Закарпатським водіям - як правильно «перевзутись» у літнє?

Як вибрати літню гуму і як правильно зберігати зимовий комплект
 

 

На наших дорогах, звичайно, багато диваків, які і взимку, і влітку їздять на одних і тих же шинах, не змінюючи їх. Є й такі, хто заради економії змінює гуму тільки на ведучих колесах. Але з точки зору безпеки і здорового глузду це неприйнятно. Зимова і літня гума відрізняється один від одного так само як зима від літа. 

Літні покришки мають інший, спеціальний малюнок протектора і виготовлені з більш жорсткої гуми. На зимових ж протектор призначено для снігу, на деяких моделях встановлені шипи з м’якої гуми, яка швидко зношується, якщо на ній їздити влітку. Звичайно, існують всесезонні шини, на яких теоретично можна їздити і взимку, і влітку, але вона не завжди підходить для нашого клімату, з нашими перепадами температур і погано очищаються від снігу дорогами. Тому, щоб позбавити себе від побоювань за керованість автомобіля, варто обзавестися двома комплектами шин – так би мовити, на всі випадки життя. 

Літні шини для легкового автомобіля можна розділити на три групи – розрізняються вони за малюнком протектора: 

Симетричний – найпоширеніший тип малюнка, більше підходить для спокійної їзди. Така гума забезпечує достатній комфорт через їх низьку шумності. Шини з симетричним малюнком можуть встановлюватися на колісний диск з будь-якого боку. Шини з таким малюнком відносяться до класу бюджетних. 

Спрямований – такі покришки маркуються спеціальними стрілками, що вказують, куди має обертатися колесо при русі автомобіля, і при установці це має бути враховано. Гума дозволяє зберегти керованість автомобіля навіть на дуже мокрій дорозі завдяки спеціальному протектору. 

Асиметричний – цей тип малюнка на шинах поділяється ще на два підтипи – асиметричний спрямований і асиметричний ненаправлений. Призначені вони для динамічної, спортивної їзди. Однаково добре себе показує як на мокрій, так і на сухій дорозі. Шини прекрасно «тримають» автомобіль в крутих поворотах. На колісні диски шини встановлюються згідно з відповідними позначеннями, що вказує – де внутрішня, а де зовнішня сторона. 

Індекс навантаження

На шині, крім позначення, як правильно встановлювати шини, на ній міститься достатньо багато іншої важливої інформації. Для недосвідченого водія важливі лише кілька з них. Крім типорозміру покришки, при виборі варто звернути увагу на індекс швидкості і вантажопідйомності. 

Наприклад, 175/65R14 82T: «82» – це індекс навантаження, що означає, що максимальне навантаження на шину не повинно перевищувати 475 кг. Таким чином, маса автомобіля з пасажирами і вантажем не повинна перевищувати 1900 кг, – радить експерт. – Чим вище значення цього індексу, тим більше вантажопідйомність шини. Індекс максимальної швидкості позначається так: літера «Т» – означає 190 км/год, але якщо ваш автомобіль не здатний розганятися до такої швидкості, або ви ніколи так швидко не їздите, то й немає сенсу купувати такі покришки, беріть з більш низьким індексом – наприклад «Q» означає максимум 160 км/год. 

Отже, ви «перевзулись» у літнє. І постає питання, як правильно зберігати зимовий комплект, щоб гума не втратила своїх властивостей і могла використовуватися далі без втрати своїх характеристик. Якщо ви збираєтеся зберігати ваші шини, надіті на колісні диски, складіть їх стопкою одну на іншу, так би мовити «колодязем». Так зберігають і літню, і зимову гуму. Якщо ж шини будуть зберігатися без дисків, то зберігати їх краще у вертикальному положенні, періодично повертаючи. Можна нанести на колеса мітки, що вказують, де і на якій стороні стояло колесо.

Uzhgorod.net.ua

 

 

07 березня 2015р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів