Як закарпатські «ДАІвці» реагують на фури, які в спеку нищать дороги?

Упродовж  літа на головних автомагістралях Закарпаття діє обмеження руху вантажних автомобілів. Адже під час спеки асфальтне покриття так нагрівається, що великоваговий транспорт просто його розчавлює на очах проїжджих.

 

Цьому намагається зарадити служба автомобільних доріг, обмежуючи рух великогабариток на трасах. Так, вдень вантажівкам, вага яких перевищує 24 тонни, не можна їздити дорогами області.

Як насправді виглядає картина з дотримання обмежень руху водіями фур та як ведеться контроль працівниками ДАІ на закарпатських дорогах, вивчала кореспондент Ужгород.net.

          Про обмеження руху водіїв великовагових транспортних засобів сповіщають дорожні знаки на кордонах та автошляхах. На них зазначено, що при температурі 28 градусів вантажівкам, вага яких перевищує 24 тонни, вдень їздити заборонено. Обмеження діє з 10.00 до 22.00. Мобільні пункти контролю, розташовані вздовж трас, допомагають інспекторам виявити порушників, каже головний  спеціаліст  відділу  лінійного  контролю Укртрансінспекції  в  Закарпатській  області Іван Голиш.

            «Здійснення вагового габаритного контролю транспортних засобів, які їздять по території Закарпатської області, а також дотримання водіями режиму праці та відпочинку транспортних засобів. За порушення законодавства на водіїв накладаються відповідні фінансові санкції (штраф від 340 грн до 1700 грн. Максимальний штраф - 19 720 грн.) За відсутність страхових карт – 28 робочих днів», - розповідає Іван Голиш.

            У водія однієї вантажівки, напевно, були причини, аби не зупинитися на вимогу інспектора. Проте, за словами контролера, машина далеко не доїде, адже дані порушника по рації сповістять на найближчий пост ДАІ та пункти пропуску на кордонах.

Утім такі випадки поодинокі, зазначають інспектори. Більшість водіїв із порозумінням ставляться до обмеження руху в спеку як до способу збереження дорожнього покриття в належному стані. Водій  вантажівки  з  Рівненщини пан Олександр розповідає: «Зі Львова до Тернополя дороги взагалі немає. Із Києва до Запоріжжя ще більш-менш, а якщо їхати в Кривий Ріг, то там взагалі глина повилазила… У той бік країни доріг немає зовсім. На Закарпатті ще можна миритися із станом автошляхів, але все одно треба їх ремонтувати».

Практика обмеження руху великовагового транспорту діє в Україні з 2005 року. Василь Заяць, перший  заступник  начальника  служби автомобільних  доріг  у  Закарпатській  області, пояснює: «Якщо на стовпчиках термометрів 28 градусів за Цельсієм, то температура асфальту близько 50. Під впливом великогабаритного транспорту йде серйозне пошкодження дорожнього полотна. Водночас це загрожує безпеці дорожнього руху. Для того, щоб зберегти асфальтне покриття від руйнування, вводиться таке обмеження. Виставляються необхідні попереджувальні дорожні знаки, місця відстою каміонів».

Обмеження руху фур діє на 18-ти автошляхах Закарпаття, та близько трьохстах по всій України. До перевірки на пунктах контролю долучаються і правоохоронці. Адже саме інспектори ДАІ мають повноваження зупиняти автомобіль.

Іван  Драгула, начальник  відділу  організації  дорожнього  руху УДАІ  УМВС  в  Закарпатській  області каже: «Наряди ДПС на лінії попереджають, зупиняють повні вантажні автомобілі. Якщо його вага, згідно з документами, перевищує 24 тонни, йому рекомендують рухатися до найближчого місця відстою вздовж дороги. Рух дозволений лише вночі, коли спадає спека».

Адже при температурі вище +28 та під тиском вантажу руйнується дорожнє покриття, утворюється колійність, що також негативно впливає на безпеку дорожнього руху. Тож керівники організацій, які здійснюють великовагові перевезення, повинні планувати поїздки автомобілів з врахуванням погодних умов.

Заборона поширюється і на закордонних перевізників. Не стосується це тих автомобілів, що везуть медикаменти, продукти, які швидко псуються, або живих тварин.

Зрозуміло, що таке обмеження викликає незручності у водіїв, багато з них незадоволені. Проте їм слід розраховувати на те, що у спеку їхня дорога займе більше часу, ніж зазвичай.

Тож, кореспондент Ужгород.net пересвідчилася, що рух вантажного транспорту на дорогах Закарпатської області під пильним контролем працівників ДАІ. Й у разі зафіксованого порушення, водія притягують до адміністративної відповідальності.

Валерія Громицька для Ужгород.net

 

04 серпня 2014р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів