Як легалізувати доходи громадян, радилися податківці з керівництвом міста та депутатами

“Круглий стіл”, що відбувся в четвер за участю керівництва ДПІ в м. Ужгороді, заступників міського голови і депутатів міськради, мав на меті спільними зусиллями присутніх шукати шляхи виведення з “тіні” підприємницької діяльності та найманої робочої сили.

 

Для Ужгорода, за словами начальника ДПІ Марії Бадиди, ця проблема є особливо гострою, бо тут зосереджено більшість малого і середнього бізнесу області (нині у нас зареєстровано 11942 суб’єкти підприємницької діяльності — фізичні особи і близько 5 тис. юридичних).

План надходжень до місцевого бюджету виконується і перевиконується (втім, не виключено, що наступного року через це нам із Києва доведуть значно вищий план), але це не означає, що абсолютно всі чесно сплачують належні відрахування. А оскільки основним наповнювачем місцевої казни є податок із доходів фізичних осіб, то зусилля фіскальних органів насамперед спрямовуються на боротьбу із зарплатами “у конвертах”. Тільки з початку року в ході перевірок виявлено 147 випадків задіяння офіційно не оформлених робітників. “Грішать” переважно ті, хто перебуває на спрощеній системі оподаткування. Загалом найпоширенішим це явище є на будівництві. Причому йдеться не про фізичних осіб, на котрих працюють нелегали (там власнику легко “відгребтися”, мовляв, це мій сват-брат-дядько), а про юридичних. Подібна ситуація спостерігається і на ринках. Щоправда, в останньому кварталі їх почали жорсткіше контролювати, і надходження зросли. Марія Петрівна також зазначила, що важливо, аби вся готівка у нас проходила через контрольно-касові апарати — це теж чималий резерв податкових надходжень.

Висловив свою точку зору і перший заступник міського голови Володимир Бобков. Він переконаний: поки держава не буде зацікавлена у відсутності тіньових доходів — вони існуватимуть. А розв’язання проблеми вбачає у введенні податку на власність. У цьому випадку відрахування робитимуться, по суті, з витрат, а не задекларованих доходів. Такий вид податку є в проекті Податкового кодексу, і якщо його затвердять, то він стане чинним з 2009 року. Тоді, напевно, надходження суттєво зростуть. А поки що міського бюджету ледве вистачає на першочергові потреби: тільки освіта очікує 3 млн. грн. на ремонти, ще 3—4 млн. необхідні комунальному господарству, аби нормально пережити наступну зиму.

Присутні звертали увагу і на інші потенційні джерела наповнення бюджету. Зокрема заступник міського голови Володимир Химинець зазначив: 46 філій банків, які працюють в Ужгороді, платять податок з прибутку не у нас, а за місцем реєстрації, переважно в столиці. А оскільки така несправедливість ніяк не суперечить законодавству, акцентувати увагу слід усе-таки на виведенні з тіні робочої сили. Як приклад він навів перевізників вантажів: трапляється, підприємець має 9 фур, і… одного найманого працівника.

Депутати теж активно включилися в дискусію. Таміла Омельченко, Тібор Зомбор, Віктор Феєр, Олексій Химинець та Олександр Шпеник висловлювали пропозиції про необхідність застосування непрямих методів впливу, інвентаризацію місць здійснення будівництва, координацію дій з муніципальною поліцією та іншими владними структурами, проведення активної роз’яснювальної роботи з “новоспеченими” підприємцями. Ну а що стосується сплати податків на прибуток підприємств за місцем проведення діяльності, введення податку за корис-тування інфраструктурою міста, то ці питання може врегулювати тільки Верховна Рада.

Ужгород

 

14 червня 2007р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів