"ТНК-British Petroleum" готова шукати компроміс з Україною

Російсько-британська компанія "ТНК-British Petroleum" виконає всі зобов’язання щодо постачання українським аграріям дизельного палива за пільговою ціною 2400 гривень за одну тонну.

 

Компанія також ма? намір уплинути на зниження цін у мережі її джоберських автозаправних станціях до встановленого Міністерством економіки України рівня.

"Розуміючи, у якій складній ситуації перебува? уряд, керівництво "ТНК-British Petroleum" пішло назустріч Кабміну і домовилося з прем??р-міністром про наступні кроки. По-перше, з боку Лисичанського НПЗ дійсно будуть продовжені відвантаження дизельного палива на адресу аграріїв за ціною 2400 грн/тонна. Завод підготу? графік пільгових відвантажень з огляду на існуючі запаси, плани запуску підпри?мства після зупинки на ремонт і тих обсягів, які залишилися за НПЗ згідно з підписаним із сільгоспвиробниками Меморандуму", - прокоментував досягнуті з урядом домовленості президент "ТНК-British Petroleum Україна" Олександр Городецький.

"По-друге, ТНК-ВР до кінця місяця, тобто до 1 травня 2005 року, заморожу? ціни на власних АЗС на тому рівні, який встановлений Міністерством економіки і ?вропейської інтеграції України. Також наш торговельний партнер - ТОВ "ТД ТНК-Україна, - докладе всіх зусиль для нормалізації ситуації в джоберській мережі, наскільки дозволить його вплив на процеси ціноутворення", - сказав Городецький

"На більш далеку перспективу ми не змогли домовитися з урядом у зв?язку з тим, що в нас ? значні концептуальні розбіжності в баченні моделі роботи ринку нафтопродуктів України. До 1 травня ми плану?мо досягти компромісу і знайти оптимальне рішення, яке задовольня? інтереси й економіку України, і нафтопереробників", - відзначив президент "ТНК-British Petroleum Україна", переда? інформагентство "Новости -Украина".

[b]"Боротьба з монополістами"[/b]

Міністр економіки Сергій Терьохін заявив, що адміністративні методи регулювання - ?дино можливі в ситуації, коли ринок монополізовано декількома компаніями.

За словами міністра, уряд не одержав від представників нафтотрейдерів аргументованих пояснень із приводу різкого подорожчання палива.

"Уряд намагався довідатися, чому так зросли ціни на паливо? Ми зібрали українських менеджерів російських компаній, щоб запитати: які об??ктивні причини змушують їх шантажувати український ринок нафтопродуктів? Чому вони не кажуть про те, що в їхніх компаніях просто відбува?ться перехресне субсидування власних витрат? Чому росіяни вирішили, що саме українці повинні оплачувати ріст їхніх витрат, пов?язаних, наприклад, із ростом заробітної плати у якутських нафтовидобувників?".

У прес-службі Міністерства економіки повідомили, що проведений моніторинг щодо цінової ситуації на ринку нафтопродуктів за останні чотири роки демонстру? цікаву закономірність: ціни ростуть навесні і восени - під час посівної компанії і збору врожаю, а також закупівлі мазуту для потреб комунального господарства. Водночас, стрибки цін у цей період в Україні абсолютно неадекватні ціновим коливанням у сусідніх ?вропейських країнах, які також споживають російську Urals.

"Насправді, бензин у Польщі і Чехії дорожчий, але він дорожчий за рахунок істотної фіскальної складової. Якщо її "відняти", виявиться, що за кордоном ті самі нафтопродукти, вироблені з російської нафти дешевші на третину порівняно з Україною", - заявив Сергій Терьохін.

Крім того, на його думку, час для бензинового шантажу обрано дуже влучно - в України нема? власних інтервенційних запасів, "Одеса-Броди" не працю?, домовитися з Туреччиною про транзит танкерів із нафтою через Босфор не вдалося. Тому компанії сподіваються "зібрати вершки" саме тепер, навіть не замислюючись, до чого це може привести країну, яка майже повністю залежить від імпорту енергоносіїв.

"Так, ми вдалися до адміністрування, хоча я не прихильник адміністративних заходів, я - за лібералізм в економіці, але лібералізм працю? тільки в умовах вільного ринку, коли споживач може вільно вибирати собі постачальника, виходячи з критеріїв ціни і якості. А в нас 80% нафтопродуктів, які течуть із "пістолета" на заправках, належать фактично чотирьом власникам".

Водночас, за словами Сергія Терьохіна, уряд налаштований на діалог, "ми чека?мо на прості, зрозумілі і економічно об?рунтованих правил. У мене нема? жодних сумнівів, що компроміс буде знайдено. Ми готові запропонувати росіянам пакет пропозицій і не тільки тих, які стосуються ціноутворення на нафтопродукти, але і, скажімо, гарантування прав власності російських інверторів у нафтогазовому секторі України", - відзначив міністр економіки.

 

24 квітня 2005р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів