Андріїв: «Маршрутні автобуси оснащуються GPS-навігаторами, а пасажири розраховуватимуться електронними квитками»

Кандидат на посаду міського голови - про головні проблеми Ужгорода.

 

-    На часі актуальне питання пасажирських перевезень. Не укладено відповідних договорів з перевізниками. Який стан справ у цьому напрямку?

-     Перед тим, коли підписати відповідні договори,  потрібно затвердити їх умови через призму відносин перевізників та міської рад. Аби не виникло різних суперечливих питань. Мені пригадується 2010 рік, попередня влада тоді підписала договір, не обговоривши умов, от згодом і виникли проблеми, скажімо, коли хотіли підняти ціни на пасажирські перевезення. Я хочу запевнити перевізників та жителів Ужгорода, що це ніяким чином не відобразиться на якості. Більше того, іІз 180 автобусів ми зменшимо кількість до 150, проте збільшимо їх пасажиромісткість. Кожен транспортний засіб оснастимо GPS-навігатором, аби контролювати його рух та графік. Це відобразиться на якості. 

-    Не завжди власники маршрутних автобусів могли контролювати потік пасажирів. Яким бачите вихід із цієї ситуації?

-    У Європі вже давно введено систему контрольного обліку, себто запровадження електронного квитка, який буде . Гадаю, Ужгород не пастиме задніх й у цьому аспекті.  Передбачаємо введення електронного квитка, це узагальнений квиток на всі маршрути.

-  Ліфтове господарство застаріле. На балансі комунального підприємства «Ужгородліфт» перебуває 300 міжповерхових тягачів. Як охарактеризуєте їх стан?

-    Відверто, це дуже болюче питання. У самому Ужгороді є 288 ліфтів, 80% з яких потребують капітального ремонту чи заміни. Термін технічної експлуатації їх складає 25 років, опісля капремонту ще 4. Аби встановити ліфт у чеських багатоповерхівках потрібно близько 2 мільйонів гривень, український ліфт коштує 600. Цьогоріч два міжповерхові тягачі планують змінити, зокрема на Минайській, 19. Уже відремонтовано 20 ліфтів, ще 20 планують  З міського бюджету виділили 2 мільйони 400 тисяч гривень. На жаль, не усі жителі Ужгорода свідомо платять за надані послуги комунальному підприємству. Зрозуміло, не платять переважно жителі перших поверхів, але проблема нагальна. Сума заборгованості складає 3 мільйони гривень, а ці кошти пішли б на реконструкцію ліфтів.

-    З ліфтами, які доживають останні дні, усе зрозуміло. Проте в обласному центрі з’явились вандали, які навмисно псують власність комунального підприємства. 

-    Насправді у нас тісна співпраця з правоохоронними органами. Тільки останнім часом зіпсували два міжповерхові тягачі, один  з них у шіснадцятиповерхівці. Мілія затримала підозрюваних, тож ведуться слідчі дії.  

-    Водопостачання й водовідведення. Ужгород нарешті отримав цілодобову подачу води. Знаємо, що змінено частину насосів на більш енергоефективні.

-    Дійсно, ужгородці можуть тепер без будь-який незручностей 24 години на добу отримувати воду, змінено і насоси, тож, як підсумок, подача води стала дешевою. Менше доведеться платити за світло. Я думаю, що нам вдасться зменшити й оплату на ці послуги, та потрібно спочатку змінити аварійні водопроводи, бо через них ми втрачаємо 30%. Якби вдалося ліквідувати цю проблему вже, вода б вартувала 8 гривень. Наразі 2 кілометри водогону працівники комунального підприємства уже замінили. Минулої сесії водоканалу виділено з міського бюджету 3 мільйони 150 тисяч гривень. Я переконаний , що незабаром ми будемо використовувати виключно підземні води, а не брати з поверхні річки Уж. 

-    Що стосується саме якості. Водопостачання напряму пов’язане з водовідведенням. Яку оцінку можете дати очисним спорудам?

-    Очисні споруди  збудовані на початку 70-их, тоді вони були розраховані відповідно на ту кількість населення, а це 70-75 тисяч. Щодня через них проходить 45-50 тисяч кубічних метрів води. Це дуже багато. Але зупинити це процес неможливо. Ми провели перемовини з Європейським інвестиційним банком, який надасть кредит на пільгових умовах, а саме – 1%. Плюс у міста, слава Богу є кошти, завдяки акцизному збору, а це додаткові 7-8 мільйонів гривень щомісяця. А ще у якісних очисних спорудах зацікавлені європейські сусіди. Тому виключно спільними зусиллями нам вдасться вирішити цю проблему.  

-    Коли ми побачимо реальні кроки в цьому аспекті?

-    Уже в наступному році.  Але тепер ми чекаємо на приїзд закордонних експертів, які долучаться до нашої робочої групи. Виготовимо проектну документацію.

-    На кронування дерев останні 7 років кошти з міського бюджету не виділяли взагалі. Ситуація покращилась. Роботи тривають навіть зараз.

-    Цим займається комунальне підприємство «Агромікс». Кронування дерев уже провели на семи вулицях, роботи на цьому не зупиняються. Я хочу сказати, що й відходи після обрізки дерев використовуються раціонально. Гілля подрібнюють і посипають міські клумби, аби бур’ян не ріс. Дровами опалюють навчальні заклади. З міської казни «Агроміксу» виділено цьогоріч 1 мільйон гривень. Ми не тільки вирубуємо старі дерева, а й садимо нові. Я спілкувався з керівництвом комунального підприємства, тому уже в ці дні плануємо оновити Слов’янську набережну та Проспект Свободи. Також омолодження дерев відбудеться у парку «Підзамковий».

Віталій Біровчак 

 

 

08 жовтня 2015р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів