Ужгородські паркомати технічно переважають ті, що стоять на вулицях Парижа, стверджують інвестори

На початку квітня в центрі Ужгорода, на пл. Петефі встановили перший із 60 очі-куваних паркоматів — пристроїв для оплати паркування автомобілів

 

Новація набула широкого та активного обговорення в місті й поза його межами, її значення коментували влада й фахівці. А 17 червня у прес-центрі "Нове Закарпаття" зі ЗМІ зустрівся виконавчий директор фірми "Мед Парк Україна" Валерій Штракс.

Інвестор — ізраїльська фірма "Мед Парк Україна" — на сьогодні посідає провідне місце в галузі паркувальної техніки та інвестиційних проектів, вона виграла тендери в Грузії (Тбілісі), її паркувальні автомати працюють у Палестині, в Угорщині, частково у США та Європі. Інвестиційні кошти сягають десятків, а то й сотень мільйонів доларів. Тільки початкове вкладення капіталу в тисячу паркувальних майданчиків становить до півтора мільйона доларів, а вартість базових програм автоматів до 150 тис. доларів. При цьому фірма виконує широкий спектр функцій від фарбування паркувальних місць до виплати зарплат, інкасацію коштів, передавання їх до банку тощо, а місто не витрачає жодної копійки.

"Світова тенденція передбачає обов’язкову плату за стоянку та паркування автомобілів, — нагадав Валерій Штракс. — Оскільки територія міст є комунальною власністю, то послуги на ній мають оплачуватися, а отримані кошти спрямовуватися на забезпечення безпеки паркінгів, облаштування тротуарів, проїжджих частин тощо. Від сплати за паркування готівкою контролерам за кордоном давно відмовилися, аби уникнути "людського фактора", через який гроші часто надходили не до міської казни, а до приватних кишень". В Ізраїлі, до того ж, існує сувора система штрафів: їх вигідніше сплатити відразу ж, інакше сума зросте втричі-вп’ятеро, а суд просто може винести рішення про конфіскацію автівки. Таким чином, бажання перехитрити "державу чи систему" там приречені.

Фірма — ексклюзивний постачальник паркоматів німецького виробництва — гарантує прозору систему надходжень: можна фіксувати, скільки грошей на-дійшло напередодні, загальні кошти (total), будь-яку інформацію про грошові надходження муніципалітет може отримати тут таки. В умовах договору "Мед Парк Україна" зазначила пунктом і обов’язковий контроль за нею. Валерій Штракс наголосив, що за найменшу нечесність, порушення етики працівників фірми звільнятимуть негайно і без компенсацій. До слова, контролери-початківці отримують зарплатню 300 доларів, підробляти в інших фірмах забороняється. За рахунок фірми планується проводити навчання старших по дільницях у Німеччині та Ізраїлі. Попри те, що для контролерів передбачений спецодяг, моторолер, закуплено автомобіль, знайти охочих здійснювати контроль за паркуванням на ужгородських вулицях непросто.

"Ми працюємо швидше, аніж ... процедури", — зізнався п. Штракс, визнавши такий стан речей унікальним. Водночас висловив думку, що бізнесове законодавство в Україні є "одним з кращих у світі, найбільш чітким, найбільш сильним" (попри те, що для одного дозволу подеколи треба до 16 підписів). "Тому іноді доводиться працювати... паралельно", — узагальнив він. Ужгород п. Штракс також назвав унікальним, бо тут практично від-сутні будь-які національні фобії, "ніхто не шукає винних за національними ознаками". В одному з міст, розповів він, з його фірмою погоджувалися працювати за умови, якби вона була ... не з Ізраїлю. Попри все до України фірма входить не швидко, зате надовго, запевнив п. Штракс.

Дискусії, які можна почути на вулицях міста щодо майбутнього паркоматів, вважає прийнятними. Пересічним городянам непросто ще зрозуміти, як можна буде заплатити за паркування телефоном, смард-картками. З наступного тижня у торговельну мережу міста надійдуть перші партії карток денного (за вартістю 15 грн.) та місячного (250 грн.) користування. Їх також поширюватимуть на підприємствах, в установах та закладах Ужгорода. Гість прес-центру розповів, що за кордоном керівники бізнес-об’єктів звертаються до його фірми з проханням виставляти поруч паркомати з невисокою вартістю першої години та якомога вищою наступних годин паркування. Чому? Власникам бізнесу вигідно, щоб клієнт, покупець тощо швидко вирішив свої питання і звільнив місце для автомобіля іншого потенційного клієнта.

Безперечним є факт, що штрафними санкціями в умовах України навести лад будь-де доволі важкувато, тому це будуть робити... блокатори. Наклейка на автомобілі порушника паркування чотирма мовами повідомлятиме: "Колеса вашого автомобіля заблоковані" з делікатним попередженням про те, що особисті спроби "звільнити" автівку для неї можуть стати доволі невтішними. Розблокування коліс обійдеться в 60 грн. (стільки доведеться порушникові заплатити власне фірмі), і дещо дорожче, якщо доведеться викликати му-ніципальну поліцію. Через два місяці в Ужгороді має з’явитися евакуатор, тож покинуті "де доведеться" автомобілі доправлятимуть на штрафмайданчик.

Зі спостережень п. Штракса. Чим "крутіша" іномарка, тим більша вірогідність, що у ній сидить водій-хамло, без елементарної культури, що демонструє зневагу до міста загалом і до кожного, хто поза склом його автівки. Часто саме водії розкішних іномарок роблять усе, щоб "зекономити" 2 гривні за паркування. На пропозицію депутата Олександра Антала ДАІ фіксуватиме прізвища порушників паркування, незважаючи на посади та "відомі" прізвища. Як реагує фірма на тицяння посвідченнями замість внесення плати за стоянку? За словами п. Штракса, номери таких автомобілів фіксуються, а потім з допомогою ДАІ з’ясовується, хто ці "особи з посвідченнями", чи мають вони пільги, перелічені й затверджені рішенням міської ради. Для категорії пільговиків передбачені спеціальні наклейки-дозволи з лазерним наповненням, щоб уникнути підробок, за якими контролери знатимуть напевне: власник цієї автівки має право безоплатно користуватися місцем паркування.

Визнаючи отримання прибутків не раніше, ніж через 5—7 років (місто отримуватиме 25 % від доходів), "Мед Парк Україна", за словами Валерія Штракса, на сьогодні не має фінансових обмежень щодо інвестування в Україну. "Я готовий гарантувати інвестування у всіх ваших містах, а також у будь-яку іншу країну", — запевнив він. Для України й Ужгорода, зокрема, це особливо важливо з огляду на проведення першості з футболу "Євро-2012". До слова, паркомати в Ужгороді — це новинки паркувальної техніки, за багатьма параметрами вони переважають ті, що стоять у таких європейських містах, як, скажімо, Париж.

РІО

 

22 червня 2008р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів