В українських теленовинах скоротилася кількість маніпулятивних технологій

За результатами моніторингу новин на провідних телевізійних каналах України експерти дійшли висновку, що за два тижні до дня голосування стало з’являтися менше маніпулятивних технологій, передає Інтерфакс-Україна.

 

Моніторинг проводиться з 6 до 12 березня комітетом "Рівність можливостей" та асоціацією "Спільний простір" методом контент-аналізу й експертного аналізу змісту телепрограм у межах проекту "Передвиборчий моніторинг телевізійних новин" за підтримки Національного демократичного інституту.

Як зазначив керівник комітету "Рівність можливостей" Олександр Чекмишев, однієї з причин такої тенденції стала "певна розгубленість", у якій, на його думку, зараз перебувають передвиборчі штаби через те, що практично не залишилося можливості серйозно змінити уподобання виборців.

У свою чергу, керівник асоціації "Спільний простір" Юрій Нестеряк сказав, що іншою причиною такої тенденції стала коректність ЗМІ, яка значно зросла останнім часом.

Абсолютним лідером (і в позитивній, і в негативній, і в нейтральній тональностях) уваги теленовин на цьому тижні став блок Юлії Тимошенко: 4 тис. секунд загального часу новин було присвячено цьому блоку в нейтральній тональності, 390 - у позитивній і 422 - у негативній.

Друге місце за переваги негативної тональності посіла Партія регіонів: 370 секунд - у негативній тональності, 2522 - у нейтральній і 69 секунд - у позитивній тональності.

Друге місце за позитивом і третє - за негативом на цьому тижні посів блок "Наша Україна": 163 секунди в позитивній тональності, 192 секунди - у негативній і 2498 секунд - у нейтральній.

За кількістю опублікованих партійних послань лідером цього тижня стали Партія регіонів і БЮТ, яким удалося через ЗМІ передати по 6 своїх послань. Однак тільки 3 з повідомлень Партії регіонів й одне з повідомлень БЮТ стосувалися найбільш актуальних проблем суспільства, таких як політика цін і податків, виведення зарплат з "тіні", подолання бідності, соціальний захист населення, пенсійна політика тощо.

Також повідомлення змогли опублікувати Соціалістична партія України (загалом 2, з них - один щодо основних проблем) і блок "Наша Україна" (одне повідомлення з основних проблем).

Кажучи про всеукраїнську пресу, експерти зазначають, що Соцпартія втратила свою першість, цій партії на минулому тижні було присвячено 46,8 тис. друкованих знаків, а блоку Литвина - 48,2 тис. знаків. При цьому щодо цих двох політичних сил переважають повідомлення в позитивній тональності.

Третє місце за кількістю друкованих знаків посіла Партія регіонів (45,1 тис. знаків), четверте - "Наша Україна" (35,4 тис.), п’яте - БЮТ (33,5 тис.). Щодо цих політичних сил переважають негативні повідомлення. Останнє місце посіла Компартія, якій було присвячено 3,4 тис. друкованих знаків переважно нейтральної тональності.

Інші партії за кількістю часу присутності на телеканалах розташувалися таким чином: блок Володимира Литвина "Ми" - 1 тис. 777 секунд у нейтральній тональності, 96 - у позитивній, 12 - у негативній, СПУ - 622 секунди новин у нейтральності тональності, 41 - у позитивній і 68 - у негативній, КПУ - 948 секунд у нейтральній тональності, 78 - у позитивній і жодної у негативній.

Найбільшу кількість партійних повідомлень на цьому тижні вдалося опублікувати Партії регіонів (з 7 тільки одне було визначено експертами як найбільш актуальна тема для населення). Друге місце поділили "Наша Україна" і БЮТ, кожна з яких опублікувала по 6 повідомлень, з них у кожної по одному - на основні теми.

Третє місце дісталося блоку Литвина, який опублікував п’ять повідомлень, з них два - на найбільш актуальні теми. Четверте місце посіла КПУ, якій удалося опублікувати 2 повідомлення, одне з них - за основною тематикою, і СПУ, яка опублікувала одну заяву.

Експерти зазначили, що, незважаючи на наданий законодавством рівний доступ всіх учасників виборчого процесу до медіа-ресурсів, багато учасників не скористалися навіть тими ресурсами, що надавалися їм на безкоштовній основі. Найбільш показовим прикладом, за їхніми словами, щодо цього стали дебати, у яких узяла участь дуже мала кількість партій навіть на "5-му каналі", що пропонує проводити дебати безкоштовно.

Олександр Чекмишев сказав, що "за два тижні до виборів передвиборча кампанія в українських мас-медіа так і не стала боротьбою програм та ідей". За його словами, всі агітаційні матеріали партій і блоків "спрямовані на емоційне залучення виборців, а не на стимулювання усвідомленого вибору".

 

16 березня 2006р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів