Про ціни на електроенергію, компенсації та роботу електропостачальника в умовах карантину – з перших уст

Про ціни на електроенергію, компенсації та роботу електропостачальника в умовах карантину – з перших уст
Якою буде ціна на електроенергію з 1 квітня? Чи отримують споживачі компенсацію за скасовані пільгові тарифи і як змінилася робота електриків в умовах карантину? Сьогодні на всі ці та інші актуальні питання читачів Ua.kiszo.net відповідає директорка ТОВ «Закарпаттяенергозбут» Наталія Німець.

 

Пані Наталю, наших читачів у першу чергу цікавить питання ціни на електроенергію. Згідно з урядовим рішенням, тариф 1,68 за кіловат діє тільки до 31 березня, якою буде ціна з 1 квітня?

Так, справді, згідно з урядовою постановою, був встановлений тариф на електроенергію для побутових споживачів на рівні 1,68 грн за 1 кВт.год до 31 березня. Ми очікували на рішення Кабміну з приводу нових цін, і буквально 24 березня Кабінет міністрів України схвалив поставу № 238, якою залишив тариф на електроенергію для населення і в квітні на рівні 1,68 грн за 1 кВт.год. Про це також повідомило Міністерство енергетики України (https://bit.ly/2QE5p41).

Випереджаючи ваше запитання, якою буде ціна з 1 травня, поки не можу нічого прокоментувати і повідомити….  Наразі ми маємо тільки інформацію про те, що Міністерство енергетики України та інші державні інституції докладають всіх зусиль для забезпечення захисту вразливих споживачів,  зокрема на ринку електроенергії.

Тобто, ціни на електроенергію встановлює тільки уряд? Ви на це не маєте впливу?

Так, тарифи для побутових споживачів, встановлює уряд, ТОВ «Закарпаттяенергозбут» не встановлює ціну на електроенергію для населення, це виключно відноситься до функцій уряду. Більше того, відзначу, що наше товариство здійснює ліцензовану діяльність з постачання електричної енергії та природного газу споживачам, а це означає, що в своїй діяльності ми керуємося виключно законами та постановами уряду і Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.   Тобто, якщо уряд встановив ціну на електроенергію для населення, то ми в своїй діяльності не маємо права встановлювати іншу. Це передбачено законодавством: фіксована ціна, встановлена Кабінетом Міністрів України, – обов’язкова для застосування суб’єктами господарювання! (п. 13 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про ціни і ціноутворення»).

Розкажіть, як триває виконання урядової постанови про компенсацію пільгового тарифу? Хто має на неї право?

Нагадаю, що 28 грудня 2020 року уряд схвалив постанову №1325*, якою, зокрема,  встановив на період із 1 січня до 31 березня 2021 року фіксовану ціну на електричну енергію для побутових споживачів у розмірі 168 коп. за 1 кВт·год. Цією постановою були скасовані пільгові тарифи на електроенергію для окремих категорій споживачів, зокрема, для багатодітних сімей, для тих, у кого є тариф на електроопалення тощо.

Розуміючи, що це вдарить по вразливих категоріях споживачів, ТОВ «Закарпаттяенергозбут» одразу звернулося з листом до Кабінету Міністрів України та НКРЕКП з проханням розглянути можливість відновлення дії зниженого тарифу на спожиту електричну енергію споживачам, житлові приміщення яких обладнані електроопаленням, а також споживачам які належать до категорії багатодітні, прийомні сім’ї та дитячі будинки сімейного типу.

1 лютого 2021 року Кабінет Міністрів України схвалив постанову № 64 «Питання надання компенсації деяким категоріям споживачів електричної енергії», згідно з якою запроваджується надання компенсації окремим категоріям побутових споживачів!

Серед них населення, яке проживає в житлових будинках, обладнаних в установленому порядку електроопалювальними установками, населення, яке проживає в багатоквартирних будинках, не газифікованих природним газом і в яких відсутні або не функціонують системи централізованого теплопостачання, а також багатодітні, прийомні сім’ї та дитячі будинки сімейного типу. Отримувачі субсидій на компенсацію не мали права.

Компенсація здійснюється за рахунок коштів держбюджету через постачальників універсальних послуг, у Закарпатті таким є ТОВ «Закарпаттяенергозбут». Споживачі отримують компенсацію автоматично. Розмір місячної компенсації та кінцева сума до оплати щоразу зазначена у рахунках на оплату електроенергії, які отримує споживач.

У час пандемії коронавірусу чимало питань щодо роботи різних підприємств стосуються питань безпеки, попередження поширення хвороби. Питання ж постачання електроенергії – ті, які виникають щоденно. Як ви зараз, у цих умовах співпрацюєте зі споживачами?

Згідно з чинним законодавством, з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19, а також піклуючись про здоров’я та безпеку споживачів, ТОВ «Закарпаттяенергозбут» та всі центри обслуговування клієнтів Товариства працюють у обмеженому режимі. Це означає, що прийом відвідувачів на територію товариства та центрів обслуговування клієнтів Товариства тимчасово обмежений.

У разі нагальної потреби споживачі звертаються до ЦОК і ми працюємо з ними шляхом прийому заявок (у скриньки) чи консультування спеціалістами з застосуванням усіх заходів безпеки (маски, щитки, рукавиці).

Але у вас працюють і різні онлайн-сервіси, наскільки нам відомо? Можуть споживачі спілкуватися дистанційно, розраховуватися онлайн?

Безперечно! В ТОВ «Закарпаттяенергозбут» створені всі умови для того, щоб зараз, у час поширення коронавірусу, більшість питань споживачі могли вирішити за кілька хвилин, не виходячи з дому, за допомогою сучасних дистанційних сервісів. Зокрема, з цією метою працює електронна абонкнижка, за допомогою якої можна формувати рахунки та оплачувати електроенергію і газ без комісії тощо ( https://pay.zakarpatzbut.energy/home).

Також працюють численні сервіси та платіжні системи, що дозволяють дистанційно і швидко оплачувати спожиту електроенергію. Щоб потрапити до них, слід перейти на офіційному сайті в рубрику «Клієнти», в ній обрати підрубрику «Побутовим споживачам», відтак – «Оплата онлайн».

У робочий час за номером 0-800-50-59-60 працює кол-центр, за допомогою якого є можливість вирішити окремі питання дистанційно, отримати відповіді на переважну більшість питань. Крім того, функціонує інформаційно-консультаційний центр за номером в Ужгороді (0312) 42-99-92. Щодня працюють Центри обслуговування клієнтів: їхній перелік, контакти, мобільні номери можна знайти на нашому сайті й звернутися.

Чи збільшилася кількість дистанційних звернень?

Щоб не бути голослівно, наведу вам такі цифри: у січні поточного року до нашого кол-центру надійшло майже 6000 дзвінків,  це при тому, що торік за цей же період було практично втричі менше! Ось і уявіть обсяг роботи, який наразі звалився на плечі працівниць нашого кол-центру: дівчата практично без хвилини перерви приймають звернення, консультують, надають роз’яснення, перевіряють різні дані тощо. А скільки ще дзвінків до інформаційно-консультаційного центру та Центрів обслуговування клієнтів по районах!… Відзначу, що більшість питань в дистанційному режимі і вдається вирішити. Головне при цьому, що люди залишаються вдома, отже, ризик захворіти менший.

Пані Наталю, куди звертатися споживачам у разі виникнення запитань?

У разі виникнення будь-яких запитань споживачі завжди можуть звернутися до кол-центру ТОВ «Закарпаттяенергозбут» за номером 0-800-50-59-60 (у робочий час), Інформаційно-консультаційного центру (0312) 42-99-92 та Центрів обслуговування клієнтів (усі контакти – за посиланням: https://zakarpatzbut.energy/pro-kompaniiu/kontaktni-dani-tsentriv-obslugovuvannia-klientiv).

Спасибі вам за розмову, будьте здорові!

Ірина Фекете

ua.kiszo.net

 

26 березня 2021р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів