,5% відсотків охопили дошкільною освітою, то зараз вже більше 80%. Тож, до президентського завдання залишилось ще трохи попрацювати".
Євгенія Фанта для Ужгород.net.ua
До цієї новини немає коментарів