Керівник Закарпаття: Кожна яма на дорозі має ім’я свого виконавця ремонтних робіт!
Участь у ній взяли голова облради Михайло Рівіс, голова постійної комісії з питань розвитку бізнесу, виробничої інфраструктури, банківської діяльності та інвестицій облради Андрій Андріїв, керівники департаментів, управлінь ОДА, правоохоронних та контролюючих органів, експерти Державного агентства автодоріг України, представники дорожніх фірм та мас-медіа.
Очільник краю, відкриваючи засідання, зазначив, що зустріч у такому широкому форматі обумовлена вкрай незадовільним станом мережі автомобільних доріг загального користування у Закарпатській області, як державного, так і місцевого значення, та пошуком шляхів запобігання подальшому зростанню обсягів їх руйнування. Він зауважив, що часу на глибокий і всебічний аналіз ситуації, що склалася в дорожній галузі краю, особливо не було та й інформація, надана керівниками підприємств галузі, – дуже розмита, обережна і поверхнева.
– Спостерігалось відверте намагання не загострювати увагу на і так не дуже гарному стані справ, головним чином посилаючись на катастрофічну нестачу коштів. А про те, як ефективно були використані наявні ресурси – майже нічого, – зазначив на початку наради Ігор Самійлович. – Однак, навіть з інформації, яка базується на ряді документів, що знаходяться у відкритому доступі, неозброєним оком видно, що галузь шляхового господарства області потребує докорінних змін в напрямку системної оптимізації використання бюджетних коштів на ремонтно-будівельні роботи, визначення пріоритетних напрямків робіт, тотального контролю за ходом і прийманням ремонтно-будівельних робіт, контролем їх якості та експлуатацією автошляхів області як з боку контролюючих і правоохоронних структур, так і з боку громадськості. Кожна яма на дорозі має ім’я свого виконавця ремонтних робіт!
Про наявну ситуацію щодо стану автомобільних доріг в області доповів директор департаменту інфраструктури облдержадміністрації Едуард Маляр.
Він вказав на недостатнє фінансування дорожньої галузі області, що не дозволяє проводити будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний середній ремонт мережі доріг області в необхідних обсягах з доведенням термінів експлуатації дорожнього покриття до міжремонтних строків, які перевищили 30 років.
– Постійне зростання інтенсивності дорожнього руху і навантаження на автодороги призвело практично до повного зношення дорожнього одягу і створенню загрози безпеці дорожнього руху, – зауважив Едуард Миколайович. – Необхідно забезпечити збільшення обсягу фінансування з державного бюджету на будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний середній ремонт автомобільних доріг загального користування місцевого значення Закарпатської області на 2020 рік понад 2 млрд гривень.
Для організації утримання в належному технічному стані та розвитку мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення, мостів та штучних споруд, створення умов для безперервного та безпечного руху транспортних засобів існує нагальна потреба в створені служби автомобільних доріг місцевого значення (державне підприємство), яка візьме на себе всі необхідні функції здійснювати заходи для підвищення техніко-експлуатаційних параметрів і економічних характеристик автомобільних доріг, створення їх мережі, що відповідає сучасним вимогам учасників транспортного руху та в штат якої будуть входити кваліфіковані працівники в дорожній сфері, – сказав Е. Маляр.
Зауваження і пропозиції щодо теми наради висловили начальник служби автодоріг у Закарпатській області Михайло Попович, начальника управління патрульної поліції в Закарпатській області Юрій Марценишин, експерт Державного агентства автомобільних доріг Андрій Кузнєцов, обласний обранець Андрій Андріїв та інші.
У свою чергу, Михайло Рівіс зазначив, що у 2015 році закарпатський Облравтодор працював найкраще з усіх областей України, не мав боргів ані з виплати зарплати, ані ПДВ. Нині ситуація катастрофічна. На уточнююче питання представнику Облавтодору, скільки боргів за 4 роки «нажило» це підприємство, а це 17 млн грн по ПДВ, Михайло Михайлович відверто сказав, що потрібно змінювати керівництво, яке за останні роки розпорошувало державні кошти, і як результат, жодного кілометра доріг на сьогодні не здано в експлуатацію.
У підсумку голова ОДА закликав усіх визначитись, як далі діяти і яким чином швидко навести порядок в шляховому господарстві області.
