34% ромських дітей, які зазнали булінгу в школі, не мають бажання вчитися - результати дослідження
Це ключові результати дослідження «Стан булінгу ромських дітей в закладах освіти». Його серед близько 500 вчителів, батьків і школярів Закарпатської, Запорізької та Одеської областей провели фахівці благодійного фонду «Благо», мережі REYN-Україна за підтримки Міністерства закордонних справ Фінляндії та міжнародної правозахисної організації Minority Rights Group.
Як посилити роботу щодо запобігання й протидії булінгу ромських дітей у закладах освіти, підвищити обізнаність усіх учасників навчального процесу про причини й наслідки такого явища, сьогодні під час тематичного круглого столу в Ужгороді обговорили представники Закарпатської ОВА, керівники шкіл та інші.
«Ромські діти часто стають жертвами дискримінації не лише серед однолітків, але й навіть з боку дорослих. Наше дослідження – це не просто статистика, а важливий крок до того, щоб вчителі, батьки та управлінці разом зробили все можливе для зміни ситуації та припинення такого ставлення. Наша команда напрацювала конкретні практичні поради, втілення яких допоможе зробити школи безпечнішими для всіх дітей», – відзначила директорка Закарпатського обласного благодійного фонду «Благо» Елеонора Кулчар.
Згідно з опитуванням, найчастіше діти ромської національності зазнають цькування через свою етнічну належність, особливості поведінки, мовний бар’єр, культурні відмінності та соціально-економічне становище. Жертвами булінгу зазвичай стають учні середньої шкільної ланки, підкреслила під час презентації результатів моніторингу соціологиня й дослідниця Юлія Хацановська.
«Наше дослідження показало, що булінг ромських дітей у закладах освіти – це хоч і «негучна“, однак нерозв'язана проблема. Школярі зазнають психологічного цькування чи фізичного насильства. Непоодинокими є й випадки, коли з жертви вони перетворюються на кривдників», – наголосила Юлія Хацановська.
Проблему булінгу ромських дітей можна подолати лише спільними зусиллями вчителів, адміністрації шкіл, учнів, батьків та громади. Учасники круглого столу підсумували, що для цього насамперед важливо працювати над створенням безпечного навчального середовища, впроваджувати антидискримінаційні освітні програми, проводити тренінги для педагогів і батьків та здійснювати систематичний моніторинг ситуації.
До теми
- Мирослав Білецький привітав закарпатців з Різдвом Христовим
- Святий вечір-2024: які традиції, що має бути на столі та що категорично заборонено
- "Власна розробка": як "Птахи Мадяра" використовують на фронті FPV-дрони на оптоволокні
- В очікуванні снігу: що українцям готує цьогорічний гірськолижний сезон в Карпатах
- У селі Щасливе зустріли Вифлеємський вогонь
- «Гордився, казав: "Йду захищати Батьківщину і повернуся"» — спогади про Івана Рошинця
- Простір для дітей відкрили в Закарпатському обласному центрі зайнятості
- Із 1 січня у бригадах швидкої працюватимуть парамедики і медичні техніки
- Персональні подарунки отримали поранені захисники від ужгородських школярів
- Волонтерський фронт: незламні та віддані
- Закарпатський мед зареєстрований як географічне зазначення
- "Віддаємо свою кров, щоб врятувати чиєсь життя". Історії закарпатських волонтерів
- «Вікі любить Землю»: світлина із Закарпаття - серед 10 найкращих фото української природи у 2024 році
- Спортсменка та авторка блогів станцювала на льоду найвисокогірнішого закарпатського озера
- На Закарпатті дві великі прийомні родини отримали нове житло від Фундації Олени Зеленської
- Синоптики попереджають про суттєве погіршення погоди на Закарпатті
- Повномасштабна війна: чим жило Закарпаття останні 1000 днів...
- Різдвяний піст-2024 за новим календарем розпочинається вже завтра
- В Ужгороді переселенка із Бердянська навчає ромських жінок шити одяг
- На Закарпатті сьогодні відзначають День пам'яті померлих
До цієї новини немає коментарів