Василя Андруся звільнено. За те, що "приклався" до знищення Боржавської вузькоколійки

Як стало відомо, в Закарпатському регіональному відділенні Фонду державного майна України сталися кардинальні кадрові зміни. Голову РВ Василя Андруся звільнено з посади, виконувати його обов’язки поки що буде його заступник О.Молчанов. Про це повідомив офіційний сайт ФДМУ http://zakarpat-fdm.gov.ua/news/detailed.aspx?vn=zmina_kadriv

 

Подія досить знакова, оскільки подання на звільнення В.Андрусем посади ініціював голова ОДА Олександр Ледида. І пов’язують ці дії виключно з тим, що саме "з нелегкої руки" Василя Андруся остаточно знищується вузькоколійна залізниця, яку в народі давно називають "Кушницькою Анцею".

– Позиція обласної влади стосовно Боржавської вузькоколійки залишається незмінною. Необхідно зберегти цю унікальну пам’ятку. Навіть якщо колія не буде використовуватись для пасажирських перевезень, вона неодмінно стане туристичною родзинкою краю, – заявляв Олександр Ледида. Очільник області зауважив: вважає продаж вузькоколійки поспішним, таким, що суперечить інтересам Закарпаття. До того ж, про торги Фонд держмайна обласну владу не повідомив, не зваживши також на історичну цінність малої залізниці.

Те, що крісло під ним колихається, Василь Васильович відчув трохи раніше, і в якості дій на випередження оприлюднив в деяких пробалогівських ЗМІ лист-заяву про нібито утиски, котрих він несправедливо зазнає з боку виконавчої влади. Проте про участь в фактичному знищенні туристичної принади він скромно промовчав.

Закарпатців, а особливо мешканців Боржавської долини, давно турбує доля цієї потенціально важливої туристичної родзинки краю. Попри давню і славну історію цього виду транспорту, на сьогодні вона втратила свою доцільність як засобу перевезання вантажів і пасажирів, а відтак – занепала і перебуває у вкрай занедбаному стані. Але при цьому залишилась унікальною пам’яткою історії Закарпаття, і саме тому – тією цікавинкою, котра безумовно буде заохочувати туристів відвідати наш край. Прості громадяни, яким небайдужа доля малої залізниці вже давно створили громадське об’єднання, проводять акції на захист, фестивалі та інші атракції, і всіляко намагаються бути почутими: ця пам’ятка обов’язково має бути збережена і відновлена!

Проте деякі чиновники вважають за краще інший розвиток подій. Регіональне відділення фонду держмайна, яке очолював донедавна Василь Андрусь, незважаючи на думку громадян та відверто ігноруючи інтереси всього краю, шляхом проведення аукціону в травні минулого року продало унікальний об’єкт… буквально за ціною металолому якійсь луганській фірмі. Яка, в свою чергу, почала демонтувати рейки та інші об’єкти залізничного сполучення, знову ж таки – на металолом. Звісно, місцеві мешканці стали на захист "Анці", що призвело до багатьох конфліктних ситуацій. Таким чином, соціальна напруга в регіоні була викликана саме безвідповідальними і відверто антипатріотичними діями керівництва закарпатського РВ фонду держмайна, а не якимось абстрактними речами, на які посилалися в нещодавніх публікаціях про "утиски".

Варто згадати, що цинічний продаж "Кушницької Анці" не міг бути здійснений без благословення, принаймні мовчазного. "З молотка" пустив її Фонд держмайна з дозволу… попередньої влади краю – колишнього очільника Іршавської РДА пана Хохлова (а це команда "Єдиного Центру"). Саме партійці Єдиного Центру дали дозвіл Фонду держмайна України на включення частини Боржавської вузькоколійки до переліку об’єктів, які можна виставляти на аукціон. І це не вигадки, а реальність, хоча документи занадто довго лежали під грифом "секретно". Скановану копію дозволу за підписом нині екс-, а в 2008 році голови Іршавської РДА Максима Хохлова відомий у краї сайт KarpatNews.in.ua оприлюднив 3 серпня.

Рішення про передачу колії Фонду держмайна було прийняте ще у 2008 році. Тодішнє керівництво краю – голова облдержадміністрації Олег Гаваші, його перший заступник Іван Балога та голова обласної ради Михайло Кічковський – жодним чином не суперечили такому рішенню, вочевидь, вважаючи правильним продаж малої залізниці.

До речі, Максим Хохлов і сьогодні працює на команду Балоги – на сайті "Єдиного центру" зазначено, що він очолює Іршавську районну організацію ЄЦ". http://www.zakarpattya.edc.org.ua/ua/local_organizations

Невідомо чому, але складається враження, що керівництво "Єдиного Центру" в далекому дитинстві добряче налякав якийсь тепловоз, бо ставлення і до "Анці" і до залізниці взагалі у голови облради склалося досить дивне. Так, наприкінці 2011 року Іван Балога публічно вислоловлював претензії до Львівської залізниці, на що отримав відповідь: "Львівська магістраль вважає, що турбота про громадян має базуватися не на популістських заявах, зверненнях, наріканнях, а на реальних справах, які дозволять знайти варіанти виходу зі складних ситуацій" (http://zakarpattya.net.ua/News/90834-Lvivska-zaliznytsia-publichno-obrazylasia-na-holovu-Zakarpatskoi-oblrady)/

Михайло Славута

 

03 жовтня 2012р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів