Як працюють електронні сервіси Пенсійного фонду?

Як працюють електронні сервіси Пенсійного фонду?
Про електронні сервіси Пенсійного фонду України представникам закарпатських засобів масової інформації розповіли начальник Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області Анастасія Пентек та начальник управління інформаційних систем та електронних реєстрів Головного управління Павло Ганулич.

 

Анастасія Пентек презентувала електронні сервіси «Мобільний застосунок «Пенсійний фонд України», «Автоматичне призначення пенсії за віком», а також пов’язаних з ними сервісів «Пенсійний калькулятор» та «Електронна трудова книжка».

Новий онлайн-сервіс «Електронна трудова книжка» Пенсійний фонд України запровадив з травня цього року.

Цей сервіс – зручний та доступний для кожної застрахованої особи, який дозволяє громадянам переглядати відомості про трудову діяльність.

– Ця послуга дозволяє зберегти інформацію про трудову діяльність. У разі втрати паперової трудової книжки не потрібно витрачати час на відновлення даних, адже вони будуть збережені в електронному форматі, – зазначила Анастасія Пентек.

Для запровадження «Електронної трудової книжки» з реєстру застрахованих осіб сформовано перелік тих громадян, які найближчим часом досягнуть пенсійного віку.

Фахівці Головного управління співпрацюють із роботодавцями та застрахованими особами, пропонуючи їм долучатись до формування електронної бази про трудову діяльність.

Усього в нашій області на вебпортал надійшло та опрацьовано близько 1900 звернень щодо оцифрування трудових книжок. А це і є головною складовою для автоматичного призначення пенсії.

          – Сервіс «Автоматичне призначення пенсій» запрацював в області з 1 липня 2020 року, – каже Анастасія Пентек. – Він дозволяє надати всю необхідну для призначення пенсії інформацію завчасно та провести перевірку наявних у Пенсійному фонді даних. Тобто людина передає інформацію про себе онлайн, а не відвідує орган Фонду для оформлення пенсії.

Як працює сервіс, детальніше розповів Павло Ганулич.

Користувачу потрібно авторизуватися на порталі Фонду за допомогою ЕЦП. Після цього необхідно заповнити анкету. Додати скановані копії документів, що підтверджують трудову діяльність (трудову книжку, документи про навчання, військову службу тощо). Підписати заяву ЕЦП та надіслати її до органу Пенсійного фонду України.

Після опрацювання заяви користувач отримає повідомлення про автоматичне призначення пенсії, дату та розмір виплат (за допомогою SMS-повідомлення, засобами вебпорталу та через мобільний додаток).

До слова, на сьогодні сервісом автоматичного призначення пенсій скористалися 178 мешканців області.

Користування зазначеним сервісом є особливо актуальним в контексті карантинних обмежень, адже дозволяє дистанційне спілкування громадян з органом Пенсійного фонду і оформлення пенсії без особистого звернення особи.

Так само, як і мобільний додаток «Пенсійний фонд», що дозволяє  підтримувати комунікацію з Фондом, використовуючи мобільний телефон або планшет.

Цей високоефективний інструмент комунікації з Пенсійним фондом України забезпечує доступ усіх працюючих (застрахованих осіб) до інформації, яка міститься в електронній обліковій картці соцстрахування, до заробітної плати та інформації щодо надбаного страхового стажу. Крім того, з мобільним додатком пенсіонери та застраховані особи легко отримують доступ до даних електронної пенсійної справи, до Електронного реєстру листків непрацездатності тощо.

Через мобільний додаток застрахована особа може самостійно, без відвідування Фонду області, роздрукувати довідки ОК-5 та ОК-7. Це дійсно зручно, адже близько 13 відсотків від наданих послуг Головним управлінням Пенсійного фонду України в Закарпатській області стосувалися видачі довідок ОК-5 і ОК-7.

Відтак Павло Ганулич пояснив, як користуватися сервісом «Пенсійний калькулятор», завдяки якому кожна застрахована особа може прорахувати розмір майбутньої пенсії вже зараз.

Для того, щоб врахувати періоди трудової діяльності та інші періоди, які впливають на розмір пенсії, користувачі можуть додатково ввести дані в ручному режимі.

За результатами розрахунку надається сума розрахованої пенсії та формується протокол, який містить інформацію про складові розрахунку: помісячний розрахунок заробітної плати і страхового стажу, індивідуальні коефіцієнти тощо.

Той, хто вже є пенсіонером, може бачити дані своєї електронної справи в особистому кабінеті.

Результати попереднього розрахунку розміру пенсії зберігаються в особистому кабінеті користувача на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України та доступні для перегляду в будь-який час.

На завершення Анастасія Пентек закликала активно користуватися електронними сервісами Пенсійного фонду, зокрема роботодавців – сервісом «Електронна трудова книжка». В умовах пандемії електронні сервіси дозволяють уникати особистих контактів відвідувачів і отримувати якісні пенсійні послуги дистанційно.

Головне управління Пенсійного фонду України

в Закарпатській області

 

02 жовтня 2020р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів