Легендарний ретро-паровоз почав курсувати Боржавською вузькоколійкою

Легендарний ретро-паровоз почав курсувати Боржавською вузькоколійкою
Учора, 28 серпня, у с. Шаланки на Виноградівщині відбувся пілотний запуск туристичного потягу Боржавською вузькоколійкою, який у перший рейс повіз легендарний ретро-паровоз ГР-280.

 

Паровоз спеціально транспортували на Закарпаття з м. Гайворон (Кіровоградщина). Цей локомотив 1950 року випуску (Німеччина) став героєм кількох кінострічок, зокрема й вітчизняної стрічки «Поводир». Тепер протягом літа ретро-паровоз возитиме Закарпаттям відремонтовані пасажирські вагони з туристами. Разом із локомотивом приїхала і команда машиністів із Гайворона на чолі з Омеляном Свидруком.

«Я керую цим ретро-паровозом з 1995 року. Свого часу пройшов спеціальні курси, маю посвідчення. Воно завжди зі мною. По суті, пальним для цього локомотива є вугілля. Рухає цей транспорт водяна пара, яку виробляє котел з трьома кубометрами води. Всі механізми паровоза справні, але через поважний вік потребують постійної уваги і догляду. З командою машиністів ми відновили цей паровоз, тримаємо його у робочому стані вже багато років…», – зазначив О. Свидрук.

Наразі відродження вузькоколійки стало перспективним напрямком розвитку усієї туристичної галузі Закарпаття. Область шукає однодумців у реалізації своїх масштабних планів як серед урядовців, так і серед партнерів за кордоном.

«Ідея цього проекту народилася багато років тому. Ми вважаємо, що в рамках євроінтеграції це чудова ідея, адже у Німеччині, Австрії, Швейцарії й інший країнах Європи є багато вузькоколійок, які приваблюють величезну кількість туристів. Так, найбільша вузькоколійна залізниця у Німеччині щороку перевозить близько 1,1 мільйона туристів. У цілому, це перший в Україні туристичний потяг на вузькоколійній залізниці. Більше того, він перший і серед країн СНД», – розповів присутній на запуску пілотного рейсу радник міністра інфраструктури України Себастіан Тролле.

На старовинний локомотив і відновлені вагони прийшли подивитися кілька десятків місцевих мешканців. Вони не менше за туристів зацікавлені у відновленні регулярної роботи вузькоколійки. За словами жителів с. Шаланки, залізниця – найкомфортніший транспорт, аби дістатися до роботи чи на навчання у сусідні населені пункти. Але протягом тривалого часу потяг ходив не регулярно, а стан вагонів був наближений до катастрофічного. Тепер же у рейси виходитимуть майже нові пасажирські вагончики, відремонтовані «Львівською залізницею». Окрім того, залізниця транспортувала на Закарпаття ретро-паровоз, побудувала міні-станцію з вокзалом, відновила колію, упорядкувала переїзд, прилеглу територію тощо.

«У п′ятницю та суботу цей паровоз і рухомий склад курсуватимуть як туристичний потяг. Стартуватиме рейс із закарпатського міста Виноградів. Перші пасажири поїдуть вузькоколійкою вже наступної п′ятниці, 4 серпня. Власники садиб та готелів зможуть організувати логістику своїм гостям, аби вони змогли побачити і скористатися цим унікальним туристичним транспортом… Таких паровозів, як у цьому потязі, на ходу в Україні одиниці. Більшість з них вже давно стоять на постаментах у вигляді пам′ятників. Їхня слабкість – це котел. Якщо він має дефект, то може вибухнути і наробити лиха. Цей паровоз справний. Його оглядали фахівці. Ще один є у Чернівцях – справний, але на постаменті. Ми шукаємо такі ретро-паровози, бо маємо ще дитячу вузькоколійку в Ужгороді, де хотілося б поставити такий старовинний локомотив… Для місцевих мешканців потяг ходитиме щодня, окрім п′ятниці та суботи, коли возитиме туристів. Це будуть щоденні повноцінні рейси – по два на добу від Виноградова до Хмільника, а коли упорядкують колію, то й до Іршави…», – розповів голова Закарпатської ОДА Геннадій Москаль.

Присутнім на запуску пілотного рейсу продемонстрували схему, де позначений як діючий маршрут, так і його перспективний розвиток, а ще – загальний вигляд і стан Боржавської вузькоколійки.

Боржавська вузькоколійка – це 97 кілометрів залізничного полотна, 87 мостів, величезна кількість інфраструктурних елементів, частину яких доведеться відновлювати і реставрувати. Так, по всій області планують зібрати вцілілі старовинні семафори, яким дадуть друге життя.

«Наш проект підтримує профільна швейцарська організація. Наразі є ідея і певні домовленості про подарунок від Швейцарії у вигляді ретро-вагонів для закарпатської вузькоколійки. Ці старовинні вагони у чудовому стані… За домовленостями, до травня 2018 року вагони вже мають бути тут…», – повідомив С. Тролле.

Пілотний маршрут туристичного потягу матиме протяжність у 35 кілометрів мальовничими місцями Закарпаття. Введений в експлуатацію потяг має з′ясувати попит серед туристів та місцевого населення. У подальших планах, за словами С. Тролле, зробити рейси щоденними під час канікул.

Вже за тиждень, 4 серпня, о 12.00 з міста Виноградів туристичний потяг вирушить у свій перший рейс, а за два тижні залізничники обіцяють розширити маршрут. Інформацію про точний маршрут, розклад руху, вартість квитків тощо буде повідомлять додатково.

uzhgorod.net.ua

 

29 липня 2017р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів