Новий керівник митниці Нефьодов про вирішення питання вживаних авто з ЄС: "Євроблях не має бути"
Нефьодов заявив, нелегальних нерозмитнених автомобілів в Україні не повинно бути. Новий глава митниці пояснив, що б/у автомобілі в Європі дешеві через те, що там дуже дорого обходиться володіння старими машинами. Іншими словами, в Європі в бюджет платять за користування машиною, в той час, як у нас – за володіння нею.
Далі мовою оригіналу з інтерв'ю сайту thepage:
– Що ви думаєте про автомобілі з Європи?
– Якщо казати відверто, це просто дірка, яка знаходиться між нашим і європейським законодавством. У нас така система оподаткування: ми оподатковуємо не володіння машиною, а машину. По-перше, машину легко оподаткувати. По-друге, якщо, наприклад, збільшити акциз на бензин, як у Європі, то це вдарить по вартості хліба й молока. Машини у нас асоціюється з багатством. Багатих типу не шкода, давайте з них візьмемо по повній.
В Європі дуже часто ситуація зворотна. Машини можуть бути дешевші, особливо старі, але володіння ними набагато дорожче. Чому німець продає цю машину дешево? Не тому, що він такий дурень або цінує її менше, ніж цінує українець. А тому що у німця дуже дороге паркування, плата за утилізацію, екологічні збори. Тому для німця продати якийсь 20-річний Golf вигідніше, ніж заплатити за те, щоб його знищили. У нас користування машиною дешевше суттєво. Тому і виникає цей ціновий диспаритет. Крім цього, є питання екології. Коли ми підписували угоду про асоціацію, були заборонені всі машини нижче, ніж євро-5. Головна проблема старих машин в екології і в сертифікації. Ми розберемось і наведемо там порядок.
– Треба дозволяти українцям купувати такі дешеві старі авто?
– Я за те, аби дозволяти дешеві машини. І взагалі за зниження податків і мит наскільки це можливо, аби бюджет залишався збалансованим. Тоді витрати треба теж знижувати. Але треба розуміти, що якщо ми це дозволяємо, то маємо ще додатково подумати над речами, які роблять всі великі міста світу, аби обмежити кількість машин в центрі. Наприклад, різко збільшити вартість за паркування в історичних центрах, або, як в Китаї, дозволяти проїзд по парних днях машинам з парними номерами, по непарних з непарними. Це певна зміна регуляції. У нас ніколи не люблять ставитись до регуляторної політики, як до якогось аналізу наслідків. Я за дешеві машини, просто прошу депутатів до цього підійти, розуміючи, що далі буде у ланцюжку. Все необхідне з нашого боку – індикативи, документи, прозорість і зручність всього процесу – ми точно забезпечимо.
– Чи будуть забороняти євробляхи?
– Євроблях не має бути. Тут я категоричний: точно не має бути машин на іноземній реєстрації, які їздять в Україні роками. Але має бути можливість поставити таке авто на українську реєстрацію за нормальною ціною, в залежності від машини. І щоб це не суперечило угоді про асоціацію. У нас є обов’язки стосовно екології. А так я за те, щоб українці купували дешеві автомобілі, телефони та одяг. Я не бачу в цій торгівлі та полегшенні бізнес-активності ніякого негативу.
Звичайно, будь-яке правило можна довести до абсурду. Наприклад, не можна ввозити старі 20-річні комерційні автомобілі. Я знаю реальні приклади, коли ввозять раму автобуса, який пройшов 200 тисяч кілометрів, наварюють новий корпус і реєструють його як нову машину. Це жах: беруть ржаву колимагу і все одно держава має дозволити на ній їздити. Коли євробляхери проводили свої івенти, інколи було цікаво. У водія є гроші на старий Porsche і на його обслуговування, а він протестує і каже, що якби 200 доларів, то я б заплатив. Ти на бензин витрачаєш на тиждень більше. Я цього не розумію.
0312
Читайте наші найцікавіші новини також у Інстаграмі та Телеграмі
До теми
- Податок на землю поповнив місцеві бюджети Закарпаття на 564 млн гривень
- На Закарпатті громадяни зі своїх доходів сплатили понад 600 млн грн військового збору
- До місцевих бюджетів Закарпаття сплачено майже 7,3 млрд гривень податків
- «Бограч-index» – листопад 2024: за місяць продукти подорожчали на 15%
- Понад 4 млн українців отримали статус тимчасового захисту в ЄС, кількість зростає
- ТОП-5 нових та вживаних електромобілів, які купують в Україні та на Закарпатті
- Українці в жовтні оформили кредити на 176 млн грн на встановлення сонячних електростанцій
- Василь Іванчо: "За період війни в Закарпаття інвестовано українським бізнесом близько 500 млн. доларів"
- На Закарпатті збудовано 80 об'єктів відновлюваної енергетики
- Скільки коштує "круть": в Україні відновили замовлення індивідуальних номерів:
- Вісім закарпатських підприємств увійшли до престижного Всеукраїнського рейтингу «Сумлінний платник податків – 2023»
- Попри війну: туристичний збір поповнив бюджет Закрапаття нна 18 млн грн
- Держбюджет на 2025 рік: скорочення соціальних видатків і зростання оборонних витрат
- Закарпатська митниця заявила, скільки саме митних платежів скерувала в дохід держави
- “Тисяча Зеленського”: чому Уряд вирішив підтримати українців грошима, і хто може претендувати на виплати?
- Посилення української ідентичності: грантовий конкурс проєктів від програми USAID «Мріємо та діємо»
- Можливості для ужгородських підприємців: EIT презентує грантові та інші програми
- Стало відомо, який середній розмір пенсії на Закарпатті
- SHEMAX: інсайти експортера
- На Закарпатті за 9 місяців сплатили понад 15 млн гривень туристичного збору
До цієї новини немає коментарів