На упередження ексцесів на маршрутах спрямований комісійний огляд транспорту, що триватиме до 14 липня

В Ужгороді немає жодного незареєстрованого автобуса й "лівих" перевізників. Чотири рази на рік (щокварталу) техогляд "маршруток" проводить УДА, а також двічі (у грудні й червні) вони проходять комісійний огляд за участі cлужби пасажирських перевезень, комісії з безпеки дорожнього руху, управління промисловості, транспорту, зв’язку Ужгородського міськвиконкому. Тож виходить, що навести порядок на міському транспорті цілком можливо.

 

За ініціативи управління промисловості, транспорту, зв’язку цього тижня спільно з УДАІ розпочався комісійний огляд автобусів, який триватиме орієнтовно до 14 липня, оскільки частина машин буде повернена на повторний огляд після виявлення недоліків. За кілька днів, протягом яких транспорт комплексно оглядається, можна констатувати: цьогоріч він у кращому стані, ніж торік, у грудні. Відтепер під час комісійного огляду машини також ретельно оглядатиме санітарний лікар.

УВАГА — ВОДІЯМ, ПЕРЕВІЗНИКІВ — ДО ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ

Крім технічних параметрів, особлива увага приділяється водіям, які сідають за кермо, оскі-льки за півроку в Ужгороді сталися чотири аварії саме з вини водіїв маршрутних автобусів. За кермом у всіх випадках перебували непідготовлені й неперевірені лікарем, фактично випадкові люди, яких підприємці-перевізники... просто попросили перевозити пасажирів на вихідні. Більше того, у машину, що обслуговує маршрут № 1, одного недільного дня підприємець посадив чоловіка, хворого на епілепсію, і безпосередньо на маршруті у того стався напад хвороби, водій знепритомнів... Обійшлося без потерпілих завдяки діям пасажира, який сидів поруч з водієм і зумів відповідним чином зорієнтуватися в екстремальній ситуації.

Тому начальник сектору державної автомобільної технічної інспекції управління ДАІ Василь Філіп наголосив: "Через те, що безвідповідальність у ставленні до безпеки пасажирів стала серйозною проблемою, за подібні порушення перевізників будуть позбавляти дозволів і на маршрут не випускатимуть. Перевізники зобов’язані повною мірою нести відповідальність за пасажирів, а тому повинні не тільки тримати машини у належному технічному стані, а й за жодних обставин не дозволяти сідати за кермо будь-кому, тим водіям, які були звільнені з попереднього місця роботи за пиятику тощо. Комплексна перевірка, яку ми розпочали, спрямована на упередження будь-яких можливих ексцесів на маршрутах".

БАЗИ: ЗРУЧНІ ПАСАЖИРАМ, ЛІПШІ ДЛЯ МІСТА

За результатами комісійного огляду, що проводився у грудні минулого року, на маршрути не допустили близько сорока машин. Якщо у січні — лютому більша частина підприємців усунула виявлені недоліки, то дванадцять із "забракованих" маршруток у рейс так і не вийшли. Їх замінили більш комфортні БАЗи (автобуси Бориспільського автомобільного заводу), що також більш придатні для міських пасажирських перевезень. Автомобілі типу "газель" через рік-півтора технічно зношуються, запевнив п. Філіп, та й для перевезення у салоні пасажирів навстоячки не передбачені.

Як поінформував начальник управління промисловості, транспорту, зв’язку Володимир Талісман, гіркий досвід зростання аварійності, зокрема в інших містах, змушує проводити такі огляди частіше. Відповідне рішення було прийняте на комісії з безпеки дорожнього руху: всі машини, які здійснююь пасажирські перевезення, мають пройти комплексний комісійний огляд на території Закарпатського УДАІ, де є належні оглядові ями, відповідно підготовлені спеціалісти, а також залучити санітарного лікаря. Водіям приділятиметься особлива увага: на наявність не простроченої медичної картки, відповідної водійської категорії, договору з підприємцем-перевізником. Попередній огляд приніс хороші результати, стало менше порушень, зокрема, стосовно обладнання додаткових місць для сидіння, які не передбачені правилами перевезення пасажирів, зникли "розбиті" машини тощо. Проте подібні порушення все ще є, при їх виявленні дозволи на перевезення відбиратимуть до їх усунення. Попри закиди екологів, що в ужгородському повітрі рівень формальдегіду вп’ятеро перевищує норму через те, що чимало транспорту працює на газу, п. Талісман вважає, що і "через бензин дихати нічим", а тому не береться категорично стверджувати, що є безпечнішим: робота транспорту на газові чи бензині. До того ж, на сьогодні працює багато фірм, які обладнують автомобілі газовими установками, а значить, це має попит. (До цього можна додати, що шкідливий метан має більшу енергоємність, а тому вигідніший, ніж менш шкідливий пропан-бутан).

***

Для довідки

У Закарпатті близько 5,5 тис. автобусів, що можуть здійснювати пасажирські перевезення. У тому числі близько тисячі одиниць стоять на території підприємств, їх не експлуатують і не знімають з обліку. Ще 1200 не курсують Закарпаттям, вони переобладнанні й здійснюють маршрути за кордон (Італія, Росія тощо), хоча ліцензії є хіба що у сотні. Тому подібні ДТП, як це сталося днями у Австрії, можливі й надалі. В Ужгороді пасажирські маршрути обслуговують 294 автобуси, та ще близько 150 зареєстрованих, які стоять. В обласному центрі немає жодного так званого нелегального автобуса.

РІО

 

28 червня 2008р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів