Ужгородські архаїчні книгосховища перетворюються на сучасні інфоцентри

Відтепер в Ужгородській міській книгозбірні можна знайти не лише необхідну літературу, але й отримати інформацію та фахову допомогу від спеціалістів. 

 

На базі закладу розпочав роботу громадський інформаційний центр. Тут відвідувачі можуть зареєструвати дитину в садок, забронювати квиток на потяг та навіть проконсультуватись у юристів.

Замовити квиток на потяг, оплатити комунальні платежі, зареєструватися на ЗНО та в дошкільний навчальний заклад  - цими та іншими послугами віднедавна можуть скористатися  читачі  Ужгородської міської бібліотеки.  

На базі закладу відкрили громадський  інформаційний центр, діяльність якого спрямована на надання безкоштовної допомоги не лише ужгородцям, а й мешканцям інших районів області. На сьогодні, понад двісті краян скористалися цими послугами. Бібліотекарка Марина Манзинець розповідає: «Центр розпочав свою роботу ще в серпні цього року. Тоді до нас звернулися всього тридцять відвідувачів. Проте, вже у вересні їхня кількість – зросла. В середньому зареєструвалися понад півсотні користувачів. А ось у листопаді ми прийняли більше ста звернень від наших краян. Це дуже радує, що люди активізувалися. Ми й надалі будемо проводити інформаційну кампанію, аби ще більше закарпатців долучити до роботи громадського інформаційного центру».

У громадсько-інформаційному центрі краянам пропонують скористатися не лише он-лайн реєстрацією, а й, у разі потреби,  проконсультуватися з юристами, психологами та медиками. Фахову допомогу надають і соціальні працівники та спеціалісти інших установ.

Так, за словами  директора  Ужгородського  міського  центру соціальних  служб  для сім‘ї, дітей  та молоді Івана Фленька, в інформаційному центрі кожен може отримати безкоштовні послуги кваліфікованих фахівців. Представник соціальної служби  каже: «Тут працюють психологи, соціальні педагоги, юристи та лікарі. Бібліотека - це такий заклад, де збирається багато людей. Тому, наша співпраця з книгозбірнею – дуже актуальна. Ми маємо можливість розширити доступ громадськості до наших соціальних послуг. Насамперед, це - переадресація клієнтів: звернувшись до працівників бібліотеки мешканці міста можуть отримати інформацію щодо наших працівників».

Найчастіше закарпатці  звертаються з проханням отримати юридичну консультацію та вирішити питання соціального забезпечення, розповідають  ініціатори проекту. І додають:  жодне звернення не залишили поза увагою.

Директор  Ужгородського  міського  центру соціальних  служб  для сімї, дітей та молоді  Іван Фленько наголошує: «Люди часто звертаються до нас із різними питаннями. Інколи буває так, що хтось приходить і просить  вирішити одне питання, до прикладу , яке стосується виплат соціальної допомоги сім’ям з дітьми. Зрештою, коли  людина тут у нас, виявляється, що у неї є і інші проблеми. Тому, ми намагаємося не зволікати, й на місці їй допомагаємо».

Найбільша кількість користувачів, котрі звернулися за послугами до громадського центру, студенти. Усі запити тут реєструють в електронний журнал. Представники закладу запевняють, будь-яке питання намагаються вирішувати якнайшвидше.

Бібліотекар Ужгородської міської книгозбірні Марина Манзинець запевняє: «Ми намагаємося залучити до співпраці якомога більше користувачів. Тому робимо усе, аби людина оперативно отримувала ту інформацію, яку потребує. Якщо це стосується он-лайн реєстрації або інших Інтернет – послуг  - ми їх надаємо дуже швидко».

До речі, такі інфоцентри створили у рамках проекту під назвою  «Громадські інформаційні центри у Вінницькій, Закарпатській, Львівській та Рівненській областях». В Ужгороді такі ж послуги можна отримати і в обласній бібліотеці.  

Сьогодні з впевненістю можна сказати, що роль сучасної бібліотеки у сфері медіаосвіти, медіа- та інформаційної грамотності величезна. Тож, доречно, що бібліотеки із звичайних книгосховищ перетворюються на інфоцентри, які надають сучасні інформаційні послуги краянам.

Мирослава Куруц для Ужгород.net

 

21 листопада 2014р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів