ДАІ розробила нові правила дорожнього руху

Пропонують запровадити таке поняття, як "Зупинка за наказом", хочуть завжди з документами перевіряти страховку і відстороняти від керування транспортними засобами водіїв, які перебувають у хворобливому або стомленому стані

 

Поки проект не затверджених, в ДАІ чекають пропозіції й зауваження від водіїв.
На офіційному сайті ДАІ МВС України "висить" нова версія проекту Правил дорожнього руху. Це вже друга, але ще не остаточна редакція змін правил дорожнього руху України, до якої ДАІ чекає зауважень і пропозицій від громадських організацій, автоекспертів і простих автомобілістів.
Аналіз пропонованих змін провела газета "Сегодня" за допомогою автомобільного експерта - віце-президента громадського об’єднання "Безпечна дорога" Віталія Денисенко.
Як зазначає видання, серед найбільш помітних нововведень, пропонованих ДАІ, є наступні.
Зупинка за наказом. У проекті з’явився пункт, який вимагає від водія у випадку зупинки автомобіля співробітником ДАІ вийти з машини на тротуар або узбіччя, тоді як в даний момент не існує жодного нормативно-правового акта, за яким водій зобов’язаний залишити салон, а не передавати документи через вікно ( це загальносвітова практика).
Визначення ДТП. Згідно з проектом, під цей термін має потрапляти лише пригода, яка виникла під час користування дорожньо-транспортною інфраструктурою і під час якої постраждали люди або виник матеріальний збиток. Якщо його приймуть, то при оформленні для отримання страховки дрібних пошкоджень, що виникли, наприклад, при в’їзді в гараж, права забирати не будуть. Однак є ризик, що ДАІ і зовсім відмовиться оформляти такі випадки, відсилаючи водія в міліцію, а міліція буде "з’їжджати" на ДАІ.
Пріоритет. "Головною дорогою" пропонують вважати будь-яку дорогу по відношенню до виїзду з території, а не тільки позначену відповідним знаком або заасфальтовану по відношенню до грунтової. Для водія уточнення є позитивним моментом (наприклад, при ДТП, що трапилося при виїзді з заасфальтованої дороги підприємства на грунтову), але чи не означає це, що шляховики почнуть економити на знаках?
Страховка. Сьогодні в списку документів, які водій зобов’язаний пред’явити співробітнику ДАІ, страховий поліс не значиться, а в проекті він з’явився. Також пропонується у разі його прийняття за їзду без страховки ввести таку ж відповідальність, як і за керування незареєстрованим або не пройшов техогляд, а за таке порушення покладений штраф 170-255 гривень на перший раз, у разі ж повторного порушення - від 255 до 510 гривень або громадські роботи строком від 30 до 40 годин, з оплатною або безоплатною конфіскацією транспортного засобу.
Стан водія. ДАІ пропонує відстороняти від керування транспортними засобами водіїв, які перебувають у хворобливому або стомленому стані - точно такі ж заходи, як і стосовно до водіїв у стані алкогольного або наркотичного сп’яніння. Однак якщо механізм визначення сп’яніння досить чітко регламентований спільної інструкцією МОЗ і МВС, то яким чином інспектори ДАІ будуть визначати ступінь втоми водія, залишається загадкою.
Мобільний за кермом. У діючих правил дорожнього руху досить чітко прописана заборона використання засоби зв’язку під час руху, якщо пристрій знаходиться в руках водія. У законопроекті ж пропонують зобов’язати "користуватися техпристроями, які дозволяють розмовляти без допомоги рук".
Пішоходи. У запропонованій редакції ПДР пішоходам хочуть заборонити пересуватися по автомагістралі, залишивши виняток для пішохідних доріжок, місць стоянки і відпочинку. В сьогоднішніх правилах формулювання більш розпливчаста - "спеціально позначені місця".
У розділ "Дорожня графіка" пропонують внести найзначніші зміни. Нові знаки, розмітка і світлофори покликані адаптувати українське законодавство до європейського.
Зокрема, ДАІ пропонує ввести абсолютно нову групу дорожніх знаків "Туристична інфраструктура" (очевидно, в рамках підготовки до Євро-2012). Крім того, в існуючі групи вводяться нові елементи. Так, пропонується встановлювати знак 1:40, який вимагає від водіїв бути гранично обережними, в тих місцях, де існує висока ймовірність падіння велосипедистів через пошкодження дорожнього покриття, а знак 1:11 повинен змінити своє значення: позначати не погану дорогу, а попереджати про "лежачих поліцейських", горби і неплавний стику мостових конструкцій. Передбачено і ряд інших нових знаків.
Розмітка. Для графіки, намальованої на дорозі, змін всього три. По-перше, елемент 1:21 поміняє мову - замість кириличних символів напис "СТОП" пропонують наносити латинськими "STOP". По-друге, в проекті з’явилася розмітка 1:24, що попереджає водіїв про наближення до ділянки дороги, на якому встановлений "лежачий поліцейський". А пропонований елемент 1:25 представляє з себе цілу серію символів, що позначають ділянки проїзної частини для руху відповідних категорій транспортних засобів (інваліда, автобуса, вантажівки, легкового авто, велосипеда).
Світлофори. На догоду велоассоціаціі, розроблені і світлофори, що розділяють рух пішоходів і водіїв велосипедів. Подібні елементи є практично у всіх країнах світу, і впровадження їх в Україну можна тільки вітати. Правда, без велодоріжок ця ініціатива - мертвонароджена.
Стоянка і зупинка. Вимоги до стоянки і зупинки транспортних засобів збираються істотно посилити, що в умовах дефіциту паркомісць зробить порушниками більшість водіїв. Так, якщо зараз знак 3:34 "Зупинка заборонена" робить послаблення для водіїв таксі, що здійснюють посадку і висадку пасажирів (розвантаження чи навантаження вантажів), то в майбутньому це буде торкатися будь-яких транспортних засобів. Крім того, співробітники ДАІ внесли пропозицію штрафувати водіїв, навіть якщо автомобіль стоїть на аварійці. Підсилюють вимоги і до маршруток - вони зможуть робити зупинку тільки в спеціальних місцях для посадки пасажирів (сьогодні така заборона в ПДР не прописаний).
Важливе доповнення - пряма заборона зупинятися на смугах гальмування і розгону. Проте дискусії викликають пропозиції щодо змін в правила парковки на тротуарах. Якщо сьогодні вона дозволена тоді, коли залишається для проходу людей не менше 2 метрів, то в проекті конкретика замінена на фразу "де стоянка викликає істотні перешкоди для пішоходів". Але є також ініціатива дозволити стоянку на відстані 5 метрів від перехрестя (зараз 10 метрів).
Поворот. ДАІ пропонує дозволити виконувати правий поворот при заборонному сигналі світлофора за умови, що маневр не перешкоджає руху транспортних засобів і пішоходів, що рухаються з інших напрямків (навіть без спеціальної зеленої стрілки біля червоного сигналу світлофора).
Швидкість. У 2009-му Кабмін підготував постанову, що дозволяє розганятися до 110 кілометрів на годину на дорогах з окремими проїжджими частинами, відділеними один від одного відбійником або зеленими насадженнями, і якщо через них не проходять пішохідні переходи. У підготовленій редакції правил дозволяють рухатися не більше 90 кілометрів на годину. Рухатися швидше - до 130 кілометрів на годину - можна лише на автомагістралях (фактично дорозі Київ-Бориспіль).
У нових ПДР також пропонують прописати право водія отримувати компенсацію в разі отримання збитку через невідповідність стану доріг, вулиць та залізничних переїздів умовам безпеки дорожнього руху. Така ініціатива дозволить, по-перше, захистити права водія у випадку наїзду на яму, по-друге, юридично захистить водія від звинувачень у порушенні правил дорожнього руху, якщо він пошкодив автомобіль через невідповідну якість дороги (зараз ДАІ відбирає за це права).
Подробиці

 

18 липня 2012р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів