Закарпатські депутати просять центральну владу полегшити перетин кордонів з ЄС

Проект рішення «Про Звернення Закарпатської обласної ради щодо спільних пунктів пропуску на кордоні з ЄС», адресований Прем’єр-міністру України В.Гройсману, Міністру закордонних справ України П.Клімкіну, Міністру інфраструктури України В.Омеляну, Міністру юстиції України П.Петренку, Міністру фінансів України О.Маркаровій, ухвалили сьогодні депутати Закарпатської обласної ради.
Як йдеться в докумнті, Закарпатська область, яка межує з чотирма країнами ЄС, має виняткову передумову до створення унікальної транскордонної інфраструктури для розвитку транспортно-логістичної, економічної, туристично-рекреаційної, соціально-культурної сфери регіону. «Ключовим інструментом евроінтеграційних перетворень в державі та двосторонніх відносин України з країнами сусідами членами ЄС, - далі йдеться у зверненні, - мають стати визначені Регламентом 2016/399 Європейського парламенту та ради Європейського Союзу від 9 березня 2016 року «Про Кодекс Союзу про правила, які регламентують переміщення людей через кордони» (Шенгенський кодекс про кордони) спільні прикордонні пункти пропуску автомобільного сполучення, які можуть бути створені як на території ЄС так і на території України.
У Закарпатській області такими можуть стати автомобільні пункти пропуску: на українсько-угорській ділянці кордону: «Велика Паладь – Нодьгодош», «Дийда – Берегдароц», «Бадалово-Тарпа», «Соловка-Тісосентмартон»; на українсько-словацькій ділянці кордону: «Соломоново – Чієрна», «Забрідь – Уліч», «Сторожниця – Загор» та «Паладь-Комарівці – Руське»; на українсько-польській ділянці кордону: «Лубня – Волосате». У 2017 році було витрачено понад 110 млн грн та побудовано 11,3 кілометри автомобільної дороги до спільного пункту пропуску «Велика Паладь – Нодьгодош», який мав функціонувати на території Угорщини. Проте він так і не запрацював через відсутність відповідної двосторонньої угоди між Україною та Угорщиною.
При цьому переговорний процес стосовно спільних пунктів пропуску триває не один рік з Угорщиною, Словаччиною та Польщею.
Головною складністю зазначеного процесу є певні вимоги Шенгенського кодексу про кордони, які не може виконати Україна.
"Відсутність відповідних угод стає серйозною перепоною для розвитку прикордонної інфраструктури з країнами ЄС за обставин, коли проблематика перетину кордону щороку загострюється у зв’язку із досягненням критичних показників завантаженості діючих автомобільних пунктів пропуску, особливо за вантажним напрямком; зростання пасажиропотоку, зумовленого запровадженням безвізового режиму. Все це спричинює черги перед пунктами пропуску, багатогодинне (кількаденне) очікування перетину кордону; зростання небезпеки виникнення ДТП; різке погіршення санітарно-епідемічного стану придорожньої території та криміногенної ситуації, системну руйнацію дорожнього покриття та інше.
"Слід відмітити, що функціонування спільних пунктів пропуску також сприятиме суттєвій мінімізації часу на здійснення контрольних функцій представниками відповідних органів обох держав; синхронності роботи контрольних служб сусідніх країн", - йдеться в документі. Запорукою реалізації зазначеного є спільні автомобільні пункти пропуску. Таким чином підписання відповідних угод має стати одним із пріоритетів зовнішньої політики держави.
З огляду на все вищевикладене депутати просять центральну владу активізувати перемовини України із сусідніми державами - членами ЄС щодо укладання угод про спільні пункти пропуску; визначити серед центральних органів виконавчої влади відповідальне відомство за його реалізацію та визначити чіткі часові параметри реалізації відповідного завдання до кінця 2019 року; створити робочу групу з розробки комплексного документу, який би регламентував питання відкриття нових, проведення робіт, пов’язаних із будівництвом, реконструкцією, облаштуванням, утриманням і ремонтом існуючих пунктів пропуску та сервісних зон; забезпечити своєчасне та системне фінансування відповідних заходів, та залучення фахівців профільних територіальних органів влади.
До теми
- Безоплатне очне протезування для постраждалих внаслідок війни — маршрут пацієнта
- Військовослужбовці з інвалідністю мають право на продовження пенсійних виплат незалежно від проходження повторного огляду, якщо вони перебувають на службі
- Базову соціальну допомогу можна оформити в «Дії»
- У Дії надходитимуть медичні сповіщення від лікаря
- Зеленський та Фіцо провели переговори на Закарпатті
- Уряд розширив можливості для надання статусу дитини, яка постраждала від війни
- Виплати на проживання для найбільш вразливих категорій ВПО продовжено ще на пів року
- Оприлюднено постанову про виїзд за кордон чоловіків 18-22 років
- єОселя: Держава компенсуватиме 70% першого внеску для ВПО та мешканців прифронтових територій
- 4 кандидатів успішно пройшли співбесіду на посаду фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб у межах чергового етапу відбору на Закарпатті
- Офіс Омбудсмана: інформація для рідних цивільних осіб, яких незаконно утримують у неволі внаслідок збройної агресії РФ
- Отримуйте всі державні виплати на єдину Дія.Картку — уряд ухвалив постанову
- Новий пункт пропуску «Біла Церква – Сігету Мармацієй» змінить логістику всього Закарпаття
- Пенсії в будь-якому банку: Уряд розширив можливості для ВПО, українців, які проживають за кордоном і на ТОТ
- Українцям стане простіше зарахувати свій страховий стаж, одержаний за кордоном
- МОЗ: Люди з інвалідністю - хто має пройти повторний огляд з квітня 2025 року
- У новому навчальному році ще більше дітей захисників і захисниць зможуть вступити до ліцеїв МВС
- Вмотивовану молодь за проєктом «Контракт 18-24» уже набирає і 128-ма окрема гірсько-штурмова бригада
- Будівництво мосту через Тису між Україною та Румунією виходить на фінішну пряму: тут зводять останню секцію конструкції
- Оформлення паспортів за кордоном: чоловікам більше не потрібно пред’являти військово-облікові документи – МВС
До цієї новини немає коментарів