– Тому що, фактичний стан справ в цій царині явно засвідчує відсутність професійного, всебічного, жорсткого та оперативного контролю за якісним виконанням дорожніх робіт, системного контролю за використанням бюджетних коштів, отриманням актуальної та достовірної інформації щодо виконаних ремонтних робіт на дорогах області, а також втілення в ході реформ у шляховому господарстві антикорупційних заходів, спрямованих на очищення дорожньої галузі, – сказав Ігор Самійлович.
Він також підкреслив, що все це призводить не тільки до всебічної втрати довіри до влади, а й зумовлює зростання соціальної напруги серед населення, негативно впливає на безпеку дорожнього руху, лишає регіон можливості інтенсивного економічного зростання та інвестиційної привабливості.
– Не кажу вже про те, що для гірських районів, де кожна зима об'єктивно є проблемою, а зимові перевали важко проїзні, не кажучи вже про дорожньо-транспортні пригоди, екологічні питання, доступність населення до елементарних соціальних послуг і тому подібне. Тож, якщо ми не встановлюємо для себе стратегічні цілі, вони ніколи не будуть досягнуті. А для цього нам потрібна Програма розвитку дорожньої мережі регіону у партнерстві з центральними органами влади з підключенням до національної дорожньої мережі, проектування, фінансування та з урахуванням перспективи розвитку міжнародних транспортних коридорів.
Нам з вами довірили кошти платників податків, а це – людські гроші і ми повинні рахувати та контролювати кожну копійчину і привести врешті-решт до ладу наші дороги, які мають бути якісними, зручними та комфортними, щоб нам не було соромно ні перед краянами, ні перед гостями Закарпаття, – резюмував очільник краю.
Прес-служба Закарпатської ОДА
Читайте наші найцікавіші новини також у Інстаграмі та Телеграмі















До теми
- Ще 13 закарпатських підприємців отримали гранти за програмою «Власна справа»
- Закарпаття — один з 10 демонстраційних регіонів, де стартувала реформа системи догляду дітей
- 12 мільярдів під контролем і майже 70 мільйонів втрат – закарпатські аудитори підсумували 8 місяців цього року
- Під час діалогу влади з бізнесом обговорять законопроєкт «Про ринок деревини»
- 1687 клієнтів звернулися за консультаціями до офісів "Зроблено в Україні" на Закарпатті з початку року
- Закарпаття та Житомирщина: обмін досвідом у соціальній сфері
- Ми будемо робити все, щоб допомогти підприємству швидко відновитися - Зеленський про зруйнований росіянами "Flex" у Мукачеві
- Вакцинація, амбулаторне лікування та співпраця з громадами: що допомагає і що гальмує боротьбу з туберкульозом та ВІЛ на Закарпатті
- Компенсацію витрат за працевлаштування ВПО цьогоріч отримали вже 114 роботодавців області
- На Закарпаття релокують кілька навчальних закладів із Донеччини
- Сьогодні на Закарпатті починають діяти оновлені критерії для надання статусу критичності підприємствам. Яка головна новація?
- 45 заявок надійшло цьогоріч на обласний конкурс стартапів
- За 7 місяців 2025 року Закарпаття спрямувало на закупівлю БПЛА, РЕБів та інших засобів оборони близько 378 млн грн
- Закарпаття отримає від ЄС майже 716 тис. євро гранту для підвищення ефективності надання допомоги в гірських районах
- Виплати на проживання для найбільш вразливих категорій ВПО продовжено ще на пів року
- Уряд розширив доступ до безоплатної стоматологічної допомоги для військових-іноземців та осіб, звільнених із полону
- 1 мільйон гривень субвенції передадуть із бюджету Ужгорода Костянтинівці, що на Донеччині
- Ще 6,9 млн грн на підтримку військових виділять із бюджету Ужгорода
- Понад 1200 внутрішньо переміщених осіб отримали послуги обласної служби зайнятості з початку року
- 4 кандидатів успішно пройшли співбесіду на посаду фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб у межах чергового етапу відбору на Закарпатті
коли читаю "дорожній одяг" то зрозуміло, або журналіст не ходив до школи, або начальник доріг невіглас у всьому - бо ні доріг, ні освіти!