Рекордні дороги: на Закарпатті виділили значні кошти для ремонту автошляхів

Нинішній рік для області запам’ятається масштабними ремонтами доріг. Практично всю весну, літо, осінь на автошляхах краю можна було побачити бригади ремонтників за роботою. І не дивно, адже уряд виділив майже півмільярда гривень аби довести місцеві дороги до пристойного вигляду.
Від кордону і до сіл
Ця сума – в рази більше, ніж виділяли раніше. І завдяки цьому вдалося відремонтувати дороги чимало шляхів. Зокрема, вдалося оновити 5 км дороги від КПП «Вилок» до КПП «Дяково» та 5 км з Іршави до Виноградова. Це коштувало приблизно 86,15 млн. грн. В цьому році також завершили ремонт 14,3 км дороги державного значення «Київ-Чоп», 6 км траси за маршрутом «Велика Добронь-Мукачево-Берегово - КПП «Лужанка» та 10 км дороги від КПП «Соломоново» - Яноші – з під’їздом до КПП «Косино». На ремонт цих ділянок витратили 420 млн. грн. Також цього року відремонтували дороги в Берегівському, Виноградівському, Тячівському районі, а ще у гірських Воловеччині та Міжгірщині, де не було доріг ще за часи СРСР. Будують автошлях і до найвищої точки України – Говерли. У найближчих планах – ремонт найкоротшої траси від Мукачева до Чопа.
«Якщо раніше ремонти проходили безсистемно, то зараз вони проводяться переважно за маршрутним принципом, що дає додатковий стимул економічному розвитку цілих регіонів країни», – підкреслив керівник уряду В. Гройсман.
Звідки таке фінансування?
Масштабний ремонт доріг очільник уряду Володимир Гройсман анонсував ще весною. «Цього року роботи будуть найбільшими за всю історію незалежності. У тому числі значні гроші передбачені на ремонт регіональних доріг».
Слова не розходяться із ділом. У 2018-му уряд виділив на ремонт доріг місцевого значення вчетверо більше грошей, ніж будь-коли до цього – 11,5 мільярдів гривень.
І, що головне, на цьому зупинятися ніхто не збирається. В проекті бюджету на 2019 рік на ремонт та відновлення доріг передбачено 55 млрд. грн., з них 17 млрд грн. – на місцеві дороги. Що важливо, 2,5 млрд. грн. із цієї суми піде на безпеку дорожнього руху.
У чому полягає новий підхід?
Запорукою успіху масштабного ремонту свідчить той факт, що уряд засвоїв уроки минулого. Давайте згадаємо трохи історії. Спеціалісти підрахували, що станом на 2016 рік із 170 тисяч км доріг - понад 90% були визнані такими, що не відповідають всім необхідним нормам. Хронічне недофінансування, низька якість ремонту та суцільна корупція далися взнаки.
Уряд, який в 2016-му році очолив Володимир Гройсман, досяг у вирішенні цього питання чималих успіхів. Розпочалося все із розблокування рахунків «Укравтодору» у квітні 2016-го. Тоді вдалося провести ключові тендери і у тому ж році вдалося відновити 900 км доріг, в 2017-му – вже понад 2100 км. Остання цифра дивує – адже це рекорд кількості відремонтованих доріг за останні 12 років.
Досягти такого успіху вдалося за рахунок двох ключових нововведень: реформи фінансової децентралізації та створення Дорожнього фонду.
«Ми заклали фінансові основи подальшого розвитку. Це, насамперед, можливості децентралізації, яка дозволяє наповнювати місцеві бюджети, а отже, фінансувати дорожні проекти на місцях. А також Дорожній фонд, який забезпечує гарантоване, прогнозоване фінансування», – сказав В. Гройсман.
Суворий контроль за якістю
Відтепер гарантоване фінансування українських доріг забезпечує Дорожній фонд. І саме через цю структуру кошти розподіляються на місцевому рівні. Раніше гроші виділялися в «ручному режимі» і тому багато автошляхів в тому ж Закарпатті не ремонтувалися роками, навіть десятиліттями. Тепер ситуація інша.
Також немає потреби випрошувати кошти на ремонт місцевої дороги у держави: кожен регіон отримує ресурси і сам визначає куди їх направляти. І вже місцева влада заключає договори із підрядниками. Між іншим, необхідні тендери на роботи проходять винятково в системі ProZorro, що забезпечує їх відкритість та прозорість.
Окрім того, пріоритет при ремонті доріг – дотримання якості. Вона суворо контролюється. Вже зараз підрядникам ставлять умови: якщо експертиза встановить, що ремонт виконано неякісно – за це будуть платити не платники податків, а безпосередньо фірма, яка ремонтувала дорогу.
Дотримання гарантії – обов’язкова умова при тендері. На середній ремонт вона складає 5 років, на капітальний – не менше 10. Також «Укравтодор» змусить виконувати гарантійні обов’язки підрядників, які укладали контракти в 2015-2016 році на ремонт доріг. Якщо цей термін завершується, проводяться перевірки, щоб замовник усунув дефекти за власний кошт.
«Вже зараз ми підвищили відповідальність підрядників – створили мобільні групи перевірки. Хто халтурив при будівництві, виправить помилки за свій рахунок», – зазначив Прем’єр-міністр.
Загалом, в планах уряду – за 5 років з’єднати якісними дорогами усі обласні центри. І це мають бути не просто хороші дороги, а автошляхи, збудовані за новими стандартами та за європейським принципом (приклад – GO Highway). Це дозволить не тільки мати хороші дороги, а й допоможе інтегруватися з європейськими транспортними мережами.
До теми
- Більше прозорості, менше паперів: на Закарпатті обговорили нову систему митної авторизації
- На Закарпатті стартувала літня оздоровлювальна кампанія-2025
- Суттєві порушення щодо землі та в іншій діяльності управлінців виявили аудитори в Сюртівській громаді на Закарпатті
- Відбулося розширене засідання Ради безбар’єрності Закарпатської області
- Закарпатці можуть подавати заяви на посаду фахівця з супроводу ветеранів
- На шляху до безбар’єрного суспільства: на Закарпатті об’єднали зусилля влада й громадськість
- Компенсацію витрат за працевлаштування ВПО цьогоріч отримали вже 77 роботодавців області
- У Закарпатській ОВА відзначили працівників легкої промисловості
- Високотехнологічний контроль на кордоні: як закарпатським митникам допомагають сучасні мобільні сканери
- Територіальні громади Закарпаття залучаються до транскордонної співпраці
- На Закарпатті з робочим візитом керівник Дніпропетровської ОВА
- У травні на Закарпатті оформили понад 58 тис. внутрішніх та закордонних паспортів
- На Закарпатті обговорили перспективи співробітництва українських та румунських фермерів
- Дитячий будинок сімейного типу, евакуйований із Дніпровщини, отримав новий дім на Закарпатті
- В облдержадміністрації підбили підсумки Національного тижня безбар’єрності
- 173 учасники бойових дій отримали послуги обласної служби зайнятості з початку року
- Мирослав Білецький: "Формування генеральних планів та стратегії розвитку – важливі документи для кожної громади"
- 7 закладів фахової передвищої освіти та 7 закладів вищої освіти працюють на Закарпатті
- У закарпатських автошколах виявили порушення податкового законодавства на 900 тис. грн
- Актуально для підприємців: в ОВА надали роз’яснення щодо листа Мінекономіки стосовно перевірки критично важливих підприємств
В першу чергу хотілось подякувати уряду за те,що почав ремонт і заміну покриття на основних дорогах. Бо таки вдійсності , на сьогоднішній день переіжаючи кордон з Україною суттєво відчувається якість асфальтного покриття. Розмітка доріг в більшості відсутня, іноземцю на наших дорогах їхати не зрозуміло куди їхати.Де робилась нова дорога, робили і тротуар ,який за невідомих причин не доробили якусь частину , з’їзди і виїзди зроблені похабно не можливо виїхати і влитись в головну дорогу з другорядної , за звичай це горб асфальту. Де є розмітка на дорозі ,попереджувального знака немає де смуга пропадає, а де появляється , часто так стається, що ідеш по смузі, яка пропадає і не розумієш, як опиняєшся на зустрічній смузі. В Тернопольській області дорога настільки повиколупана, як ніби її бомбили, не можливо їхати швидше 20 км/год де є можливість їхати 90-110 км/ год. Дорога під номером Т-2305 кожний день по якій проходять декілька автобусів до сіл має ями по 20 -30 см. Рух по таких дорогах це самогубство ! Зверніть будь ласка увагу !