Ех, закарпатські дороги... (ФОТО)
В останні чотири роки в області лише латали ямки на дорогах.
Капітально відремонтовані дороги служитимуть до десяти років. А ось на ямковий ремонт – гарантій нема, запевняє очільник Служби автомобільних доріг у Закарпатській області Михайло Попович.
Не секрет, що за останні роки однією із найпоширеніших і найболючіших тем, які піднімаються громадськістю і висвітлюються у ЗМІ - незадовільний стан автомобільних доріг, як в державі в цілому, так і на Закарпатті.«Обурення людей незадовільним станом доріг вважаємо справедливим, - каже керівник автодорожнього відомства краю Михайло Попович. - Ще болісніше дане питання сприймається самими шляховиками, особливо тими, які присвятили даній професії все своє трудове життя».
Виїжджаємо з Михайлом Михайловичем на Мукачівщину, де на об’їздній міста над Латорицею ведеться ямковий ремонт. Посадовець пояснює: «Причин того, в якому стані зараз перебувають автомобільні дороги краю, є багато. Це - постійне зростання навантажень, старіння дорожнього покриття, вплив атмосферних явищ тощо. Але основною причиною є хронічне недофінансування дорожньої галузі. За всі роки незалежності України відношення влади до автомобільних доріг, на відміну від сусідніх країн, де фінансування одного кілометра дороги було і залишається більшим у десятки, а то і у сотні разів, мало другорядний характер. Як результат, нині на дорогах загального користування пропущено від 3 до 5 міжремонтних термінів, покриття зношене і давно потребує щонайменше середніх поточних ремонтів. За останні чотири роки весь ремонт зводився тільки до ліквідації ямковості.Для того, щоб зрозуміти суть, порівняємо 2008 рік з 2015 роком. Якщо 7 років тому фінансування доріг області складало 220 млн.грн. (в доларовому еквіваленті 29 млн.$) і вже тоді воно було далеким від потреби, - при цьому було виконано 87 км поточного ремонту, 5 км капітального ремонту, велися роботи з реконструкції доріг. То нинішнього року фінансування складає всього 67 млн.грн. (у доларовому еквіваленті 2,4 млн.$), а основні дорожні матеріали здорожчали у 3-4 рази. Відповідно завдання на виконання середніх поточних та капітальних ремонтів вже п’ятий рік Службі автодоріг не доводяться, а фінансових ресурсів не вистачає навіть на виконання ямкового ремонту, на який в поточному році потрібно близько 93 млн.грн. із наявних 39.5 млн.грн. Якщо таке відношення до доріг буде зберігатися й надалі, то під загрозою втрати опиниться вся мережа доріг загального користування», - наголошує головний дорожник Закарпаття, повідомляє прес-служба Закарпатської ОДА.
За словами Михайла Поповича, така ситуація з фінансуванням дорожньої галузі не могла не позначитись на роботі головного виконавця робіт на дорогах загального користування області - ДП «Закарпатський облавтодор». «Відсутність оборотних коштів, неповний робочий тиждень, затримки із виплатою заробітної плати, зношеність парку спецтехніки та обладнання асфальтобетонних заводів призводить до втрати кваліфікованих кадрів галузі, особливо робочих професій. Ще три роки тому чисельність працівників ДП «Закарпатський облавтодор» складала 1700 працівників, сьогодні - 919 чоловік. Із 9-ти асфальтобетонних заводів запущені в роботу тільки три.
Через низьку заробітну плату (в середньому 1400 грн.) звільняються спеціалісти робочих професій: машиністи автогрейдерів, екскаваторів, асфальтоукладчиків та іншої спеціальної техніки, яких в профтехосвіті майже не готують і на ринку праці стає їх все менше. Але всі ці негаразди, вважаємо, можливо і потрібно виправляти, інакше в подальшому прийдеться надіятись тільки на «хорошого дядю» із-за кордону. До речі, в 2014 році заборгованість із зарплат у філіях Облавтодору не виплачувалася майже півроку, а на даний час вже практично ліквідована», - зауважив керівник автодорожньої служби краю.
До цієї новини немає коментарів