Ужгородські архаїчні книгосховища перетворюються на сучасні інфоцентри
Відтепер в Ужгородській міській книгозбірні можна знайти не лише необхідну літературу, але й отримати інформацію та фахову допомогу від спеціалістів.
На базі закладу розпочав роботу громадський інформаційний центр. Тут відвідувачі можуть зареєструвати дитину в садок, забронювати квиток на потяг та навіть проконсультуватись у юристів.
Замовити квиток на потяг, оплатити комунальні платежі, зареєструватися на ЗНО та в дошкільний навчальний заклад - цими та іншими послугами віднедавна можуть скористатися читачі Ужгородської міської бібліотеки.
На базі закладу відкрили громадський інформаційний центр, діяльність якого спрямована на надання безкоштовної допомоги не лише ужгородцям, а й мешканцям інших районів області. На сьогодні, понад двісті краян скористалися цими послугами. Бібліотекарка Марина Манзинець розповідає: «Центр розпочав свою роботу ще в серпні цього року. Тоді до нас звернулися всього тридцять відвідувачів. Проте, вже у вересні їхня кількість – зросла. В середньому зареєструвалися понад півсотні користувачів. А ось у листопаді ми прийняли більше ста звернень від наших краян. Це дуже радує, що люди активізувалися. Ми й надалі будемо проводити інформаційну кампанію, аби ще більше закарпатців долучити до роботи громадського інформаційного центру».
У громадсько-інформаційному центрі краянам пропонують скористатися не лише он-лайн реєстрацією, а й, у разі потреби, проконсультуватися з юристами, психологами та медиками. Фахову допомогу надають і соціальні працівники та спеціалісти інших установ.
Так, за словами директора Ужгородського міського центру соціальних служб для сім‘ї, дітей та молоді Івана Фленька, в інформаційному центрі кожен може отримати безкоштовні послуги кваліфікованих фахівців. Представник соціальної служби каже: «Тут працюють психологи, соціальні педагоги, юристи та лікарі. Бібліотека - це такий заклад, де збирається багато людей. Тому, наша співпраця з книгозбірнею – дуже актуальна. Ми маємо можливість розширити доступ громадськості до наших соціальних послуг. Насамперед, це - переадресація клієнтів: звернувшись до працівників бібліотеки мешканці міста можуть отримати інформацію щодо наших працівників».
Найчастіше закарпатці звертаються з проханням отримати юридичну консультацію та вирішити питання соціального забезпечення, розповідають ініціатори проекту. І додають: жодне звернення не залишили поза увагою.
Директор Ужгородського міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Іван Фленько наголошує: «Люди часто звертаються до нас із різними питаннями. Інколи буває так, що хтось приходить і просить вирішити одне питання, до прикладу , яке стосується виплат соціальної допомоги сім’ям з дітьми. Зрештою, коли людина тут у нас, виявляється, що у неї є і інші проблеми. Тому, ми намагаємося не зволікати, й на місці їй допомагаємо».
Найбільша кількість користувачів, котрі звернулися за послугами до громадського центру, студенти. Усі запити тут реєструють в електронний журнал. Представники закладу запевняють, будь-яке питання намагаються вирішувати якнайшвидше.
Бібліотекар Ужгородської міської книгозбірні Марина Манзинець запевняє: «Ми намагаємося залучити до співпраці якомога більше користувачів. Тому робимо усе, аби людина оперативно отримувала ту інформацію, яку потребує. Якщо це стосується он-лайн реєстрації або інших Інтернет – послуг - ми їх надаємо дуже швидко».
До речі, такі інфоцентри створили у рамках проекту під назвою «Громадські інформаційні центри у Вінницькій, Закарпатській, Львівській та Рівненській областях». В Ужгороді такі ж послуги можна отримати і в обласній бібліотеці.
Сьогодні з впевненістю можна сказати, що роль сучасної бібліотеки у сфері медіаосвіти, медіа- та інформаційної грамотності величезна. Тож, доречно, що бібліотеки із звичайних книгосховищ перетворюються на інфоцентри, які надають сучасні інформаційні послуги краянам.
Мирослава Куруц для Ужгород.net
До цієї новини немає коментарів