Головний податківець Закарпаття Ілля Матьола: онлайн-сервіси від ДПС – зручність і для підприємців, і для податкової
Відтак в умовах обмежувальних протиепідемічних заходів, актуальним є максимальне використання дистанційного формату спілкування, що й сприяє ще активнішому використанню електронних сервісів. Як до цього пристосовуються підприємці області, наскільки сервіси від податкової є популярними в Закарпатті? Сьогодні про це говоримо із Іллею Матьолою – начальником Головного управління ДПС у Закарпатській області.
– Іллє Іллічу, досить часто кажуть, що електронні сервіси ДПС – це зручно та економно у часі для платників.
– Дійсно, наразі так і є, адже без особистих візитів до служби у платників є можливість отримати всю необхідну інформацію, довідки, консультації, подати звітність до податкових органів. Усі ці сервіси забезпечують безконтактні способи взаємодії платників податків та контролюючих органів з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Крім того, програмне забезпечення максимально спрощує адміністрування податків та взаємодію з представниками податкової служби. Значною мірою зменшується й адміністративне навантаження на контролюючі органи, а також знижуються витрати на комунікацію у паперовій формі.
– Якщо не помиляюсь, то основний електронний сервіс, через який надається більшість послуг, це «Електронний кабінет»?
– Електронний кабінет – це найбільш популярний сервіс ДПС, який є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом. Загалом на обліку в податковій службі області перебуває понад 72 тис. платників податків, зокрема 47 180 фізичних осіб та 24881 юридична особа. Електронний кабінет сьогодні – це вдосконалення формату відносин з платниками, завдяки якому скорочується час на оформлення та подання звітності до органів податкової служби, підвищується оперативність надання та якість звітності. Цю тезу підтверджує те, що більшість закарпатських платників, а саме 67% користуються приватною частиною Електронного кабінету. Тобто бізнес віддає перевагу електронним сервісам ДПС.
Зрозумійте, призначення Електронного кабінету – надати платнику податків можливість реалізувати свої обов’язки та права у сфері оподаткування у режимі онлайн. Функціонал Електронного кабінету постійно розширюється та зводить особисте спілкування платника з працівником контролюючих органів до мінімуму, що, у свою чергу, особливо в умовах дії карантину, убезпечує і одного й іншого від близьких контактів, які можуть мати негативні наслідки для здоров’я.
– Ми вже зрозуміли, що Електронний кабінет пропонує своїм клієнтам багато послуг. Розкажіть про них більше.
– Слід відмітити, що електронний кабінет складається з відкритої та приватної частини. Одразу зазначу, що для роботи у приватній частині електронного сервісу використовується електронний підпис, отриманий у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, або Інтегрована система електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID). В Закарпатській області спеціальним уповноваженим підрозділом тільки з початку року згенеровано 6300 кваліфікованих електронних підписів.
Функціонал відкритої частини доступний без ідентифікації особи, тобто без використання електронного цифрового підпису. У цій частині Е-кабінету в платника є змога ознайомитися з останніми новинами сервісу; скористатися інформацією з п’яти загальнодоступних реєстрів; отримати інформацію про граничні строки сплати податків, зборів, обов’язкових платежів та подання звітності, так званий податковий календар; роздрукувати бланки податкової звітності; заповнити податкову декларацію про майновий стан і доходи, завантажити на персональний комп’ютер і роздрукувати.
У приватній частині сервісу «Електронний кабінет платника» після ідентифікації особи (залежно від типу платника (юридична чи фізична особа)) платник отримує доступ, крім відкритої частини, також до облікових даних про себе, як платника податків. Він може подати та переглянути звітність, може листуватись з податковою службою, отримувати відповіді на запити, дізнатись стан розрахунку з бюджетом, може реєструвати податкові накладні. Також йому доступна система електронного адміністрування реалізації пального та багато іншого.
До прикладу, частка податкових декларацій, що подані платниками за допомогою засобів телекомунікаційного зв’язку, серед фізичних осіб становить понад 76%, а серед юридичних осіб майже 89%. Крім того, велика кількість платників подає через електронний кабінет заяви про видачу довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів та запити щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи/декларації про доходи та витрати осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій.
Тобто електронні сервіси є затребуваними.
Крім того, електронний кабінет надає можливість фізичним особам: cплачувати податки, скоротити час при заповненні платіжних документів та мінімізувати помилки при заповненні. Для користування електронним сервісом необхідно в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету обрати податок (платіж), який необхідно сплатити, та одну з платіжних систем: EasyPay, Portmone.com, Liqpay. Після переходу на сайт платіжної системи платнику необхідно завершити заповнення платіжного документа та підтвердити операцію. Працює Електронний кабінет цілодобово, крім часу, необхідного для його технічного обслуговування. Якщо в когось виникають питання щодо користування Електронним кабінетом, то можна звернутися до служби підтримки за телефоном 0800501007 (напрямок 0), або безпосередньо на сайті в розділ «Допомога».
– Де шукати «Електронний кабінет», просто через будь-яку пошукову систему чи заходити на сайт ДПС?
– Звісно, «Електронний кабінет» знаходиться у відкритому доступі, і ви його знайдете за допомогою пошукових систем, задавши запит «Електронний кабінет ДПС». Крім того, вхід можна здійснити, перейшовши за посиланням cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
– Іллє Іллічу, наразі, як нам відомо, бізнес активно опановує, призвичаюється до такої новації як програмне РРО. Кілька слів про цей сервіс, чим він корисний бізнесу?
– Дійсно, із 1 серпня 2020 року бізнес має можливість використовувати програмні реєстратори розрахункових операцій. З їхньою допомогою платники можуть проводити розрахункові операції під час продажу товарів і послуг, торгівлі валютними цінностями, приймання готівки для подальшого її переказу.
Наразі у Закарпатській області програмні касові апарати зареєстрували 4 юридичні особи та 15 фізичних осіб підприємців.
Наголошую, це безкоштовне програмне рішення ДПС може бути застосоване для будь-якого пристрою, що підтримує операційні системи Android і Windows та має підключення до мережі Internet.
Реєстрація ПРРО в ДПС здійснюється на підставі електронної заяви, яку можна сформувати та подати засобами Електронного кабінету, або сформувати засобами будь-якого іншого програмного забезпечення, наявного у суб’єкта господарювання, і подати через Єдине вікно подання електронної звітності.
Всі сформовані ПРРО документи передаються до фіскального сервера ДПС у вигляді електронних документів, засвідчених електронними підписами або печатками.
– Дякуємо Вам за цікаву розмову, сподіваємось вона буде корисною нашим читачам.
– І я Вам вдячний та закликаю всіх заощаджувати свій час, користуючись онлайн-сервісами податкової служби!
Наталія Петерварі
Читайте наші найцікавіші новини також у Інстаграмі та Телеграмі
До теми
- Підтримка ворога — шлях за ґрати: закарпатська прокуратура попереджає про наслідки держзради
- Контроль тендерів на Закарпатті: 137 моніторингів та 12 перевірок за пів року
- Фахівці ГУ Держгеокадастру у Закарпатській області надали вже понад 32 тисячі адмінпослуг у сфері земельних відносин
- На Закарпатті працюють над розбудовою мережі ветеранських хабів
- На Закарпатті на реалізацію проєкту «єРобота: Власна справа» спрямували 99,4 млн грн
- Закарпаття продовжує підтримувати захисників - спрямували ще понад 19 мільйонів гривень
- 1212 клієнтів звернулися за консультаціями до офісів «Зроблено в Україні» на Закарпатті з початку року
- ТОП-10 вакансій від Закарпатської обласної служби зайнятості
- Компенсацію витрат за працевлаштування ВПО цьогоріч отримали вже 84 роботодавці області
- Закарпаття стало майданчиком для VII Міжнародного безпекового форуму «Україна – ЄС – НАТО: стратегічні ініціативи в умовах глобальної кризи»
- Результати Ярмарку вакансій на Закарпатті: 143 людини вже працевлаштовані, 20 жінок здобувають нову професію
- На Закарпатті підписали меморандум для розвитку сімейних форм виховання дітей
- В ОВА обговорили реалізацію на Закарпатті Стратегії забезпечення права кожної дитини в Україні на зростання в сімейному оточенні
- Підтримка ветеранів – інвестиція в майбутнє: онлайн-зустріч Закарпатської ОВА вже завтра
- 447 осіб з інвалідністю скористалися послугами Закарпатської служби зайнятості з початку року
- В ОВА обговорили нові підходи до вирішення трудових конфліктів
- З нагоди Дня Конституції - визнання для закарпатців, які змінюють країну
- Закарпаття отримало понад 5,3 млн грн на модернізацію харчоблоків у закладах освіти
- У кожній територіальній громаді Закарпаття працюватиме офіцер-рятувальник
- Щоб допомогти вступникам та їхнім батькам зорієнтуватися у вступній кампанії, працюватимуть спеціальні інформаційні лінії
До цієї новини немає коментарів