Захист на акцизних марках легко підробити

Журналісти підробили захисні елементи на акцизних марках. За ці елементи, зовні схожі на QR-коди, державний «Поліграфічний комбінат Україна» заплатив близько 300 млн. грн. Платить за ці марки і кожен українець, який купує тютюн та алкоголь.

 

З 1 вересня 2013 року поліграфкомбінат почав друкувати нові марки акцизного податку. Змінився не лише зовнішній вигляд, а й вартість акцизів зросла втричі. Сьогодні марка на пляшку алкоголю коштує 27 коп., а для пачки тютюну - 14 коп. І це одні з найвищих цін в Європі. Відповідно до калькуляції, яку опублікував поліграфічний комбінат, більша частина від вартості марок - це витрати на нові голограми та «захисні елементи». Працівники комбінату запевняють, що завдяки новому захисту марки неможливо підробити. Захисний елемент має назву «seal vector». Його розміри - 5x5 мм, а нанесення одного такого захисту коштує аж 6 коп. Фактично, захисний елемент є звичайним графічним кодом - аналог розповсюдженого qr-коду, який можна побачити на безлічі товарів. QR-код замінює штрих-код, та дозволяє легко розмістити багато детальної інформації про виробника і товар. Однак, що зашифровано кодом «seal vector», - закрита інформація.

— Це прописано в технічному описі марок акцизного податку, який затверджений постановою КМУ і має гриф «Для службового користування». Тобто всі ці захисні елементи - приховані і використовуються лише при проведенні експертизи,— розказує Сергій Дораш, начальник відділу контролю за виробництвом та обігом акцизного податку Державної фіскальної служби України.

Втім, як з’ясували столичні журналісти, податківці і самі не можуть прочитати, що зашифровано у захисному коді, бо не мають програм для його зчитування. Нові марки почали випускати більше як рік тому. Виділили на них близько 300 млн. грн. Однак захист акцизів суттєво не поліпшився, адже програми для сканування кодів - і досі немає. Тож податкова сьогодні не може відрізнити справжній код від підробленого.

Але журналістам вдалося знайти цей нібито секретний прилад і прочитати зашифровану інформацію. Під захисним елементом розробник «заховав» мінімум інформації: дату й область виробництва. Жодних кодів, жодних шрифтів і навіть назви виробника - немає. А сам код легко сканується та відтворюється на звичайному папері, пишуть "Відомості міліції".

 

28 вересня 2014р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів