Як безробітним не потрапити в «лапи» аферистів, які на них заробляють
Як шукати і, головне, знайти хорошу роботу?
На Закарпатті, за інформацією Головного управління статистики в області, на кінець червня 2015 року було зареєстровано 8,9 тис. безробітних. Це - 16,4% усіх безробітних працездатного віку.
Найбільше серед офіційних безробітних – жінки, їх аж 67,7% із загальної кількості. Допомогу з безробіття отримували 83,3% осіб, які мали статус безробітного.
Натомість кількість вільних робочих місць (вакантних посад), заявлених роботодавцями до державної служби зайнятості, на кінець червня становила 892. Це – на чверть менше, ніж могли запропонували у такий самий час минулого року.
Ну і ще трохи статистики. За сприяння державної служби зайнятості у січні–червні 2015р. працевлаштовано 4872 особи, або 25,3%громадян, які на Закарпатті мали статус безробітного у цьому періоді, у т.ч. у червні п.р. – 755 осіб, або 15,5% усіх громадян, працевлаштованих за період з початку року, Порівняно з відповідним періодом 2014р. кількість працевлаштованих зменшилась на 9,6%.
Середньооблікова кількість безробітних, які отримували допомогу по безробіттю впродовж червня 2015р., становила 7,5 тис. осіб. Середній розмір допомоги з безробіття становив 1001 грн., що дорівнює 82,2% законодавчо визначеного розміру мінімальної заробітної плати (1218 грн.).
По допомогу до Закарпатського обласного центру зайнятості звертаються і переселенці зі Сходу України. Їх із 1 жовтня 2014 року (тобто з часу дії відповідної урядової постанови) і станом на 9 липня 2015 року було 378, більше половини – жителі Донецької області і понад третину – мешканці Луганської області. З них працевлаштовано - 113 осіб.
Як бачимо, знайти роботу сьогодні не так і просто. Однак якщо підійти серйозно до цього питання, то з’ясується, що і варіантів можна знайти достатньо. Потрібно лише правильно займатися пошуком роботи і не припускатися помилок. Яких саме – досліджував кореспондент Ужгород.нет.
Отож, основні помилки під час пошуку роботи
1. Зараз ніде немає роботи - складна ситуація в країні
На ринку праці завжди набагато більше можливостей, ніж здається. Негативні приклади друзів і знайомих - це не остаточний вердикт, доки ви самі не спробували знайти роботу, слідуючи універсальним порадам пошуку роботи. Роботодавці у всі часи хочуть вести свій бізнес якісно і з найменшими витратами - без гарного персоналу цього не зробити.
Хороший персонал потрібен завжди - а ви ж хороший співробітник!
2. Зараз не зовсім вдалий час для пошуку - канікули
Кадрові перестановки, особливо у великих компаніях, відбуваються постійно - співробітників переводять, підвищують, звільняють. І якщо в передсвятковий час активність ринку праці трохи знижується, завжди можна присвятити цей час збору інформації, пошуку необхідних людей, попереднім домовленостям про майбутні зустрічі відразу після закінчення свят.
За кожним святом наступають суворі будні - керівники, які планують роботу своїх підрозділів, це чудово розуміють.
3. Чим на більшу кількість адрес я вишлю резюме, тим вищі мої шанси
Як правило, це не зовсім так, якщо ви дійсно вирішили знайти гідну роботу, а не тимчасовий «притулок». Зараз роботодавці більше цінують шукачів, які точно знають, у якій компанії і на якій посаді вони хочуть працювати. Про те, що ви хочете працювати в конкретній компанії, обов'язково потрібно зазначати в супровідному листі, навіть якщо його не вимагає роботодавець.
Концентруйся на головному - якість важливіша за кількість!
4. Роботу отримає більш кваліфікований і досвідчений співробітник, а не я
Реальний стан речей дещо відрізняється. Зазвичай відбирають кандидата, який більше підходить на конкретну посаду в даний момент часу. Роботодавці створюють ефективні команди, всередині яких повинна бути максимальна комунікація та підтримка. Якщо в вас побачать повне розуміння цього процесу - шанси дуже виростуть.
Будьте оптимістичні, доброзичливі і комунікабельні - і обов'язково досягнете успіху!
5. На хорошу роботу можна влаштуватися тільки за знайомством
Звичайно ж, деякі компанії все ще будуються за «сімейним принципом» - брати тільки своїх. Але глобально по ринку праці такий підхід вже залишився в минулому, бо системний і ефективний бізнес тільки з родичами не побудуєш. Зараз більше цінуються професійні якості і ступінь відповідальності кандидатів. У багатьох компаніях друзів і родичів навіть заборонено приймати на роботу.
Доведіть роботодавцю, що ви кращі за інших.
6. Я вже застарий для цієї посади
Дійсно, для певних посад у деяких компаніях існують вікові межі. В основному, це початкові позиції в ієрархії компанії - кур'єри, секретарі, адміністратори, рецепція. У середньому ж і у керівній ланці компанії, як правило, особливе значення відіграє не вік, а професіоналізм.
Переконайте роботодавця, що ви - професіонал своєї справи.
7. Я повинен постійно нагадувати про себе роботодавцю, щоб про мене не забули
Зараз прийшла ера електронного спілкування - інтернет, e-mail, Skype, і багато компаній ведуть спілкування з кандидатами виключно через ці канали. Виславши резюме на електронну адресу компанії і не отримавши відповіді протягом тижня - можна відправити його повторно. Телефонувати необхідно лише в тому випадку, якщо ви про це з роботодавцем домовлялися заздалегідь.
Не будьте настирливі - завжди заздалегідь узгоджуйте свої дії.
8. Маму з маленькою дитиною на цю посаду ніколи не приймуть
Такий психологічний бар'єр дійсно присутній у шукачів і співробітників відділів кадрів. Усі роботодавці хочуть, щоб співробітник повністю віддавався роботі протягом усього робочого дня. Але якщо ви дійсно вирішили присвятити себе кар'єрі, а діти ще не підросли, у вас залишається один спосіб: під час співбесіди переконати роботодавця в тому, що вас завжди є кому підстрахувати (батьки, няні, чоловік і т.д.)
Будьте переконливі - все залежить тільки від вас.
9. Якщо мені не відповіли на мій лист відразу протягом декількох днів, то робота тут мені «не світить»
У серйозних компаніях процес відбору та прийому нового співробітника може займати дуже чимало часу - не менше 2-3 тижнів. Кандидатів можуть відбирати в кілька етапів і за участю не одного підрозділу. Запрошення на співбесіду до вас може прийти пізніше - головне його дочекатися.
Будьте терплячі.
10. Я вже надсилав резюме в цю компанію - воно повинно було у них залишитися
Це ще одна помилкова думка. Як правило, кожен конкурс супроводжується новою хвилею прийому заявок і ніхто резюме не зберігає тривалий час. Винятком є тільки ситуація, коли ви вже проходили співбесіду, встановили особистий контакт з роботодавцем і вас зарахували до кадрового резерву компанії. У такому випадку намагайтеся регулярно спілкуватися зі своєю контактною особою з питання можливих вакансій.
Враховуємо особливості віку
Які професійні переваги підкреслювати, спілкуючись з роботодавцем? Відповідь на це питання багато в чому залежить від віку шукача. Вчорашній студент навряд чи може похвалитися вражаючим досвідом роботи, але ж так чи інакше себе потрібно представити у вигідному світлі. Професіоналу зі стажем досвіду не позичати, але роботодавець може сумніватися в гнучкості кандидата і його готовності освоювати нове. Як розставляти акценти в резюме і на співбесіді з урахуванням вашого віку?
Від 22 до 27 років
Ваші плюси:
«свіжоспечені» знання, що враховують найновіші віяння в технологіях, методах і інструментах роботи; володіння сучасними комп'ютерними програмами, іноземними мовами; творчий потенціал і свіжий погляд на вирішення проблем, вміння запропонувати нетрадиційні шляхи розвитку; енергія, ентузіазм.
Як підкреслити переваги?
На співбесіді виразно і прямо скажіть про те, що сповнені енергії і хочете розвиватися в цій компанії. Коли вас попросять розповісти про досвід роботи, згадайте всі моменти, коли вам доводилося працювати в будь-яких проектах: це може бути переддипломна практика або фріланс. Обов'язково відобразіть в резюме і озвучте при зустрічі з роботодавцем курси, тренінги та інші навчальні програми, в яких ви брали участь - нехай знання і широкий кругозір компенсують брак досвіду. Недоцільно демонструвати високі амбіції - на ринку праці спочатку потрібно утвердитися і довести свої здібності.
Від 27 до 40 років
Ваші плюси:
поєднання знань і досвіду; вміння працювати в команді; свіжість поглядів, вміння мислити нестандартно; ініціативність та енергійність; спрямованість до кар'єрних досягнень.
Як підкреслити переваги?
Хорошим, професійно складеним резюме і впевненою, але не зарозумілою поведінкою на співбесіді. У ваших руках всі козирі, потрібно тільки зуміти їх розіграти. Покажіть впевненість у ваших фінансових домаганнях (і нехай вони будуть обґрунтованими!). Роботодавцю важливо розуміти, що ви знаєте, чого хочете від життя і кар'єри, а не просто пливете за течією.
Від 40 років і старші
Ваші плюси:
досвід, професійний і життєвий, в тому числі досвід керівної роботи; високий рівень професіоналізму, велика кількість реалізованих проектів, досягнутих цілей; кар'єрні успіхи.
Як підкреслити переваги?
Для цього не потрібно докладати особливих зусиль: грамотне резюме, в якому відображені ваші успіхи, розповість про вас само. А ось чого слід було б уникнути, то це завищених вимог: до зарплати і перспектив просування, до характеру керівника або до колективу, до умов роботи в цілому. Зрозуміло, кваліфікований фахівець повинен знати собі ціну: ваш досвід і кваліфікація заслуговують гідної винагороди. Але ще є поточна ситуація на ринку праці, яка визначається загальною економічною ситуацією в країні та регіоні - і відповідні коливання в рівні зарплат. Можуть мати місце побоювання більш молодого керівника щодо ваших домагань: раптом ви хочете зайняти місце шефа? Врівноважте почуття власної гідності здоровим глуздом і готовністю стати частиною команди - мудрий керівник оцінить вашу гнучкість.
Як не потрапили в «лапи» шахраїв, які заробляють на безробітних
Про випадки шахрайства на ринку праці ми чуємо доволі часто. Дехто й сам став жертвою нечистих на руку ділків, котрі за інформацію про вакантні місця у фірмах і компаніях просять чималі гроші. Щоби не потрапити на гачок авантюристів, передусім треба поцікавитися, чи у тій чи іншій рекрутинговій компанії є дозвільні документи про надання посередницьких послуг з питань працевлаштування. Слід пам’ятати, що відповідно до статті 37 Закону України «Про зайнятість населення» кадрові агенції не мають права отримувати від фізичних осіб гонорари, комісійні та інші винагороди за допомогу у пошуку роботи. Такі послуги оплачують виключно працедавці, які замовляють добір потрібного персоналу.
Спекулюючи на безробітті та паніці, липові роботодавці останнім часом активізувалися і пускають в хід безліч хитрощів, виманюючи гроші і не оплачуючи працю довірливих безробітних.
