ДФС Закарпаття про фінансові активи
Підпунктом 139.3.1 п. 139.3 ст. 139 Кодексу визначено, що банки та небанківські фінансові установи, крім страхових компаній, недержавних пенсійних фондів, корпоративних інвестиційних фондів та адміністраторів недержавних пенсійних фондів, визнають для оподаткування резерв, сформований у зв'язку із знеціненням (зменшенням корисності) активів згідно з вимогами міжнародних стандартів фінансової звітності. Положеннями пп. 139.3.3 п. 139.3 ст. 139 Кодексу встановлено, що фінансовий результат до оподаткування збільшується на перевищення розміру резерву станом на кінець податкового (звітного) періоду, над лімітом, 20 відсотків (на період з 1 січня 2015 року до 31 грудня 2015 року - 30 відсотків, на період з 1 січня 2016 року до 31 грудня 2018 року - 25 відсотків) сукупної балансової вартості активів, знецінення яких визнається шляхом формування резерву, збільшеної на суму резерву, за такими активами згідно з даними фінансової звітності за звітний період.
Пунктом 2 ст. 12 1 Закону України від 16 липня 1999 року N 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" встановлено, що банки складають фінансову звітність за міжнародними стандартами. Так, облік фінансових активів, у тому числі відображення зменшення корисності фінансових активів, регулюється МСБО 39 "Фінансові інструменти: визнання та оцінка" (далі - МСБО 39).
Згідно з п. 45 МСБО 39 фінансові активи поділяють на:
фінансові активи, що обліковуються за справедливою вартістю через прибутки або збитки;
фінансові активи, доступні для продажу;
позики та дебіторська заборгованість;
інвестиції, утримувані до погашення.
При цьому згідно з п. 58 МСБО 39 наприкінці кожного звітного періоду підприємство має оцінювати, чи є об'єктивне свідчення того, що корисність фінансового активу або групи фінансових активів зменшується. Якщо таке свідчення є, то необхідно застосовувати відповідні положення МСБО 39 для визначення суми будь-якого збитку від зменшення корисності.
Пунктами 58 - 62 МСБО 39 описуються вимоги щодо оцінювання наявності об'єктивного свідчення зменшення корисності фінансових активів, які оцінюються за амортизованою собівартістю. У тому числі п. 59 МСБО 39 наводяться події, що можуть бути свідченням зменшення корисності фінансових активів.
Оскільки пп. 139.3.3 п. 139.3 ст. 139 Кодексу визначає загальну характеристику активів, балансова вартість яких враховується для розрахунку ліміту, то розрахунок ліміту не обмежується застосуванням виключно балансової вартості знецінених активів.
Таким чином, для визначення граничного ліміту, перевищення розміру резерву над яким збільшує фінансовий результат до оподаткування, має використовуватись сукупна балансова вартість активів, яким притаманний ризик знецінення відповідно до положень міжнародних стандартів фінансової звітності, незалежно від факту формування резерву за такими активами.
Довідково. Зазначена інформація викладена у листі ДФС України від 13.11.2017 № 30794/7/99-99-15-02-02-17.
ДФС у Закарпатській області
До теми
- У справі про ухилення від сплати митних платежів на Закарпатті вилучено товарів на 1,2 млн гривень
- На Закарпатті 71 мільйонер, а бюджет уже отримав 17,8 млн грн податків і зборів
- Закарпатці, продаєте власну сільськогосподарську продукцію? – не забудьте отримати в сільській раді довідку
- Закарпатська ДФС про сільськогосподарську продукцію, яку звільнено від оподаткування
- Закарпатська ДФС нагадує про зміни в реквізити рахунків для зарахування ЄСВ
- Закарпатські митники перешкодили незаконному ввезенню товарів в Україну
- Закарпатська ДФС: підтвердити пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб можна до 1 травня
- Новий сервіс для закарпатців від ДФС – в Електронному кабінеті
- Як закарпатцям підтвердити сплату податків з іноземних доходів? – інформує ДФС
- Закарпатська ДФС: основні випадки подання податкової декларації про майновий стан і доходи у 2019 році
- Закарпатська ДФС: нові можливості для користувачів у Електронному кабінеті платника
- Закарпатська ДФС: перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки за 2018 рік розширено
- Закарпатська ДФС про коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель
- Закарпатська ДФС: умови застосування податкової соціальної пільги у 2019 році
- Закарпатська ДФС: новий онлайн сервіс частково заповнить декларацію замість вас
- Закарпатська ДФС – платникам ПДВ: як зареєструвати податкову накладну у святковий граничний день
- Зміни для фізичних осіб – підприємців у нарахуванні ЄСВ найманих працівників з інвалідністю
- Закарпатська ДФС: роботодавцям необхідно здійснити річний перерахунок ПДФО
- Закарпатська ДФС про облік доходів та витрат у ФОП – платників єдиного податку
- Закарпатська ДФС – підприємцям: не проґавте звітність!
До цієї новини немає коментарів