Закарпатська ДФС про відповідальність за несплату або несвоєчасну сплату ЄСВ

Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (частина дванадцята статті 9 Закону № 2464).
За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску фізичні особи – підприємці несуть фінансову відповідальність відповідно до статті 25 Закону № 2464 та адміністративну відповідальність відповідно статті 1651 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Щодо строків та порядку подання Звіту згідно з додатком 5 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 (далі – Порядок) фізичними особами – підприємцями, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, та відображення нарахованих сум єдиного внеску у цьому Звіті
Відповідно до пункту 2 розділу ІІІ Порядку фізичні особи – підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, формують та подають до органів доходів і зборів Звіт самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, що настає за звітним періодом. Звітним періодом є календарний рік.
Згідно з нормами пункту 14 розділу ІІ Порядку, якщо останній день строку подання Звіту припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем подання Звіту вважається перший після нього робочий день.
Граничним терміном подання Звіту фізичними особами – підприємцями, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, є 11лютого 2019 року, оскільки граничний термін подання Звіту припадає на 09 лютого 2019 року (субота), то враховуючи приписи пункту 14 розділу ІІ Порядку, граничним терміном подання Звіту за 2018 рік буде 11 лютого 2019 року (понеділок).
Щодо форми та заповнення Звіту
Наказом Міністерства фінансів України від 15.05.2018 № 511 «Про внесення змін до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» було внесено зміни до Порядку.
Впроваджено уніфіковано форму Звіту для всіх категорій платників.
З 01.08.2018 всі категорії платників подають до органу доходів і зборів Звіт згідно з таблицею 1 за формою, що діє з 01.08.2018.
Звіт платниками подається за формою № Д5 згідно з додатком 5 до цього Порядку із зазначенням типу форми «початкова» (абзац третій пункту 2 розділу ІІІ Порядку).
Щодо заповнення Звіту фізичними особами – підприємцями, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування
Щодо подання Звіту за 2018 рік фізичними особами – підприємцями, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого статтею 26 Закону № 1058, та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу
Згідно з пунктом 3 розділу ІІІ Порядку фізичні особи – підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого статтею 26 Закону № 1058, та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.
Звіт зазначеними особами не подається.
Щодо самостійного визначення бази нарахування єдиного внеску фізичними особами – підприємцями, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого статтею 26 Закону № 1058, та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу
У разі самостійного визначення бази нарахування єдиного внеску зазначеною категорією платників, єдиний внесок підлягає обов’язковій сплаті.
Відповідальність за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо єдиного внеску, подання недостовірних відомостей, що використовуються в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування
Обов’язок платника єдиного внеску подавати звітність за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, визначені законодавством, передбачено пунктом 4 частини другої статті 6 Закону № 2464.
Відповідальним за правильність та достовірність заповнення Звіту є страхувальник (пункт 16 розділу ІІ Порядку).
За неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо єдиного внеску, подання недостовірних відомостей, що використовуються в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, інших відомостей, передбачених Законом № 2464, фізичні особи – підприємці несуть фінансову відповідальність відповідно до статті 25 Закону № 2464 та адміністративну відповідальність відповідно до статті 1651 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Довідково. Приклади заповнення Звіту наведено у додатках до листа ДФС України від 24.01.2019 № 2265/7/99-99-13-02-01-17, ознайомитися можна тут.
ДФС у Закарпатській області
Читайте наші найцікавіші новини також у Інстаграмі та Телеграмі
До теми
- Плата за землю: понад 834 млн грн надійшло до бюджетів громад Закарпаття
- Важливі оновлення для власників домашніх сонячних СЕС: що змінюється у викупі електроенергії за «зеленим» тарифом
- Переробка та біоекономіка: природний ресурс може створювати більшу додану вартість
- Закарпатська митниця вже скерувала до Держбюджету понад 24 млрд грн
- Майже 29 млн грн плати за ліцензію сплатили платники Закарпаття
- Закарпатці можуть долучитися до безоплатного онлайн-вебінару для ветеранів, ветеранок і всіх охочих на тему системного управління бізнесом
- Укргазвидобування хоче побудувати ГеоТЕС на Закарпатті: що відомо про проєкт
- Економічний тил Закарпаття: Історії успіху видатних підприємиць у випуску «Успішні жінки Закарпаття – 2026»
- Понад 1,2 млрд грн єдиного податку : внесок бізнесу в бюджети громад Закарпаття
- Переробка та біоекономіка: природний ресурс може створювати більшу додану вартість
- Закарпатські митники запобігли 74 спробам незаконного ввезення «гуманітарних» товарів на 17 млн грн
- 194 платники Закарпаття включені до Переліку платників з високим рівнем податкової довіри
- Закарпатські митники запобігли фінансовим втратам до бюджету на майже 47 млн грн
- Понад 14 млрд грн ПДФО перерахували роботодавці Закарпаття
- Бензин набирає, електро падає: які авто везуть на Закарпаття
- Офіційне джерело чи пастка? Як не перерахувати гроші аферистам замість військових
- Закарпатська митниця: 1400 підприємців активно експортують та імпортують товари
- За вісім місяців місцеві бюджети Закарпаття отримали 8,8 млрд грн податків і зборів
- Закарпатська митниця скерувала у бюджет понад 20 млрд грн митних платежів та зборів
- Платники Закарпаття спрямували до зведеного бюджету майже 27,5млрд грн податків
До цієї новини немає коментарів