Купуєте вживане авто? Що слід знати, аби не потрапити у халепу (ФОТО)
Перед покупкою спеціалісти радять перевірити як суто технічні, так і юридичні деталі.
Попри те, що авто давно вже нібито не розкіш, а лише засіб пересування, купити новеньку модель можуть дозволити собі далеко не всі. А тому «залізного» коника багатьом доводиться купувати на вторинному ринку. Та тут на покупця, особливо недосвідченого, чекає безліч шансів потрапити у халепу. Адже продавці часто роблять все можливе, аби лише продати товар і за якомога вищою ціною. Тому варто дослухатися до порад спеціалістів, та не поспішати купувати те, що дешевше та привабливіше на перший погляд.
Перед купівлею варто уважно перевірити документи
- Перш за все покупець повинен звернути увагу на номерні знаки та стан автомобіля, а також коли його було поставлено на облік. Дуже важливо подивитися техпаспорт, номер двигуна, дізнатися чи він не в угоні, чи легально завезений в Україну, чи не перебуває у розшуку, - розповідає майстер Святослав. - Щодо стану автомобіля, то тут є багато нюансів. Якщо його стан аж надто ідеальний, то дуже багато випадків може бути, що машина на «лівих» документах. Перше, на що слід звернути увагу, на стан машини, а на те, чи в порядку в неї документи, аби дізнатися, чи це не є «близнюк», чи вона не є в угоні, чи не у заставі, у кредиті, чи не є власністю банку. Автомобілі-клони курсують українськими автошляхами. Кожна 10-та іномарка має свого двійника. Зазвичай це не розмитнені чи вкрадені автівки з липовими документами та зміненими номерами кузова. А тому зараз є непоодинокі випадки, що люди купують стару автівку, не перевіряючи всіх цих деталей, і потрапляють у халепу. Адже трапляється, що люди купують автомобіль, а він в угоні, у разі з «близнюками», просто його потрібно віддати на штрафмайданчик.
Щоб уникнути проблем у майбутньому, варто звернутися до управління ДАІ з номерними знаками та власником автівки і перевірити, що відбувалося з машиною за час її існування, коли була пригнана, скільки власників мала тощо. Для цього потрібно зробити запит, звернутися у МРЕВ та відповідні структури, вони все перевірять. Послуга не безкоштовна, та плата за неї мізерна, десь 100-150 гривень. Тому слід пам’ятати, що документи – це основне, все інше можна полагодити.
При купівлі варто брати до уваги і матеріальні можливості
Говорити про оптимальний вік ненової автівки складно. Адже купити досить старий автомобіль у хорошому стані – це також досить престижно. Ми найбільше ремонтуємо ходову та двигуни. Авто варто перевіряти на розвальному стенді, аби дізнатися, чи вона не крива, чи вона рівна, чи задні колеса збігаються з передніми. Якщо «живий» кузов, решта все можна відремонтувати. Разом з тим до нас звертаються водії, котрі купляють «биті» автівки, які вже не можна нарівняти.
- При купівлі варто брати до уваги і матеріальні можливості. Не варто витрачати останні гроші на покупку вживаного авто, адже треба ще мати гроші про запас на випадок, якщо її доведеться лагодити. Логічно, що якщо ціна дешева, то ще доведеться докласти. А тому перед тим як кидатися на надто дешеву ціну, варто добре все обміркувати, - радить фахівець.
Елементарна перевірка авто обійдеться до 300 гривень
Комп’ютерна діагностика на розвалі-сходження вартує 100 гривень – себто таким чином перевіряємо, рівна машина чи ні. Діагностика ходової частини поки що вартує 60-80 гривень залежно від марки автомобіля. І комп’ютерна діагностика вартує 200 гривень, звісно ж, це не стосується старих моделей автомобілів до 2000 року випуску.
Щодо пробігу автомобіля, то його, звичайно, можуть змінити. Хоч як парадоксально це звучить, але ті, що його змінюють, його і перевіряють. Якщо все зроблено коректно, то змін ніхто не помітить. Хіба що по номеру кузова дізнаватися інформацію, коли авто було останній раз на СТО та з яким пробігом і зіставити цифри.
Досвідчений водій Василь розповів: «Все залежить від того, про яку автівку йдеться, звичайно. Водночас є декілька дій, які варто вчинити. Звичайно ж, треба заглянути під капот, перевірити двигун. Якщо двигун хороший, то зазвичай його продають немитим, якщо ж він вимитий до блиску, то варто насторожитися. Адже на немитому моторі відразу видно всі дефекти, де тече мастило, наприклад. Якщо ж він ідеально чистий – то всі недоліки легко приховати. Говорячи про мотор, хотілося б відзначити, що буває, коли мотор не працює так, як мав би, недобросовісні продавці використовують різноманітні присадки. Себто речовини по типу мастила, які додають у моторне мастило для досягнення різних цілей. Бувають присадки, які додаються у бензобак, а існують такі, які потрібно додавати безпосередньо у двигун. З їхньою допомогою мотор ще деякий час зберігає нормальну якість роботи, а потім новий власник отримує цілий букет проблем, про які не здогадувався на момент купівлі авто».
Так само варто перевірити авто на наявність іржі. Наприклад, у «Жигулях» найбільше ржавіти любить у багажнику та під килимками. Та в різних марок авто свої вразливі місця. Та під килимками глянути все одно варто.
Дізнатися, чи не була машина у ДТП з усіма відповідними наслідками допоможе звичайний магніт. Адже якщо на автівці багато шпаклівки, він просто-напросто не притягуватиметься. Разом з тим – це досить довга процедура, адже все і відразу не перевіриш. Так само у сонячну погоду варто придивитися до кольору автомобіля. Адже навіть якщо добре підібрано по відтінках до оригіналу, все одно свіжа фарба виділятиметься. Завдяки комп’ютерному підбору відтінок можуть підібрати настільки точно, що різниці практично не буде видно.
Треба звернути увагу і на щілини кузовних панелей. Мова йде про капот, крила, двері, багажник, бампер. Часто, коли якусь панель рівняли, залишається ледь помітна різниця у відстані до інших частин кузова.
Стороннє втручання можна виявити і за шурупами, якими скручуються панелі кузова під капотом. Якщо шуруп крутили – фарба навколо нього трохи потріскає.
Ще один простий спосіб пов’язаний із вікнами. Якщо на маркуванні бокових і заднього скла дата випуску відрізняється від року випуску машини, то з нею точно були якісь пригоди.
Звичайно ж, не слід забувати про суто юридичні формальності й обов’язково перевірити номери. Якщо номери кузова вварені – це дуже небезпечне авто і його краще не купувати. По-перше, таке авто можуть конфіскувати. В іномарках є дублюючий номер, скажімо, у «Пежо експерт» він є на правих задніх дверцятах. Та краще перевіряти усе це з кваліфікованим майстром, адже продавці вдаються до маси засобів, аби обдурити покупця.
Не зайвою буде і наявність подушки безпеки, адже цей пристрій може врятувати життя у разі аварії. Та наші водії часто нехтують цим пристосуванням, оскільки хочуть купити авто якомога дешевше, ігноруючи власну безпеку.
Купувати авто краще у власника, а ще краще, якщо досвіду та знань маєте небагато, у хорошого знайомого. Якщо ж збираєтеся на ринок, краще вирушити за покупкою вживаного авто із досвідченим автолюбителем. У нас на ринках нині автівки, що були у використанні, продають здебільшого перекупники. Запитуйте у продавця якомога більше. Наприклад, коли останній раз робили розвал-сходження, міняли мастило, свічки, чи є зимова гума тощо.
Вадим Верба для Uzhgorod.net.ua
До цієї новини немає коментарів