Віктор Стегура: Закарпатський мотокрос має перспективу

Віктор Стегура: Закарпатський мотокрос має перспективу
Мотоциклетний спорт у нашому краї має давні традиції і є одним із лідерів в Україні в його розвитку.

 

Можна бути впевненим, що так буде і в майбутньому, бо на останньому чемпіонаті області з мотокросу та відкритому Кубку Ужгорода змагалися чимало юних спортсменів у віці від 6 до 15 років.

Тож про специфіку цього виду спорту,  останні змагання, перспективи довідувався у голови обласної федерації  мотоциклетного спорту Віктора Стегури.

-    Пане Вікторе, минулої неділі в Ужгороді відбувся чемпіонат області з мотокросу та кубок міста, які особливості цих змагань.

-     Вперше за історію мотоспорту Закарпаття ми зробили доповнення в основному положенні і до участі в змаганнях були допущені любителі, які виступали в новому класі «хобі». Був здивованим, що в нашому краї є стільки поціновувачів цього виду спорту. Головне, що ці люди привели за собою багато молодих спортсменів, з яких у майбутньому можуть вирости класні гонщики. До проведення змагань долучилося й керівництво міста , тож ми паралельно з крайовим чемпіонатом  провели  й кубок Ужгорода, який урочисто відкрив міський голова Ужгорода Богдан Андріїв. Він був також вражений великою кількістю учасників, подякував головним організаторам - клубу «Загоркрос-екстрім».    До слова, саме члени клубу  «Загоркрос-екстрім»  провели колосальну роботу для того, щоб ці змагання пройшли саме в нашому обласному центрі. Вийшло прекрасне свято як для  глядачів так власне і для мотогонщиків.

–    Чи є в нас  клуби з мотокросу в області?

–    Так, звісно. У нас було 9 зареєстрованих клубів, а цього року додалися ще три: мукачівський клуб «Ім. Г.Черепані »,  рахівський «Вестендуро» та обласна дитячо-юнацька спортивна школа, котра базується в Хусті – тож маємо 12 діючих клубів, спортсмени яких беруть участь у чемпіонатах та кубках краю.

–    Наскільки дорогий цей вид спорту?

–    Це недешевий вид спорту, але він того вартує. Більшість наших юних спортсменів – це діти діючих чи колишніх мотогонщиків. Але радує й те, що вже десь 30 % наших молодих спортсменів приходять вже зі сторони, які були присутні на змаганнях чи прийшли з друзями на тренування. Найдешевший мотоцикл до 50 см3 вартує біля 300 доларів. Вже мотоцикли  середнього класу від 60 см 3  і вище трохи дорожчі. Найвартісний мотоцикл на якому змагаються в нашому краї спортсмени вартує біля 5000 доларів. Повірте, будь-який вид спорту потребує певних вкладень, тож  спортсмени шукають спонсорів, вступають в клуби, де їм допомагають в придбанні амуніції та мотоцикла,але більша частина витрат лягає на батьків або на самого спортсмена.

–    Які найближчі змагання з мотокросу відбудуться на Закарпатті?

–    Всі змагання, які заплановані в нас в чемпіонаті області та кубка країни,  є внесені в плани управління молоді та спорту Закарпатської ОДА та осередку  товариства сприяння обороні (ТСОУ), з якими ми проводимо спільно змагання з метою розподілення витрат.17-18 червня проведемо зональний етап кубка України в Голубиному (Свалявський район) паралельно з яким відбудеться Кубок центральноєвропейських держав з мотокросу, в якому візьмуть участь спортсмени зі  Словаччини, Латвії, Білорусі, Польщі та Румунії.  Після місячної паузи, в серпні проведемо етап чемпіонату України в Великому Березному та кубок західного регіону. Потім у вересні пройдуть змагання чергового етапу кубка західного регіону та чемпіонату області в м.Хуст  Завершуватимемо сезон в жовтні  в Мукачеві, або в Іршаві.  Також наші спортсмени братимуть участь у різноманітних змаганнях за межами країни. Вже на початку червня кілька наших молодих гонщиків позмагаються на турнірі «Кубок МАЦЕД» в Словаччині в м. Спішське-Влахі, який проходить у кілька етапів, один з них пройде  у нас в с. Голубине (17-18 червня), а фінальний –у Латвії. Також плануємо взяти участь у фіналі кубка України в Києві в кінці жовтня. До слова, наша область уже 7 років поспіль є переможцем Кубка країни. В чемпіонаті  минулого року  ми стали другими, поступившись Запоріжжю, проте, перемогли в молодіжній першості. А в цьому році, на жаль, через нестачу коштів відмовилися від участі в чемпіонаті. В минулому році, лише для того, щоб взяти участь у всіх етапах чемпіонату ми проїздили 16 000 кілометрів. Правда, наша молодь від клубу «Хуст-екстрім» змагатиметься у молодіжному чемпіонаті з кантрі-кросу.  Уже на першому етапі закарпатці зайняли перше загальнокомандне місце.

–    Кого б виділили з молодих перспективних спортсменів?

–    Про хлопців, які їздять на початкових 50-кубових мотоциклах рано говорити, а от у середньому класі відмічу Василя Куроша з Виноградова. Непогані результати демонструють Михайло Васько з Іршави, який вже бере участь у етапах кубків країни та Валерій Данча з Великого Березного. У класі 85 см3 доволі успішно виступають Владислав Вірагта Павло Кізляк з Іршави. В юніорів маємо двох серйозних спортсменів з Ужгорода -  кандидатів у майстри спорту Владсилава Краснікова та Едуарда Штефуцу, які входять до складу команди молодіжної збірної країни.  Змушений констатувати, що багато здібних спортсменів ми втрачаємо у віці 17-19 років, коли молоді хлопці, завершують навчання в школі й продовжують навальний процес у вишах за межами нашого краю, через це змушені залишати заняття мотокросом. Так, до прикладу, вийшло в майстра спорту Олександра Стегура, котрий має чимало нагород  різних рівнів.  Сподіваюся, що й В.Красніков і Е.Штефуца продовжать навчання у нас і надалі братимуть участь у тренуваннях та змаганнях.

–    Щоб ви хотіли змінити на краще в цьому виді спорту?

–    Для мене головне, що в нас є кадровий потенціал – займається багато дітей. Думаю, що важкі часи вже позаду. Нині під орудою федерації мотокросу займається більше 60 спортсменів, маємо 12 клубів. Хочеться, щоб і влада більшу увагу звертала на мотокрос.

–    Мотоциклетний спорт потребує інфраструктури, яка є чи не основнним чинником для його розвитку. Цікаво, де в нас в області  є об лаштовані траси для мотокросу?

–    Щороку проводимо підсумки роботи нашої федерації, в яких оцінюємо  роботу своїх підрозділів за кількома аспектами. Серед них є номінація «Краща організація змагань та підготовка траси». В минулому році на високому рівні відбулися змагання в Вишкові й саме представники Вишкова перемогли в цій номінації. Гадаю, що вже в цьому році вагому заявку на перемогу здійснив ужгородський клуб «Загоркрос-екстрім» можна ставити в приклад по організацію і облаштування траси та  безпеку проведенню змагань.  В нас є сталі традиційній траси - в Великому Березному, Хусті, де діє клуб «Хуст-екстрім», головою котрого є  Валерій Дмитрович Лунченко, в Іршаві, Голубиному, Ужгороді.

–    Наскільки травматичний мотоциклетний вид спорту?

–    Як і кожен інший вид. За статистикою мотокрос  десь на 15-му місті серед видів спорту за травматизмом.

–    Що б хотіли побажати закарпатським мотоспортсменам?

–    Перш за все продовжувати займатись своїм улюбленим видом спорту,продовжувати традиції мотоспорту започатковані далеко в 60-х роках. Хочу сказати, що кожен мотоспортсмен Закарпаття залишить в історії розвитку мотоспорту краю певний видбиток який назавжди залишиться в памяті тих багатьох глядачів які приходять на наші змагання. Закарпатський обласний осередок федерації мотоспорту України завжди  пам’ятає,та з повагою відноситься до тих тренерів та ветеранів мотоспорту які приносили славу нашій області. 

Розмову записав Роман СЕНИШИН

 

28 травня 2017р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів