На скільки подешевшають іномарки після скасування спецмита?

Із 30 вересня в нашій країні відміняється спецмито на легкові автомобілі. Та чи принесе  довгоочікуване скасування спецмита закарпатцям помітного подешевшання іномарок?

 

Сьогодні, щоб ваш автомобіль міг легально їздити по дорогам країни, ви маєте заплатити ввізне мито, тимчасове мито, спецмито, акцизний збір і ПДВ.

Ввізне мито дорівнює 10% від митної вартості автомобіля, тимчасове мито - 5%. Спецмито обраховується в залежності від об'єму двигуна машини. Для іномарок з двигуном  від 1 до 1,5 л це 2,15% митної вартості, від 1,5 до 2,2 л - 4,32%. Акцизний збір також залежить від потужності машини і становить від 0,063 до 2,2 євро за кожен 1 см3 об'єму двигуна. Також на розмір збору впливає вік машини. І найбільший податок - ПДВ. Це 20% від суми митної вартості, а також ввізного мита, спецмита та акцизного збору. Тобто ПДВ платиться не тільки з вартості авто, але і з податків.

Для прикладу, автомобіль, який у Німеччині коштує 10 тис. євро, в Україні продаватимуть майже за 15 тис. Ввізне мито - 1000 євро, тимчасове мито - 500 євро, спецмито (припустимо, що об'єм двигуна 1,5 л) - 215 євро, акцизний збір - 94,5 євро (0,063 євро*1500 см3), ПДВ - 2000 євро + 200 євро + 43 євро + 18,9 євро = 2261,9 євро (20% від 10 тис. євро, 20% від 1000 євро, 20 % від 215 євро і 20% від 94,5 євро). Всі податки та збори тягнуть на 4071,4 євро. Додайте до цього відсоток, який отримує автодилер, тобто націнку автосалону, і кінцева ціна для споживача збільшиться на 50% в порівнянні з тим, скільки за цю ж машину має заплатити німець.

Якщо говорити мовою цифр, то довгоочікуване скасування спецмита не принесе українцям помітного подешевшання автомобілів. Адже це всього 215 євро економії на автомобілі, який сьогодні продають в салоні за 15 тис. євро. При цьому малолітражки не подешевшають взагалі, адже на них спецмито не поширювалося і раніше.

В Україні вартість розмитнення автомобіля чи не найбільша у світі. Податки просто грабіжницькі, - розповідає президент одного автомобільного клубу. - Не так давно клуб завозив з-за кордону машину за 27 тис. євро з обсягом двигуна 1,6 л. Розмитнення обійшлося майже у 16 тис. євро.

За словами автомобіліста, наразі більші ставки податків лише в Ізраїлі. Щоправда, там і зарплати у людей на порядок вищі. А от серед колишніх країн СНД Україна є рекордсменом по кількості податків на ввезення іномарок і їх ставкам. Для прикладу, у Грузії розмитнити машину вартістю 10 тис. євро, коштує приблизно 300 дол., тобто у 13 разів дешевше, ніж в Україні.

- У Білорусі розмитнення також вартує копійки. Раніше українці цим користувалися. Завозили з Європи іномарки туди, а потім шляхом різноманітних юридичних схем переправляли авто в Україну. Наприклад, відписували у спадок. Зараз усі ці схеми вже розкриті і не працюють, - говорить автомобіліст. - Те, що в Україні скасували спецмито, звичайно добре. Однак це зовсім не та економія, на яку всі сподівалися. Адже якщо взяти за 100% всі податки, якими сьогодні обкладаються іномарки, то після 30 вересня їх залишиться 90 %.

 

26 вересня 2015р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів