"Кишеню економить рівно в 9 разів" – закарпатець переобладнав "Жигуля" і їздить на дровах

Та житель Виноградова Андрій Палюх вирішив не на словах, а на ділі реалізувати гасло «Все нове – це добре забуте старе». І здивував усю Україну розробкою автомобіля, який працює як на вугіллі, так і на дровах. «Панорама» завітала до винахідливого закарпатця і дізналась про те, наскільки дрова можуть заощадити гаманець закарпатського водія.
– Розкажіть, будь ласка, як давно Ви за кермом автомобіля?
– Перший раз я за кермом повноцінно їхав у 12 років. Їхав з Малої Копані у Виноградів. Автівками захоплювався майже все життя. Батько привив мені любов до автомобілів.
– А як Ви зацікавились альтернативними джерелами палива для автомобіля?
– Альтернативними джерелами опалення я цікавився ще 5 років тому. Зокрема, цікавився альтернативними паливними джерелами для автомобілів внутрішнього згорання. Два роки тому подивився в інтернеті ролик «Автомобіль на дровах». Я думав, паровози – це минуле століття. Це нецікаво. Потім подивився ще один відеоролик. І згодом я почав з’ясовувати деталі і розбиратись. І з’ясувалось, що це зовсім не паровоз. І з дров можна отримати паливний газ, який горить так, як пропан або метан. І це були вимушені міри, оскільки іноземна валюта подорожчала. Відповідно, бензин теж зріс в ціні.
– І скільки Ви витратили часу на розробку агрегатів для вугілля і дров?
– Два роки. Спочатку протягом півроку зробив першу установку, перший генератор, на якому автомобіль робив, але не їздив нікуди. На кінцевий успішний результат створення такого газогенератора я витратив два роки. І тепер завдяки йому можу хоч куди їхати.
– Яка була Ваша найтриваліша поїздка на альтернативному паливі?
– Завдяки генератору я їхав з Виноградова до Хуста. Туди й назад. Витрачав на цю поїздку одну заправку, яка складається з 8 кг дров. Ця кількість сухих дров еквівалентна 4 літрам бензину.
– А як виникла ідея їздити на генераторі, який працює на дерев’яному вугіллі?
– Справа в тому, що газогенератор, який працює на дерев’яному вугіллі, конструктивно набагато простіше зробити. Я не одразу планував робити генератор на дровах, оскільки спочатку лише експериментував. І намагався знайти той оптимальний варіант, щоб міг працювати автомобіль як на вугіллі, так і на дровах. Вивчав, як при цьому поводитиметься автомобіль. Я зробив газогенератор на дерев’яному вугіллі. Проїздив на ньому півроку. Але проблема головна в тому, що вугілля треба напалювати. І щоб отримати кілограм вугілля, треба спалити 7 кілограмів дров. Вісім, навіть. І я паралельно розробляв ці два різновиди газогенераторів. Фактично, зараз у мене працює вже дванадцята версія. Бо десять було пробних, невдалих варіантів. Потім я зв’язався з чернігівським умільцем. Я його запитав: «От що мені порадиш?». А він мені сказав – читай книжки. Скинув книги різних авторів. Потім з інтернета скачав ще вісім книг на цю автотематику. І, прочитавши книги, у мене в голові почала складатись мозаїка того, як повинна працювати машина на будь-якому виді твердого палива.
– Але Ви зупинились все-таки на дровах?
– Так, бо вони доступні.
– І скільки ця річ економить і заощаджує гаманець?
– Кишеню економить рівно в 9 разів, якщо купувати кілограм кам’яного вугілля, то я можу придбати десь за 33 гривні. Кубометр дров – 300-360 гривень. Так, машина втрачає 20-30% своєї потужності. Але є фінансовий плюс. Адже, що таке 10 літрів бензину? Нічого! Проїхав і витратив близько 300 гривень. І це б’є по кишені. Так само можна піти в ліс, нарубати дров від залишків дерев, які впали. 150 кг дров – це 75 літрів бензину. А нині це суттєва економія. І розумію, що ніхто мені не заплатить за бензин близько 700 грн. Тому ці розробки і є шляхом до економії.
– І Ви їздите, зазвичай, саме на дровах?
– На короткі дистанції я їду на бензині, а на довгі – на дровах. Адже треба чекати 10 хвилин на розігрів до 900 – 1000 градусів.
– Впевнений, Вас підтримувала родина?
– Звісно. Моя дружина мене з самого початку підтримувала. Але жінка довго не хотіла чекати кінцевого результату. І якось мені сказала: «Андрію, зав’язуй з цими розробками, з цими ідеями. Бачиш, не все складається?». Після цих слів я зрозумів, що вже перебуваю на фінішній стадії роботи над розробками. І вже за тиждень з’явився робочий газогенератор.
– Дякуємо за розмову.
Джерело: PMG.ua
До цієї новини немає коментарів