Не вистачає коштів в бюджетах: у деяких регіонах Закарпаття люди не бачили зарплату з березня

Не вистачає коштів в бюджетах: у деяких регіонах Закарпаття люди не бачили зарплату з березня
З 1 вересня 2019 року Кабінет Міністрів України підвищив на 10 % посадові оклади педагогічним працівникам, оплата праці яких здійснюється за рахунок місцевих бюджетів і яким не підвищили посадові оклади у 2018 році (постанова КМУ від 10.07.2019 року № 695).

 

Йдеться про педагогічних працівників закладів дошкільної, позашкільної, професійної (професійно-технічної) освіти та інших педагогічних працівників, окрім тих, заробітна плата яких фінансується з освітньої субвенції. При цьому жодних компенсаторних механізмів місцевим бюджетам із державного бюджету на виконання цієї постанови не передбачено.

Проте вже станом на 1 серпня 2019 року незабезпечена потреба в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ, які фінансуються з місцевих бюджетів Закарпатської області, становить 124,3 млн грн, з яких на освіту – 40,6 млн грн, охорону здоров’я – 54,9 млн грн, соціальний захист та соціальне забезпечення – 3,0 млн грн, культуру і мистецтво – 2,6 млн грн, фізичну культуру і спорт – 0,1 млн грн, органи управління – 23,1 млн грн.

Найбільший обсяг незабезпеченої потреби на оплату праці з нарахуваннями у Міжгірському (35,7 млн грн) та Воловецькому (20,5 млн грн) районах. В окремих селах не виплачена зарплата ще за березень (В.Березнянський, Виноградівський та Іршавський райони), а у с. Буково Виноградівського району ще за лютий. У той же час, при незабезпеченій потребі в коштах на оплату праці, з бюджетів районів спрямовуються кошти на непершочергові видатки.

У бюджетах міст та ОТГ Закарпаття ситуація наразі є задовільною.

Також слід звернути увагу на нещодавній лист Мінфіну до Прем’єр-міністра України, у якому Мінфін подає на розгляд ряд пропозицій у сфері освіти, серед яких:

  • підвищення заробітної плати вчителів здійснювати лише з одночасним скороченням їхньої чисельності;
  • МОН спільно з облдержадміністраціями розробити плани-графіки оптимізації малокомплектних шкіл у розрізі кожного регіону;
  • припинення з 1 січня 2020 року фінансування з освітньої субвенції шкіл (крім початкових) з кількістю учнів менше 40 та фінансування освітнього процесу в 10-11 (12) х класах, де менше 20 учнів;
  • підвищення навчального навантаження на вчителя з 18 до 20 годин;
  • підвищення розрахункової наповнюваності класів під час розрахунку освітньої субвенції для районів та ОТГ на 2 пункти.

Асоціація міст України підтримує необхідність розумної оптимізації мережі та підвищення соціального статусу вчителів. Проте слід зауважити, що запропоновані Мінфіном окремі положення призведуть до суттєвого зростання навантаження на місцеві бюджети та поглиблять й до того складну ситуацію з наявністю дефіциту освітньої субвенції. Делеговані державою повноваження мають бути повністю забезпечені з Державного бюджету України, а гарантування учням конституційного права на загальну середню освіту не має ставитись у залежність від спроможності бюджетів громад.

Юлія Траньович, консультант з бюджетних питань Закарпатського РВ Асоціації міст України

Читайте наші найцікавіші новини також у Інстаграмі та Телеграмі

 

19 серпня 2019р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів