Які податкові перевірки, штрафи й пені підготували закарпатському бізнесу
Нардеп Андрій Журжій, який є одним з авторів законопроекту «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків», і який на днях прийняв парламент, навів основні його новації.
1. Відтепер винесення податкового повідомлення-рішення (ППР) буде обов’язком контролюючого органу, якщо керівник контролюючого органу погодиться з висновками акту перевірки. Раніше органи ДФС провадили негативну практику: вносили зміни до показників звітності на підставі самого лише акту перевірки (у випадках завищення/заниження показників або наявності переплат), направляли акти перевірок по транзитним операціям контрагентам платника податків, і такий документ використовувався як джерело доказової інформації нереальності операції, що майже неможливо було оспорити. Це - зміни до пункту 58.1 статті 58 ПКУ.
Крім цього, законопроектом вводиться пряма заборона використання акту перевірки будь-якими державними органами у випадках ненаправлення ППР платнику податків, або його скасування в адміністративному або судовому порядку (раніше обов’язок був передбачений, але через відсутність відповідальності контролюючі органи ним нехтували). З цього приводу під час засідання Комітету з питань податкової та митної політики відбулась дуже палка дискусія, але врешті більшість депутатів таки підтримала ці надзвичайно важливі зміни – новий абзац пункту 86.7 статті 86 ПКУ.
2. Свавілля з боку контролюючих органів під час кримінального провадження більше не буде: ситуація, коли на платника податків здійснюється тиск і при цьому ППР не виноситься - офіційного документа, який можна оспорити, - залишається в минулому, оскільки заборону на винесення податкового повідомлення-рішення при перевірці в рамках кримінального провадження буде скасовано (виключені підпункт 54.3.4 пункту 54.3 статті 54, пункт 58.4 статті 58 та пункт 86.9 статті 86 ПКУ).
3. Консультації стануть якіснішими і кориснішими, зменшиться корупційна складова завдяки змінам до статей 52 та 53 Податкового Кодексу.
Індивідуальні консультації в письмовій і електронній формі надаватимуть виключно контролюючі органи в областях та власне ДФС України, – тим самим за рахунок підвищеної відповідальності покращиться якість, та знівелюється простір для «вирішення питання» на місцях. Крім цього, індивідуальні консультації публікуватимуться на сайтах контролюючих органів, що їх надали: це необхідно для посилення громадського контролю та надання можливості іншим суб’єктам господарювання краще орієнтуватись у практиці застосування податкового законодавства.
З’явились вимоги щодо змістовності консультацій (має бути опис порушених питань з врахуванням фактичних обставин, обґрунтування застосування законодавства та висновок з питань практичного використання окремих норм).
Узагальнюючі консультації надаватиме Міністерство фінансів України, як орган, що формує і реалізує державну фінансову політику. Таким чином консультації, від яких залежить ведення бізнесу широкого кола суб’єктів господарювання, стануть набагато більш професійними і менш фіскальними. Крім цього, тепер їх можна буде оскаржити по суті, і у випадку відповідного рішення суду, контролюючі органи зобов’язані будуть надати новий вдосконалений варіант.
4. Ще ряд надзвичайно важливих аспектів:
Встановлено ряд вимог до змісту наказу про проведення перевірки, завдяки чому платнику буде зрозуміло, з якою метою вона проводитиметься, і чи є вона взагалі законною – аби мати можливість прийняти зважене рішення про допущення чи недопущення податківців до перевірки (зміни до абзацу третього пункту 81.1 статті 81 ПКУ).
Відійдуть в минуле і численні спори щодо застосування адміністративного арешту при недопущенні до перевірки, які раніше виникали через неоднозначність законодавства (зміни до підпункту 94.2.3 пункту 94.2 статті 94 ПКУ).
Штрафи і пені: платник податку зможе виправити помилки в податковій декларації без сплати пені протягом 90 днів з моменту закінчення граничного строку сплати податкового зобов’язання (тим самим прибирається ситуація, коли платнику невигідно самостійно виправляти помилку, сподіваючись на те, що податковий орган не помітить неточність). Крім цього, до 31.12.2016 р., суб’єкт господарювання з доходом до 20 млн. грн. на рік, отримавши ППР зможе сплатити лише податкове зобов’язання (без сплати штрафу) у разі якщо протягом 10 днів сплатить необхідні суми. Зазначені зміни вносяться до статті 129 та пунктів 34 і 35 підрозділу 10 розділу XX “Перехідні положення” Податкового кодексу України.
Також вдосконалено норми, що стосуються безнадійної заборгованості, збільшена до 6 тис. грн. сума при якій матеріальні активи відносяться до основних засобів та встановлено порядок ведення обліку майнових прав на нерухомість або землю в Україні для іноземних компаній (зміни до підпунктів 14.1.11, 14.1.138 пункту 14.1 статі 14 та пункту 64.5 статті 64 Кодексу).
До цієї новини немає коментарів