Зараз «в тренді» три види обману, про які ми розповімо далі
МЕРЕЖЕВИКИ ТА ЗБУВАЧІ
Багато вакансій припускають роботу за схемою мережевого маркетингу. Це – класика обдурювання під час пошуку роботи, яка процвітає не менше 25 років. Людей запрошують на роботу секретарями та адміністраторами, а в підсумку відправляють торгувати зубною пастою. На співбесідах претендентам не говорять про справжні обов'язки, робота не виправдовує очікувань щодо зарплати і умов, часто вимагає матеріальних вкладень. У кращому випадку ви станете співробітником компанії, яка зацікавлена у продажу товарів через втягування нових продавців-консультантів. У гіршому – будете торгувати повітрям і шукати собі подібних.
Схема проста: під різними соусами вам обіцяють легкі і швидкі гроші і просять зробити внесок (для підготовки та роздруківки документів) в обмін на інструкції щодо їх заробляння. Перераховуєте суму і отримуєте опис процедури обману: знайдіть ще трьох охочих зробити такий же внесок і отримаєте комісійні. Ті, хто передає один одному "цінну інформацію" утворюють піраміду, на якій дійсно заробляють мільйони, тільки не ви: у будь якій піраміді програє той, хто виявиться останнім в ланцюгу (не зможе нікого залучити і потрапить у збиток у будь-який момент).
Розпізнати мережевиків неважко: по телефону – ніякої конкретики, повідомляють розмиті обов'язки і всі питання пропонують обговорити на співбесіді. Сфера діяльності компанії пов'язана одночасно з товарами народного споживання, побутовою хімією, туризмом, науковими розробками. У вакансіях до претендента пред'являються низькі вимоги (вік 18-55, цілеспрямованість, чесність і т. д.).
ЛЮДИНА-МАГАЗИН
Багато скарг і від претендентів, яких запросили на вакансію кур'єра, вантажника, секретаря, експедитора, промоутера, а на співбесіді оголосили, що вакансія закрита, але є більш перспективна. Вручають сумку з косметикою низької якості, книжками, медприладами, рекламою вікон/дверей і змушують ходити по офісах, квартирах, стояти в потоці людей і все це реалізувати. На додаток дають плани й обіцянки заробітку, які неможливо втілити (нереально, наприклад, продати дорогу косметику 10 клієнтам в день).
Сигнал, що час тікати – коли вас просять до початку роботи оплатити підручники гривень на 400-600, навчальні курси або залишити заставу за продукцію. Включайте інтуїцію: оголошення шахраїв серед десятків подібних відрізняються зарплатою вище середньої і зазвичай зазначено, що набір співробітників обмежений і скоро припиниться.
ВТРАТА НА ДЗВІНКУ
У нинішню кризу не гребують ще одним старим способом заробітку на безробітних: публікують вакансії (або розсилають на електронні адреси) з контактним номером телефону, дзвінки на який тарифікуються по 20-60 грн. за хвилину розмови. Кандидатам пропонують зв'язатися з менеджером з персоналу за номерами з кодами 070 або 090 (що це платно, попереджають в кінці листа дрібним шрифтом або непомітно в розмові). Хоча останнім часом платними можуть бути і телефони великих мобільних операторів – на дзвінки відповідає автовідповідач або "секретар", що пропонує з'єднання з "відділом кадрів" по телефону 8-703.
Обманом "пахнуть" вакансії без вказівки контактного телефону, тільки з e-mail для відправки резюме. У відповідь на нього отримуєте лист з проханням передзвонити і з'ясувати всі питання. Побачивши код незнайомого оператора, шукайте виноску про тарифікації дзвінків – вона є завжди. Якщо зустріли таку вакансію в Інтернеті, поскаржтеся на неї адміністрації сайту через відповідну опцію або форму зворотного зв'язку.
Зазвичай, усі погоджуються з думкою, що завжди знайдуться охочі до легких заробітків. Але тим, хто шукає роботу, не варто забувати прописну істину: «Де м’яко стелять, там твердо спати».
Тож вдалих вам пошуків роботи!
Лідія Вербицька для Uzhgorod.net.ua
До цієї новини немає коментарів