Закарпатські медики б’ють на сполох: 97% випускників шкіл – із сколіозом!
Години сидіння перед телевізором, комп’ютером та іграми в телефонах і планшетах – гіршого проведення часу для молодого покоління не вигадати. Саме із малорухливістю медики пов’язують погіршення показників здоров’я у дітей. Якщо в школу, в перший клас приходять діти і 30 відсотків з них мають певні відхилення у здоров’ї, то до 11 класу їх вже стає 97 відсотків.
В ужгородському управлінні освіти запевнили: тих уроків фізкультури, які є затвердженні міністерством абсолютно достатньо для нормального фізичного розвитку дитини, причина тільки в тому, діти не завжди налаштовані на фізичні заняття – у них то немає форми, то немає змінного взуття, то погане самопочуття. А згідно нових інструкції із законодавства для вчителів фізкультури – примушувати займатися спортом і виконувати нормативи вчитель просто не має права. І, якщо дитина каже, що погано себе почуває, то вчитель повинен зважати на стан дитини і не може силувати робити вправи.
Юлій Ревес, викладач фізкультури із 35 річним стажем, зараз працює у ЗОШ 4 в Ужгороді, каже, що фізкультуру діти люблять, але вона не заміняє занять спортом, а саме спортом діти займаються значно рідше ніж раніше. Самі ж уроки фізкультури мають виключно рекреаційно-оздоровчий характер, вона не спрямована на те, аби тренувати дітей і готувати для досягнення певних результатів. Сьогодні згідно стандартів дітям визначили 3 години для занять фізкультурою щотижня, для старшокласників і того менше – всього 2 заняття.
Однак не рідко і цими заняттями нехтують, аби більше часу приділити математиці, хімії чи іншим наукам, фізкультуру нажаль за останні роки перестали сприймати, як серйозний предмет, а проблем від цього тільки побільшало. Також пан Юлій зазначив, що попри загальну паніку і велику кількість розмов довкола нормативів, які затверджені держстандартом, вони не є ні завищені, ні занижені, вони під силу середньостатистичній дитині. Тим паче, що тепер уроки фізкультури проводять роздільно із трьома групами. Формують їх медики під час обов’зкового щорічного медичного огляду. Якщо є якісь травми у дитини, чи вона у після операційному періоді, то таких дітей направляють до підготовчої групи, вона є найбільш мобільною і в ній діти перебувають не довго.
Найбільші – це основні групи, тут навчається головна маса дітей і це діти, які не мають протипоказань щодо занять фізкультурою. Дуже часто буває й таке, що в цій групі займається весь клас. І остання група – спеціальна. Тут займаються діти, які мають певні обмеження, це ті, яким медики не дозволяють виконувати основні нормативи, та займатися фізичними навантаженнями. Таких дітей у школах Ужгорода не багато, але вони є. По суті з ними окремо мали б займатися вчителі, однак – це додаткові заняття, а відповідно і додаткова оплата, яку держава не може собі дозволити, тому, як правило, такі діти займаються з основною групою, просто із меншим навантаженням, або ж і взагалі часто відсиджуються на лавиці. «Це діти із поганою моторикою, із поганою координацією рухів, їх просто відрізнити від інших, вони часто комплексують, через це і відсиджуються в кутку, а про який фізичний розвиток і про яке здоров’я тоді можна говорити?» - каже Юлій Ревес. У такому випадку дітям повинні допомогти батьки, найкращий вихід із ситуації – віддати на якусь спортивну секцію, дуже допомагає плавання, однак не всі батьки свідомі. Краще і спокійніше коли дитя дома перед телевізором. А саме сидячий спосіб життя джерело багатьох проблем, які ростуть із дитячого віку.
До цієї новини немає коментарів