Бронювання знову доступне через Дію: нові правила, умови та детальна інструкція, як забронювати працівника

Після завершення аудиту щодо визначення підприємств, установ і організацій критично важливими Уряд відновлює можливість онлайн-бронювання працівників на порталі Дія.
Усі заявки оброблятимуться через Дію, що усуне бюрократичні затримки й людський фактор. Більше жодних паперових наказів про бронювання. Це забезпечить прозорість, швидкість і справедливість процесу.
Основні нововведення:
Бронювання тільки через Дію: відтепер усі заявки будуть подаватися онлайн. Паперові накази замінено електронною системою, що мінімізує бюрократію.
Нові обов’язкові критерії:
- Середня заробітна плата на приватному підприємстві має бути не менше 20 тис. грн.
- Відсутність податкової заборгованості та заборгованості по ЄСВ.
Терміни підтвердження критичності підприємства:
- До 28 лютого 2025 року підприємства повинні підтвердити свій статус критичних.
Спрощений механізм перевірки зарплат у працівників критичних підприємств, яких бронюють:
- Якщо підприємство з 1 грудня хоче забронювати нового чи вже працюючого фахівця — керівник під час подання списку на бронювання на порталі Дія має декларативно підтвердити, що нарахована зарплата працівника до сплати всіх податків буде не менше 20 тис. грн. Це дозволить бізнесу бронювати новоприйнятих працівників відразу, якщо він відповідає вимогам щодо рівня зарплати.* * крім державних і комунальних підприємств, а також резидентів Дія.City.
Хто має право на бронювання працівників?
Бронювати військовозобов’язаних працівників можуть підприємства, які належать до однієї з таких категорій:
- Органи державної влади або місцевого самоврядування — для забезпечення функціонування державного управління.
- Компанії з державними контрактами в оборонній сфері — наприклад, постачання техніки чи інших ресурсів.
- Критично важливі підприємства для економіки чи життєдіяльності населення — це може бути енергетика, комунальні послуги, продовольча промисловість тощо.
Як отримати статус критично важливого підприємства?
Необхідно відповідати 3-м критеріям:
Обов’язкові критерії для бізнесу:
-
Середня зарплата на підприємстві — не менше 20 тис. грн.
-
Відсутність податкової заборгованості та ЄСВ.
Додаткові критерії, потрібно вибрати мінімум один:
- Сплата податків і зборів понад 1,5 млн євро за рік (еквівалент у гривнях за курсом НБУ).
- Валютні надходження понад 32 млн євро на рік, крім позик і кредитів.
- Стратегічне значення для держави (визначено в переліку стратегічних об’єктів).
- Важливе значення для певної галузі економіки або потреб територіальної громади.
- Рівень середньої заробітної плати не нижчий за середній по регіону за IV квартал 2021 року для комунальних підприємств.
- Статус резидента Дія.City.
Процедура отримання статусу критично важливого підприємства:
-
Визначте профільний орган, залежно від обраного вами третього критерію.
Наприклад: Працюєте в енергетиці? До Міненерго. Займаєтесь сільським господарством? До Мінагро. Ви є резидентом Дія.City — до Мінцифри. Сплачуєте понад 1,5 млн євро податків за рік, 32+ млн євро надходжень або важливі для національної економіки — до Мінекономіки.
-
Ознайомтеся з критеріями, встановленими органом.
-
Підготуйте документи:
-
Фінансові звіти, довідки про зарплати, відсутність податкової заборгованості.
-
-
Подайте заявку до відповідного міністерства або адміністрації.
-
Очікуйте рішення (термін — 10 робочих днів)
-
Отримайте офіційне підтвердження.
Наприклад: третім критерієм ви обрали резидентство Дія.City — відтак ваш профільний орган Міністерство цифрової трансформації. Керівник підприємства має зробити подання, до якого додається копія наказу про набуття резидентства Дія.City, податкова звітність + ЄСВ, довідка про заробітну плату. Документи, підписані КЕПом або написані «від руки» та відскановані подаються на офіційну пошту Мінцифри.
Важливо: підприємства, які ще не оновили, але вже мають статус критично важливих, зможуть забронювати працівників — це бронювання буде чинним до 28 лютого 2025 року та не довше, ніж строк дії критичності. Після оновлення критичності за новими обов’язковими критеріями підприємства зможуть бронювати працівників до 12 місяців, як і раніше.
Як забронювати працівника через Дію?
- Зайдіть у кабінет громадянина на порталі Дія (авторизація через електронний підпис).
- Виберіть опцію Подати заяву.
- Вкажіть дані працівників для бронювання.
- Підтвердьте заробітну плату працівника, якого бронюєте.
- Перевірте заяву та підпишіть її (підпис має поставити керівник підприємства або підписант).
- Очікуйте результату:
- Заява обробляється протягом трьох днів.
- Повідомлення надходить на електронну пошту та в особистий кабінет, успішне бронювання буде відображатись у Резерв+ працівника.
Важливо: заборонено бронювати працівників без військово-облікових документів, що перебувають у розшуку, та тих, хто не актуалізував дані. У бронюванні може бути відмовлено після перевірки.
Хто може бути заброньований:
Категорії працівників, які підлягають бронюванню за новим порядком, та обсяг бронювання залежно від органів влади чи підприємств (установ та організацій) визначено у пунктах 5-13 постанови 1332.
Військовозобов’язані, які обов’язково підлягають бронюванню, працюють на таких посадах або в таких сферах:
Посади категорії «А»:
- Керівники обласних, районних адміністрацій (включаючи військові адміністрації).
- Мери, голови обласних, районних, сільських і селищних рад.
Критично важливі підприємства:
- Бенефіціарні власники, які не є працівниками.
- Члени наглядових рад стратегічних підприємств (активи понад 200 млн грн) та економічно важливих компаній (активи понад 2 млрд грн або дохід більше 1,5 млрд грн на рік).
Міжнародні та спортивні сфери:
- Працівники установ ООН, міжнародних організацій, українських представництв, які мають офіційний статус.
- Члени штатних збірних команд з олімпійських і неолімпійських видів спорту.
Паливно-енергетичний комплекс:
- Працівники та підрядники, залучені до безперебійної роботи енергосистеми та газотранспортної системи.
Технічні спеціалісти:
- Працівники аварійно-відновлювальних бригад операторів мобільного зв’язку та інтернету.
Фахівці у сфері протезно-ортопедичного виробництва.
Для інших категорій працівників бронюється 50% військовозобов’язаних:
Органи влади та місцеве самоврядування:
Посади категорій «Б» і «В».
- Працівники інших державних органів (поліція, НАБУ, ДБР, прокуратура, ДСНС, БЕБ).
Критично важливі підприємства:
- Працівники, які виконують ключові функції.
Міжнародні проекти та гуманітарна діяльність:
- Виконавці проектів міжнародної технічної допомоги.
- Працівники Червоного Хреста та інших українських гуманітарних організацій.
Іноземні компанії та медіа:
- Посади у представництвах міжнародних компаній (для медіа: до 15 осіб — 100%, понад 15 — 50%).
Міністерство оборони може ухвалити рішення про збільшення кількості працівників, які підлягають бронюванню, якщо це необхідно для забезпечення функціонування важливих сфер.
Ці правила дозволяють збалансувати потреби оборони країни з необхідністю підтримки критичних секторів економіки та управління.
Послуга реалізується Міністерством цифрової трансформації спільно з Міністерством економіки та Міністерством оборони за сприяння проекту «Підтримка цифрової трансформації», що фінансується USAID і UK Dev. Партнер проекту — Фонд Східна Європа.
До теми
- Ще 13 закарпатських підприємців отримали гранти за програмою «Власна справа»
- Закарпаття — один з 10 демонстраційних регіонів, де стартувала реформа системи догляду дітей
- 12 мільярдів під контролем і майже 70 мільйонів втрат – закарпатські аудитори підсумували 8 місяців цього року
- У Дії надходитимуть медичні сповіщення від лікаря
- Під час діалогу влади з бізнесом обговорять законопроєкт «Про ринок деревини»
- 1687 клієнтів звернулися за консультаціями до офісів "Зроблено в Україні" на Закарпатті з початку року
- Закарпаття та Житомирщина: обмін досвідом у соціальній сфері
- Ми будемо робити все, щоб допомогти підприємству швидко відновитися - Зеленський про зруйнований росіянами "Flex" у Мукачеві
- Зеленський та Фіцо провели переговори на Закарпатті
- Вакцинація, амбулаторне лікування та співпраця з громадами: що допомагає і що гальмує боротьбу з туберкульозом та ВІЛ на Закарпатті
- Компенсацію витрат за працевлаштування ВПО цьогоріч отримали вже 114 роботодавців області
- «Пакунок школяра» розширять: кошти можна буде витратити і на книги
- На Закарпаття релокують кілька навчальних закладів із Донеччини
- Уряд розширив можливості для надання статусу дитини, яка постраждала від війни
- 5000 гривень на «Пакунок школяра» для першокласників: заявки приймають до 15 листопада
- Сьогодні на Закарпатті починають діяти оновлені критерії для надання статусу критичності підприємствам. Яка головна новація?
- 45 заявок надійшло цьогоріч на обласний конкурс стартапів
- За 7 місяців 2025 року Закарпаття спрямувало на закупівлю БПЛА, РЕБів та інших засобів оборони близько 378 млн грн
- Закарпаття отримає від ЄС майже 716 тис. євро гранту для підвищення ефективності надання допомоги в гірських районах
- Виплати на проживання для найбільш вразливих категорій ВПО продовжено ще на пів року
До цієї новини немає коментарів