Як у Європі: в Ужгороді працює комфортабельний комунальний транспорт. Які перспективи?  

Як у Європі: в Ужгороді працює комфортабельний комунальний транспорт. Які перспективи?  
 
«Для Ужгорода закупили 10 нових сучасних автобусів, що мають з'явитися на вулицях міста вже цьогоріч у серпні», – з таких заголовків починався 2018 рік в обласному центрі Закарпаття. Тоді й відбувся аукціон, під час якого для міста закупили нові автобуси. 

 

Директор комунального підприємства «Ужгородський муніципальний транспорт» Віталій Готра розповів  про  те, як новий транспорт вплинув на наше місто.

На фото: Директор комунального підприємства «Ужгородський муніципальний транспорт» Віталій Готра

-        Пане Віталію, як розпочався шлях «Електронів»?

-        У 2018 році комунальне підприємство підписало договір лізингу на закупівлю нових сучасних автобусів, і вже тоді ми знали, що ця справа внесе кардинальні зміни в життя нашого міста. З моменту створення й до того, як комунальне підприємство «Ужгородський муніципальний транспорт» закупило для міста 10 сучасних автобусів, на наш колектив чекала серйозна, клопітка робота.

-        У чому полягала ваша робота після придбання автобусів?

-        Основними завданнями були розробка нових міських маршрутів, складання графіку роботи автобусів, набір кваліфікованого персоналу. Це основне, але насправді роботи вистачало: постійний контроль, удосконалення, запровадження нових послуг, зараз, у час пандемії – постійна дезінфекція…

-        Чому нові автобуси не їздять найпопулярнішими маршрутами Ужгорода?

-        Ужгородці дуже хотіли, щоб великі автобуси курсували саме з Нового мікрорайону, де найбільша кількість мешканців, у різні кінці міста. Тобто, люди хочуть бачити сучасні місткі й комфортні автобуси на популярних маршрутах № 14, 10, 8, 7. Але їх обслуговують інші перевізники, з якими укладено договори на певні терміни, і їне можна розірвати просто тому, що комусь так захотілося, це неправильно.

Саме тому перш за все ми вивчили думку ужгородців. До міської ради часто надходили звернення містян, директорів шкіл №10 та №11, керівника парку «Під замком» із проханням про відкриття автобусного маршруту з Нового мікрорайону до центральної частини міста. З огляду  на це й був розроблений маршрут № 18: від гіпермаркету «Епіцентр» до «УжНУ» через площі Петефі та Корятовича, відповідно, і через парк «Під замком». Також відновили роботу 20-го маршруту,  від якого відмовився приватний перевізник, і який теж має попит.

-        Чим відрізняються нові автобуси від старих маршруток?

-        Вони сині! (сміється. – Ред.) Назва «сині автобуси» стала їхнім другим іменем. Навіть мешканці міста на зупинці кажуть, що чекають на синій автобус, а не на певний маршрут. А загалом, якщо серйозно, то відмінність велика: «Електрони» комфортні, низькопідлогові, екологічні (відповідають стандарту Євро-5), вміщають 102 пасажирів (30 місць сидячі). Ще важливо, що цей транспорт доступний для маломобільних груп населення, обладнаний відкритою рампою, призначеною для пасажирів на інвалідних візках, та спеціальним місцем у салоні. Незалежна підвіска забезпечує плавність ходу та маневреність автобуса, що є надважливо для вузьких центральних вулиць нашого міста.

-        Коли автобуси прибули до Ужгорода, що було найважчим у перший період запуску? Які проблеми виникли?

-        Найбільшою проблемою було те, що через неправильно припарковані легкові автомобілі пересуватися вулицями міста не те, що великогабаритним «Електронам», а навіть меншим автобусам складно. На жаль, констатували, що наші водіії не мають культури керування. Вони нахабно залишають автомобілі під паркувальними знаками, де зупинка заборонена. Чому так? Бо знають, що їм за це нічого не буде. Наступною проблемою для КП «Ужгородський муніципальний транспорт» стала відсутність кваліфікованих працівників. Якщо на початку «запуску» 20-ий маршрут був повністю укомплектованиий, то на 18-му вже не було кому працювати. Інша проблема, коли водії є, але не мають відповідних навичок водіння. Виникали й технічні нюанси, які не були передбачені виробниками, але потребували удосконалення під час експлуатації. Приміром, у місті є так звані GPS-ями – місця, де погано працює інтернет, а через це виникали проблеми з відображенням автобусів у мобільних додатках та навіть з озвучкою зупинок. Серед іншого – «зайці», тобто безквиткові пасажири. Звісно, вони є у всіх міських автобусах, однак в «Електронах» встановлені камери відеонагляду та датчики обліку пасажирів. Тож такі проблеми вирішуємо швидко.

-        У 2019 році для Ужгорода придбали ще 10 нових автобусів…

-        Так, перші «Електрони» добре зарекомендували себе в Ужгороді й отримали схвальні відгуки пасажирів, вони працювали майже рік без жодної проблеми, тому ми вирішили не зупинятися на зробленому. Вже за рік комунальне підприємство підписало новий лізинг ще на 10 автобусів із низьким рівнем підлоги та пасажиромісткістю не менше 100 осіб. Вони коштували 52 мільйони гривень, із них 40% – передоплата, здійснена з міського бюджету, інша частина взята у лізинг у банку на 3 роки. В процесі була розробка нового маршруту.

-        За яким принципом розробляли новий автобусний маршрут та чи були враховані побажання пасажирів?

-        Уже маючи досвід роботи 18-го та 20-го маршрутів та схвальні відгуки пасажирів постало завдання розробки нового маршруту під номером 24, який з'єднав би мікрорайон «Дравці» та «УжНУ». У підсумку, він став найдовшим міським маршрутом. Так само на прохання пасажирів продовжили маршрут № 20 від речового ринку «Краснодонців» до вул. Технічної мікрорайону «Доманинці». Усі ці зміни – прохання та побажання людей, які щодня користуються новим транспортом і дуже його люблять.

-        У більшості країн Європи запроваджений електронний квиток. Україна теж стала на цей шлях. Коли він запрацює в Ужгороді?

-        Нещодавно в муніципальних автобусах «Електрон» ми запровадили безготівкову систему оплати проїзду, і це шлях до впровадження електронного квитка. Тепер пасажири можуть розрахуватися банківською карткою через валідатор на вході до автобуса.

-        Як водій контролює цей процес?

-        Ми вже давно привчаємо пасажирів до правила заходити через передні двері, а виходити через середні та задні. Водій запускає пасажирів через передні двері, тож бачить, чи сплатив пасажир за проїзд через валідатор, розташований на вході. Пристрій у разі успішної оплати дає звуковий сигнал і показує на моніторі смайлик. Тож водій у більшості випадків може контролювати процес безготівкового розрахунку.

-        Нещодавно міська влада заявила про придбання ще 7 сучасних автобусів «Електрон», тож загалом їх стане 27. Коли вони виїдуть на вулиці міста?

-        Має пройти 8 місяців з моменту підписання лізингу. Чому так довго? Багато імпортних комлектуючих, які потрібно замовити і встановити. А поки опрацьовуємо нові маршрути:  у планах з’єднати Новий Район – Можайського – пл. Петефі – Загорську та УжНУ, а ще –  Новий район та Шахту. Це дасть змогу охопити всі частини міста комунальним транспортом.

-        На цьому  ж не зупинитесь?! Які плани на майбутнє?

-        Працюємо над проєктом побудови власної бази для комунального транспорту, перші кроки вже зроблені, міська рада виділила ділянку для будівництва відповідного об’єкта. Також ведемо перемовини із міжнародними банківськими установами для залучення кредиту на закупівлю електробусів. Роботи, як кажуть, не початий край. Підсумовуючи, хочу сказати, що ці роки були для нас неймовірно важкими, водночас – цікавими та відповідальними. Але зауважу, що ми ніколи не говоримо про досягнення як виключно свої. Ця клопітка робота й громади, адже без її участі реалізація всіх завдань була б неможливою. Користуючись нагодою, хочу подякувати небайдужим мешканцям нашого міста, депутатам та окремо міському голові Ужгорода Богдану Андріїву – ці успіхи наші спільні! Однозначно: там, де є взаєморозуміння, підтримка, ефективний лідер – там є результати і досягнення.

-        Спасибі за розмову й успіхів вам!

Uzhgorod.net.ua

Читайте наші найцікавіші новини також у Інстаграмі та Телеграмі

 

 

16 вересня 2020р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів