Нарешті у Закарпаття з’явилися сувеніри, які хочеться купувати навіть місцевим

Нарешті у Закарпаття з’явилися сувеніри, які хочеться купувати навіть місцевим
Принаймні можна в них закохатися з першого погляду і точно тепер буде що дарувати друзям.

 

Ольга Гапоненко, засновниця крафтової майстерні сувенірів Figli, розповіла Varosh більше про ідею, реалізацію та точки, де можна придбати її вироби.

– Як виникла ідея створення крафтової майстерні сувенірів?

– Ми з чоловіком любимо подорожувати, і з кожної подорожі в якості сувенірів привозимо щось особливе, характерне місту чи країні, в якій ми були, щось таке, що пов’язане чи з цікавою історією чи з місцевим колоритом. В якийсь момент ми відмітили для себе, що якби ми були туристами в Закарпатті, то нам би було вкрай важко знайти щось подібне, що було б водночас стильним, сучасним і пов’язаним з регіоном.

В той самий час, у нас багато друзів з України та закордону часто бувають на Закарпатті і дуже тішаться колоритом та унікальністю нашого регіону, про що потім з захопленням розповідають своїм друзям, кумедно відтворюючи почуті ними слівця місцевого діалекту. І коли вони шукають, що б привезти з собою такого, що буде нагадувати почуте чи побачене, то наштовхуються на те, що окрім магнітів з одним із замків, дерев’яних біт та овечої шкури, тут майже нічого немає. А стільки всього могло б бути!

Закарпаття славиться найкращою кавою країни, розмаїттям карпатських чаїв, мальовничими горами, особливим гумором та самоіронією місцевого населення, унікальним сплавом мов, виразною місцевою кухнею, талановитими митцями та купою всього іншого. Саме так з’явилась ідея майстерні Figli – створювати сувеніри, які в першу чергу, нам самим хотілося б привезти з Закарпаття.

– Чому саме сувеніри?

– Я хочу щоб люди, повертаючись із Закарпаття, мали можливість привезти на згадку частинку нашого краю: найліпшого закарпатського кавілю, доброго трав'яного чаю, пару теплих вовнях штрімфлів, леквару, Ерош Пішти, домашнього печива та іншої добрятинки, щоб це було гарно та стильно оформлене та, врешті, закарпатські сувеніри були на рівні кращих європейських.

– Хто стоїть за проектом: одна людина чи ціла команда?

– Напевно і так, і так. В першу чергу маю сказати, що за півтора роки підготовки проекту величезний внесок в нього зробили мої друзі, професійні художники та дизайнери, з якими в нас спільне бачення змісту та вигляду майстерні Figli та її продукції. Тобто дійсно сформувалась невеличка творча команда.

Наприклад, айдентику, фірмовий стиль, логотип, переважну більшість ілюстрацій та дизайну розробила графічний дизайнер Марія Добржанська (Animasha).

Також, багато роботи з дизайну, оформлення та підготовки до друку наших виробів провела графічний дизайнер Олена Довженко.

Ось ілюстрацію для кружки з горами створила ужгородська художниця Наталія Тарнай.

Кружку чайну з закарпатськими словами та кавову кружку з блюдцем розписала ужгородська майстриня-художниця Людмила Ковтюк.

Загалом, зараз майстернею Figli займаюсь особисто я та, за можливості, допомагає чоловік. На мені зараз багато всього: пошук ідей для сувенірів та етикеток, підбір постачальників чаю, меду, леквару, створення купажів кави, початкові ескізи ілюстрацій, пошук та контроль якісного друку, реалізація, реклама та різне інше. Найважче дається вести сторінки в соцмережах та інстаграмі.

– Розкажи більше про саме наповнення коробочки.

– Зараз майстерня Figli пропонує як подарункові набори так, і сувеніри поштучно. В нас існує 6 видів чаїв ("Боржавський", "Транскарпатія", "Трави з полонини", "Духмяні трави", "Йончі-чай" та "Ведмежа тобра"), 3 види кави ("Бадьорий Тибі-бачі", "Теревені з цібором" та "Кавіль для дівочок"), 2 види горнятка з домашнім печивом, 6 видів листівок – це те, що можна придбати поштучно. Що ж до наборів, у нас їх зараз 6 видів:

  • "Фіном кухня" (Ерош пішта – секрет угорської кухні, леквар зварений на Закарпатті за всіма традиціями, натуральний карпатський мед, мотанка, дві дерев'яні ложечки).
  • "Кавова мить" (кавова чашечка, розписана власноруч ужгородською майстринею, кава авторського купажу та домашнє гарно розписане медове печиво).
  • "Закарпатський енергетик" (кава «Бадьорий Тибі-бачі», чай який надасть сил та бадьорості, леквар, виварений так, що аж ложка стоїть, натуральний мед та дерев'яна ложка).
  • "Гуцульська панацея" (в’язані тепленькі шкарпетки, трав’яний чай, горнятко з малюнком гір, мед та ложечка).
  • "Чайний набір" (три види запашних трав’яних чаїв).
  • "Я люблю кавіль" (три види кави: кожна неповторна на смак, для кожної використовується авторський купаж на віденський манір).

Кожний подарунковий набір охайно запакований в картонну коробочку з декоративним сіном, яка оформлена цікавою ілюстрацією відповідною до назви набору. Всередині, окрім самих сувенірів, є вкладка з історією набору на закарпатському діалекті у фіґлярському стилі та листівка з жартівливою ілюстрацією.

Найближчим часом ми плануємо розширювати сувенірний ряд майстерні Figli.

– Якими фіглями прикрашені ваші вироби та хто їх підбирає?

– Фіґлі (жарти) – це родзинка кожного сувеніру нашої майстерні. Вони присутні в ілюстраціях, назвах, описах, вкладках з історіями та в оформленні упаковок наших виробів. Кумедні вирази, жарти, двозначні фрази, самоіронія та каламбур, які можна почути щодня живучи на Закарпатті, ми робимо частинкою сувенірів Figli. Підбирати та деколи вигадувати "фіґлі" мені допомагає мій чоловік Павло Генов, в нього це добре виходить. Все, що не підійшло йому в тексти пісень "Триставісім" він віддає мені в "Figli". (ред. – сміється)

– Що скажеш про якість продукції: кави, чаю?

– Вся наша продукція є не тільки гарною, але й якісною – це першочерговий критерій для всіх виробів. Думаю, що «китайського добра» в сувенірних лавках Закарпаття вже достатньо. Тому я довго та ретельно відбирала виробників, з якими можна було б співпрацювати, покладаючись саме на якість та натуральність. Якщо говорити про чай, то було не просто знайти справді смачний насичений карпатський чай, який би був без гілок і домішок незрозумілого походження. Але в мене це вийшло! В чаях "Figli" ви знайдете тільки добре висушені чайні трави та плоди ягід без будь-чого зайвого.

Що ж до кави, то створити три ексклюзивні купажі мені допомогла людина, яку я називаю "кавовим гуру Ужгорода" – Іра Хільченко, засновниця кав’ярні "Duffort – espresso bar". Протягом кількох місяців вона вчила мене розрізняти різні сорти кави, як краще їх поєднувати, розкривала кавові тонкощі. Наприклад кавіль "Теревені з цімбором" та "Кавіль для дівочок" – це поєднання трьох видів 100% арабіки, а кавіль "Бадьорий Тибі бачі" – це два види 100% арабіки та трохи робусти для бадьорості.

Взагалі, я можу розказувати довго про якість та особливості нашої продукції, але краще за все купіть та переконайтесь в цьому самі.

– Де можна придбати вашу продукцію?

– Наразі продукцію "Figli" можна знайти в Ужгороді в магазині "ЙоЙ", кав’ярнях "Duffort", "Fanka», "the Doors by Goriziana Caffe" та в сувенірному на території Ужгородського замку. За межами міста – в Лумшорах в комплексі "Зелена садиба" та в одній з кав’ярень санаторію "Квітка полонини". Сподіваюсь, що скоро з’явиться трохи більше місць, де ви зможете нас знайти. Звичайно, продукцію "Figli" завжди можна замовити в нашому Facebook-магазині та найближчим часом і на нашому сайті figli.gifts.

Росана Тужанська

 

23 серпня 2017р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів