У шести закладах Закарпаття провели інституційний аудит: що виявили

У шести закладах Закарпаття провели інституційний аудит: що виявили
У 2024 році шість закладів загальної середньої освіти Закарпатської області пройшли інституційний аудит.

 

Ця процедура не лише оцінює роботу закладів освіти, а й допомагає визначити шляхи для вдосконалення. Вони отримали рекомендації, які сприятимуть покращенню якості освітнього процесу, створенню безпечного середовища та ефективнішому управлінню.

Заклади освіти, які пройшли аудит:

1.    Дубівська гімназія №1 Дубівської селищної ради Тячівського району.

2.    Червонівський заклад загальної середньої освіти І–ІІІ ступенів Чопської міської ради Ужгородського району.

3.    Хустська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів №2 Хустської міської ради.

4.    Тереблянський опорний ліцей Буштинської селищної ради Тячівського району.

5.    Дубівський ліцей Дубівської селищної ради Тячівського району.

6.    Краснянський ліцей Дубівської селищної ради Тячівського району.

Управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області повідомляє, що саме зараз інституційний аудит проходить у Сусківській гімназії Полянської сільської ради Мукачівського району. Крім того, у грудні заплановано проведення ще одного аудиту.

Основні аспекти, на які варто звернути увагу:

1. Безпечне та комфортне освітнє середовище:

-забезпечення належних умов для навчання та роботи;

-організація просторів, які відповідають санітарно-гігієнічним нормам та вимогам інклюзії;

-профілактика булінгу та створення атмосфери взаємоповаги.

2. Ефективне управління освітнім процесом:

- розробка чіткої стратегії розвитку закладу освіти;

- регулярний моніторинг виконання завдань та адаптація до нових викликів;

- взаємодія із засновниками, педагогами та батьками для реалізації освітніх цілей.

3. Професійний розвиток педагогів:

- забезпечення участі у тренінгах та семінарах для підвищення кваліфікації;

- використання інноваційних методик в освітньому процесі;

- дотримання принципів академічної доброчесності.

4. Система оцінювання:

- впровадження справедливих і прозорих механізмів оцінювання;

- зосередження на формувальному оцінюванні для врахування індивідуальних потреб учнів;

- розвиток у здобувачів освіти навичок самооцінювання та відповідальності за навчальні досягнення.

5. Інклюзія та рівність:

-  забезпечення доступності освіти для дітей з особливими потребами;

- створення умов для участі кожного учня в освітньому процесі;

- проведення заходів із формування культури толерантності.

6. Оснащення та сучасність:

- впровадження новітніх технологій у освітній процес;

- оснащення приміщень сучасними засобами навчання;

- використання електронних платформ для забезпечення доступу до навчальних матеріалів.

Результати для закладів освіти, які виконали рекомендації

 

Заклади, що врахували отримані рекомендації, демонструють позитивні зміни:

? Підвищення рівня успішності здобувачів освіти.

? Створення більш комфортного та безпечного середовища.

? Покращення довіри серед учасників освітнього процесу.

? Оптимізація роботи педагогічного колективу.

“Інституційний аудит – це не лише інструмент перевірки, але й процес підтримки. Нашою метою є не просто оцінити заклад освіти, а допомогти йому стати сильнішим та орієнтованим на розвиток. Ми прагнемо, щоб кожна школа мала не лише рекомендації на папері, але й реальні можливості для покращення. Інституційний аудит підходить до кожного закладу з розумінням його специфіки та унікальних потреб, і ми хочемо бути партнерами у зміні на краще”, – Марія СІГЕТІЙ, начальник Управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області.

Рекомендації, отримані в результаті аудиту, допоможуть закладам освіти закріпити якість своєї діяльності на довгостроковій основі, сприяти професійному зростанню педагогів та підвищувати довіру з боку учнів і батьків.

Управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області

 

 

29 листопада 2024р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів