Закарпатська митниця презентувала пілотний проєкт «Митниця в смартфоні»

Закарпатська митниця презентувала пілотний проєкт «Митниця в смартфоні»
Дізнатися про те, скільки чекати на перетин кордону, самому оформити авто чи подати митну декларацію, уточнити, що можна перевозити за кордон чи ні – багато інформації та послуг, які надає митниця, тепер можна буде отримати за допомогою смартфону. Своєрідну «Дію» митного формату закарпатські фахівці розробили і від сьогодні тестуватимуть для всіх, хто перетинатиме кордон на території Закарпаття.

 

«Це не про діджиталізацію, цифровізацію чи намагання бути в тренді – це про людей. Пілотний проєкт створений для зручності, простоти і швидкості доступу до інформації для всіх, хто перетинає кордон», - такими словами розпочав презентацію очільник Закарпатської митниці Семирга.

3а його словами, об’їхавши пункти пропуску та наочно побачивши, з якими гострими проблемами стикаються громадяни при перетині кордону, команда фахівців Закарпатської митниці розробила концепцію проекту «Митниця – в смартфоні», яка була підтримана Держмитслужбою. Згодом спеціалісти департаменту цифровізації Держмитслужби спільно із закарпатськими митниками всього за два місяці розробили зручний в користуванні та покликаний допомогти громадянам онлайн ресурс https://zk.customs.gov.ua «Зазначимо, що він поки що працюватиме у тестовому режимі у Закарпатті», - додав О. Семирга.

Чому саме на Закарпатті? Бо Закарпатська область має найбільшу кількість пунктів пропуску на кордоні - 19, межує з трьома країнами і щомісяця через кордони в області проїжджає приблизно пів мільйона людей. Відповідно, щодня при перетині кордону виникає низка запитань, відповіді на які й спробували дати в проєкті «Митниця онлайн».

Що може новий сервіс? Інформувати громадян про:

- стан черг перед пунктом пропуску;

- контактні дані підрозділів митниці та митних постів;

- правила перетину кордону;

- правила переміщення товарів;

- інфраструктурне облаштування пунктів пропуску;

- найпростіші послуги онлайн (заповнення та подання гуманітарної деклараї, самостійне декларування автівки тощо).

Доступ до оперативної інформації щодо перетину кордону – основне питання, яке намагалися вирішити завдяки сервісу, каже очільник митниці.

«Наприклад в переддень католицького Різдва на КПП Вилок вимкнули електроенергії. В цей час перед пунктом пропуску в черзі перебувала родина з 3 дітьми з іншої області. Вони простояли в черзі кілька годин і не знають, чекати чи ні, що робити взагалі, адже КПП працює тільки до 20.00. Якби вони ще були місцеві, то могли б скористатися численними групами, створеними в соцмережах, для отримання інформації, але гості не знали про таку можливість. Це - одне з тих питань, які спонукали нас задуматися над тим, що оперативно надавати інформацію», - зазначив О. Семирга.

Тобто, завдяки цьому сервісу громадяни зможуть отримувати інформацію про те, працює той чи інший пункт пропуску або ж ні і так далі.

З іншого боку, завдяки «Митниці онлайн» громадянин матиме оперативну інформацію про стан черг. «Передбачається щогодинне оновлення інформації про час очікування перед пунктом пропуску та в самому пункті пропуску до митного оформлення, повідомив пан Олександр. –

Також у сервісі реалізована можливість обрати будь-який пункт перетину кордону та в два кліки прокласти до нього маршрут».

Наявна в сервісі й інформація про розмитнення транспортного засобу. «Тут є можливість власноруч розрахувати орієнтовну суму митних платежів, які сплачуються при імпорті транспортного засобу, та/або розмір грошової застави, а також можливість самостійно подати митну декларацію для розмитнення автомобіля без участі митного брокера», - повідомив очільник митниці.

Ще одна цікава функція - декларування товарів гуманітарної допомоги, інформація про порядок переміщення товарів гуманітарної допомоги та можливість подати декларацію про переміщення гуманітарної допомоги онлайн за наявності BankID або КЕП. Тут же є змога завантаження бланків декларації та гарантійного листа для їх заповнення у твердому вигляді.

Також одна з важливих функцій – це зв'язок з митницею в режимі 24/7. «Передбачаємо, що протягом 4 годин (це максимум) людина буде отримувати відповідь, - каже О. Семирга. - Також передбачене створення програмного комплексу, який буде відстежувати швидкість та оперативність розгляду звернення».

Реалізація проєкту передбачає 3-місячний тестовий період, протягом цього періоду відбуватиметься тестування, опрацювання звернень громадян. За результатами тестового аналізу закарпатські митники готуватимуть пропозиції на Держмитслужбу, «…адже частина функцій потребує законодавчих змін. І якщо цей ресурс буде корисним, люди дадуть позитивний відгук, то швидшою буде реакція на всі зміни».

Наталія Петерварі 

 

05 квітня 2023р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів