Як водії купують неякісний бензин та ще й за завищеними цінами

Результати експертизи не втішні, оскільки приблизно в 50% зразків виявили порушення.

 

Майстри з ремонту автомобілів розповідають, що з кожним роком водії все частіше звертаються на СТО з проханням відремонтувати чи то паливну систему, чи двигун. Експерти пояснюють це низькою якістю пального, яке продають на українському ринку.

Після отримання зразків бензину А-95 з кількох автозаправних мереж України, журналісти запропонували Інституту споживчих експертиз провести аналізи палива, щоб визначити його якість.

«Результати експертизи нас не втішили, оскільки приблизно в 50% зразків ми виявили порушення. Це свідчить про те, що на ринку дійсно є контрафактне паливо. Такі порушення переважно стосуються невеликих операторів або ж поодиноких АЗС», – пояснює директор Інституту споживчих експертиз Юрій Чорнобривець.

Якщо стандарт пального на великих мережах контролюють внутрішні служби якості, то на поодиноких заправних станціях не проводять жодного контролю. Державні органи, які мали б  перевіряти якість бензину та дизелю, сьогодні відсутні. Адже подібні перевірки наразі в країні заборонені.

 «Після того, як уряд фактично заборонив будь-які перевірки якості нафтопродуктів, на ринку зацвіла нецивілізована конкуренція. Тобто зараз компанії конкурують не ціною, і не якістю», – розповідає експерт з нафтового ринку Геннадій Рябцев.

Вплинув на збільшення «нелегалів» у паливному бізнесі і високий податок на пальне.

«Сьогодні на ринку є дуже велика частка контрафактного пального. Це зумовлено тим, що податки на пальне значно зросли. Сьогодні податок з бензину становить близько 45 % від роздрібної вартості, а це майже 9 гривень за літр. Тобто, мова йде про дуже великі гроші, за які тепер змагаються контрабандисти та неякісні виробники», –  говорить експерт ринку пального Сергій Куюн.

Відтак, жоден водій в Україні не може убезпечити своє авто від неякісного пального. Натомість, зазначають експерти, довести згодом вину АЗС також неможливо, йдеться у сюжеті проекту соціальних журналістських розслідувань "Брат за брата".

Ринок пального в Україні є не тільки неякісним, а ще й надмірно дорогим. Сьогодні українці платять за 1 літр бензину вдвічі більше, ніж тоді, коли долар коштував 8 гривень.

«У нас не тільки не подешевшали нафтопродукти, а натомість подорожчали у 2 рази, порівняно з докризовим рівнем ціни», – наголошує експерт ринку пального Сергій Куюн.

Близько місяця тому нафта на світовому ринку подешевшала. Відтак, українські водії сподівалися на падіння цін на пальне. Уряд змусив Антимонопольний комітет України проконтролювати зниження цін на всіх АЗС країни. У своїй рекомендації АМКУ засвідчив недобросовісність українських підприємців.

«Роздрібні ціни на моторні бензини та дизельне пальне учасників ринку в різні періоди 2015 року перевищували до 15% рівень цін, які могли б бути встановлені за умов існування значної конкуренції на ринку», – зазначив у своїй офіційній рекомендації  Антимонопольний комітет України.

Проте навіть після заяв АМКУ та проведення численних перевірок, українці й досі чекають зниження цін на бензин.

 

01 жовтня 2015р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів