Закарпатцям розповіли, як правильно припинити підприємницьку діяльність

Читайте, які кроки потрібно зробити, щоб припинити підприємницьку діяльність фізичної особи-підприємця (ФОП) та зняти його з обліку в державних органах.
1 крок: зняття з обліку в Держреєстрі
Для цього підприємцеві потрібно подати державному реєстратору заяву про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця за формою 12 (затверджена наказом Мінюсту України від 18 листопада 2016 року № 3268/5). При собі потрібно мати документ, який посвідчує особу (паспорт громадянина України/тимчасове посвідчення громадянина України/паспортний документ іноземця/посвідчення особи без громадянства/посвідку на постійне чи тимчасове проживання). Документи держреєстратору можуть подаватися в паперовій або електронній формі: - в паперовій формі документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням. У разі подання документів поштою справжність підпису заявника повинна бути нотаріально посвідчена; - в електронній формі документи подаються заявником через портал електронних сервісів. Скористатися таким способом надання документів можуть тільки ті ФОП, які отримали електронний цифровий підпис (ЕЦП). Відповідно до ст. 26 Закону, державний реєстратор протягом 24 годин після надходження документів, поданих для реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП, зобов’язаний внести відомості в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Також реєстратор надсилає цю інформацію до податкової, органів статистики, Пенсійного фонду. При відсутності підстав для призупинення розгляду документів і відмови в державній реєстрації державний реєстратор вносить запис до ЄДР про припинення підприємницької діяльності та оприлюднює результати здійснення реєстраційної дії на порталі електронних сервісів. 2 крок – зняття з обліку в ДПС, Державній службі статистики та Пенсійному фонді ФОП буде знятий з обліку в Пенсійному Фонді як платник ЄСВ, тільки якщо не має заборгованості зі сплати внеску, після проведення передбачених законодавством перевірок. Відповідна процедура урегульована Порядком взяття на облік на зняття з обліку в органах ПФУ платників єдиного внеску на загальнообовязкове державне соціальне страхування. Фактично ФОП все ще перебуває в органах ДПС на обліку як платник податків, що отримував прибуток від підприємницької діяльності. Це означає, що в разі закриття ФОП потрібно: - подати передбачену законодавством звітність (ліквідаційну); - сплатити необхідні податки та збори (зобов’язання, які передбачені звітним періодом, і ті, що виникли раніше, але не були погашені вчасно). 3 крок – Закриття рахунків в банках ФОП треба закрити наявні підприємницькі рахунки шляхом подачі відповідної заяви до відділення банку (п. 4.4 Правил відкриття рахунків). Заява складається у довільній формі, але має містити: - назву банку; - прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки власника рахунку; - номер рахунку, який закривається; - дату складання заяви. Звертаємо увагу на необхідність подання до органу ДПС Звіту за формою № 20-ОПП з інформацією про закриття об’єкта/об’єктів оподаткування (за їх наявності). Звіт подається протягом 10 робочих днів після його/їх (об’єктів) закриття.
Відділ комунікацій ГУ ДПС у Закарпатській області
Читайте наші найцікавіші новини також у Інстаграмі та Телеграмі
До теми
- Масові заходи на Закарпатті відтепер треба погоджувати у ТЦК
- Як офіційно підтвердити переклад документа, – пояснення Мін’юсту
- Мін’юст роз’яснює: підстави, порядок та строки зміни прізвища малолітньої дитини
- Грант на навчання можна отримати у трьох вишах Закарпаття
- Препарати від серцевих хвороб та раку: що зміниться у програмі “Доступні ліки”
- Важливо! Закарпатців закликають утримуватися від скупчення поблизу будівель ТЦК та СП
- Готуємося до школи правильно: про медичний огляд і щеплення для дітей
- Як убезпечити себе від телефонного шахрайства, нагадують закарпатські патрульні
- У Центрах обслуговування клієнтів закарпатського постачальника електроенергії запроваджено послугу перекладу жестовою мовою
- Податкова соціальна пільга: хто має право та як оформити
- Українські виші запрошують на навчання абітурієнтів із прифронтових регіонів і ТОТ на навчання
- Як отримати одноразову грошову допомогу у разі інвалідності або часткової втрати працездатності
- Молоді підприємці Закарпаття можуть отримати гранти на навчання: стартує нова програма Мінекономіки
- УжНУ оновив правила прийому до вишу у 2025 році
- До 31 липня триває військовий облік призовників - потрібно пройти ідентифікацію та оновити персональні дані
- ГО «Культурна платформа Закарпаття» у партнерстві з ЮНЕСКО в Україні оголошує Конкурс проєктів про культуру та соціальну згуртованість
- Укрзалізниця розширює перелік поїздів з жіночими купе: 8 із них курсують на Закарпаття
- Грант для ветеранів та другого з подружжя: як отримати?
- До 1,6 мільйона гривень на ветеранський бізнес — стартує грантова програма «Варто РОБИти СВОЄ 2.0»
- Захистіть свої права – завтра для закарпатців працюватиме гаряча лінія з питань захисту прав споживачів
До цієї новини немає коментарів