Половина виборців Януковича прийняли це рішення протягом останніх двох місяців

Якщо б другий тур виборів президента України відбувся у серпні, за Віктора Ющенка проголосували б 38,2% виборців, за Віктора Януковича – 34,5%. Проти обох проголосували б 9,2%, не пішли б на вибори 7,8%, не змогли відповісти 10,4%.

 

Такими ? результати загальноукраїнського опитування, проведеного Фондом "Демократичні ініціативи" і Центром "Соціс" з 19 до 26 серпня 2004 року. При цьому вперше в опитування було включено прізвища усіх 26 кандидатів у президенти.

У першому турі, згідно з опитуванням, за Ющенка віддали б голоси 28,9% голосуючих, за Януковича ? 24,1%. Петра Симоненка підтримали б 7,1% виборців, Олександра Мороза ? 6,4%. Наталія Вітренко могла б розраховувати на 1,8%, Анатолій Кінах та Олександр Омельченко набрали б по 0,5% голосів (в Ки?ві у столичного мера ? 7%), всі інші кандидати ? ще менше.

В тому числі аж тринадцять кандидатів у президенти, в тому числі Богдан Бойко, Михайло Бродський, Юрій Збітн?в, Сергій Комісаренко, Віталій Кононов, Олександр Ржавський не отримували жодного голоса на свою підтримку серед опитаних. "Нема чого цим кандидатам ображатися, коли їх називають технічними", - прокоментувала такий результат науковий керівник Фонду "Демократичні ініціативи" ?рина Бекешкіна.

Найбільше впевнені у сво?му виборі під час першого туру виборці Симоненка (82%). Серед прибічників Ющенка впевненість в остаточному виборі становить 75%, Януковича ? 69%, Мороза ? 66%. При цьому серед симпатиків Ющенка близько 60% визначилися зі своїм вибором ще не менш як півроку тому. Серед прихильників Януковича частка таких становить лише 35%, натомість решта схилились до відповідного рішення протягом останніх двох місяців.

64,9% опитаних вважають, що найбільш сприятливі умови у виборчій кампанії створюються Януковичу. З іншого боку, найбільші перешкоди чиняться Ющенку. Так вважають 30,9% респондентів. 8,2% опитаних назвали у цьому контексті прізвище Симоненка, 7,3% - Мороза.

Згідно з опитуванням, основними інформаційними факторами, що вплинули на рішення голосувати за того чи іншого кандидата, ? виступи кандидатів на телебаченні (28,9%), публікації в газетах (17,4%) і поради людей, яким довіряють (17,9%). Найменш впливовими ? реклама на щитах та плакатах (1,6%), особисті зустрічі (3,9%) і виступи на радіо (4,1%).

В той же час, як зазначила Бекешкіна, особливістю електорату Януковича ? те, що серед причин, через які вирішили голосувати саме за нього, 35% назвали "Він ма? високі шанси на перемогу". Натомість майже третина електорату Ющенка голосуватиме за нього, тому що так їм порадили інші люди, які користуються довірою опитуваних.

Взяти участь у виборах мають намір 84,6% громадян (68,0% відповіли "так, обов"язково голосуватиму", 16,6% - "скоріше за все, голосуватиму"). Ще не вирішили, чи голосуватимуть, 6,6%, скоріше за все, не голосуватимуть 2,1% і сказали, що "точно" не голосуватимуть 6,8% опитаних.

При цьому більшість населення України вірить, що їхня особиста участь у виборах вплине на майбутн? України: "безперечено, вплине" відповіли на це питання 21,7% опитаних, "певною мірою вплине" ? 34,2%. Натомість 37,2% респондентів вважають, що їхня участь у виборах "ніяк не вплине" на майбутн? країни, не змогли відповісти 7,0%.

Опитування проводилося за вибіркою, що репрезенту? доросле населення України за основними соціально-демографічними показниками (регіон, тип поселення, стать, вік, освіта) й охоплю? всі області України. Було опитано 2000 респондентів. Похибка репрезентативності не перевищу? 2,2%.

"Українська правда"


 

01 вересня 2004р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів