Як зробити віртуальну покупку, не попавши "на гачок" аферистам

Як зробити віртуальну покупку, не попавши "на гачок" аферистам
Ми все ще мало знаємо про те, як купувати в Інтернеті, не довіряємо продавцям і дуже боїмося стати жертвами шахраїв...

 

Мабуть, тільки ледачий жодного разу не замовляв товари для дому або одяг в Інтернеті. Лише декілька кліків – і омріяна річ, оплачена через кілька днів, вже чекає на вас у відділенні пошти. Але в онлайн-шопінгу є як переваги, так і недоліки чи навіть небезпеки. Віртуальна покупка може принести масу розчарувань.

Українці мало знають про те, як купувати в Інтернеті, не довіряють продавцям і бояться стати жертвами шахраїв. Багатьох відлякує той факт, що під час купівлі через Інтернет не можна побачити продавця, немає особистого контакту. Крім того, немає можливості побачити товар на власні очі, упевнитися в його якості, спробувати його на дотик.

Незаперечна перевага інтернет-шопінгу – економія часу. На другому місці – економія грошей. Товари в інтернет-магазинах зазвичай дешевші, ніж у звичайних магазинах. Це пояснюється відсутністю витрат на утримання торговельного приміщення, оплати праці продавців. Пошукавши годинку-другу, у мережі цілком реально знайти ексклюзивний одяг, дефіцитний товар або раритетну річ. В інтернет-магазинах також бувають і сезонні розпродажі, і накопичувальні знижки. Виграють покупці, які живуть у великих містах, – їм товар доставляється безкоштовно, а доставка може зайняти лише кілька годин.

Мінус онлайн-шопінгу – ризик. Не факт, що ви не «нарветеся» на шахраїв і не «подарує­те» їм гроші. Немає гарантії, що товар доставлять вчасно, що отримаєте саме той товар, який замовили. Існує ризик пошкодження замовлення під час транспортування, втрати посилки.

Найважливіше – обрати надійний магазин. Солідний інтернет-магазин працює не перший рік, має в наявності широкий асортимент товарів, вказує свою юридичну адресу, банківські реквізити, номер стаціонарного телефону. Менеджери привітні, підлаштовуються під бажання клієнта. Для оплати товарів пропонується кілька способів. Не зайвим буде почитати відгуки про магазин, подзвонити на його міський телефон. Пильність важлива! Адже є багато магазинів-одноденок, які можуть зникнути в будь-який момент, і тоді ні про заміну товару, ні про гарантію не буде й мови.

 Багато хто з недосконалою фігурою часто соромиться заходити в «нормальні» магазини, боячись почути у відповідь: «Вибачте, на вас розмірів немає». А вирушати в спеціалізовані магазини для пишних дам і зовсім смерті подібно! Це ж стосується і мініатюрних худеньких, яких відправляють за обновками в дитячий відділ. Замовляючи одяг онлайн, ви, нікого не соромлячись, можете придбати вподобану річ і, що найприємніше, вашого розміру!

Парфуми і креми краще спочатку вибрати в звичайному магазині. Запах словами не передаси, а крем може викликати алергію. Тому не лінуйтеся піти у супермаркет парфумерії, визначитися з ароматом і скористатися пробниками кремів.

Дуже уважним потрібно бути, купуючи техніку. Тут є маса підводних каменів. Але є і значна перевага: в інтернет-магазинах на одиниці побутової техніки можна зекономити більш ніж 100 доларів.

Як оплачувати?

Якщо хочете уникнути проблем – оплачуйте товар після доставки. Так зможете переконатися у цілісності товару і віддасте гроші кур’єру безпосередньо після огляду. Але, як правило, такий вид оплати доступний тільки у великих містах в разі доставки товару власною кур’єрською службою інтернет-магазину.

Є ще один відносно безпечний варіант – переказом через банк. Магазин вишле вам електронною поштою рахунок, який ви оплатите у найближчому відділенні будь-якого банку. За свої послуги банк візьме 1-3% вартості товару. Зате у випадку подальших проблем з магазином у вас на руках буде документ, з яким ви можете звернутися до суду.

Поширений спосіб оплати – за допомогою кредитної картки. Це швидко і зручно. Але є чимало прикладів, коли хакери зламують інтернет-магазини і зчитують дані карток покупців, після чого гроші з карток клієнтів «випаровуються». Тому рекомендуємо завести спеціа­льну кредитку для покупок в Інтернеті, і переводити на неї гроші тільки перед покупкою. Так ви нічим не ризикуєте.

Є варіант оформлення післяплати. Ваша посилка надсилається поштою, і при отриманні ви її оплачуєте. Але посилка може загубитися, а з поверненням товару можуть виникнути проблеми (розпаковану посилку можуть відмовитися повертати).

Способи доставки замовлення

Кур’єрська доставка. Зазвичай безкоштовна у великих містах. Терміни доставки короткі (1−2 дні), в деяких випадках ви отримаєте товар у день замовлення. Причому в інтернет-магазинах білизни, одягу, взуття, косметики та деяких інших надається послуга «шоу-рум». Тобто вам доставлять кілька речей або певний розмірний ряд, з яких ви після примірки виберете товари, що сподобалися. Ви можете взагалі відмовитися від покупки, тільки при цьому доведеться оплатити вартість доставки (близько 30 грн.).

Доставка поштою. «Укрпошта» гарантує доставку протягом 5−6 днів. При цьому в момент оплати післяплати з вас стягують до 4% вартості посилки. «Нова пошта» пропонує послугу «доставка до дверей». Вам не потрібно буде йти на пошту по посилку, її доставлять вам додому. Вартість доставки буде залежати від її ваги (не більше 80 грн.), а доставка у віддалені населені пункти – ще дорожче.

Доставка автоперевіз­ни­ком. Є багато фірм-перевізників. Найстаріша – «Автолюкс». Вони здійснюють доставку за 1−2 дні. Сума послуг перевізника встановлюється індивідуально і залежить від віддаленості замовника (зазвичай до 40 грн.). Ці та інші перевізники також надають послугу «доставка до дверей».

Самовивіз. Якщо всі попередні способи доставки припускали передоплату, а вартість доставки оплачувалася під час отримання, то тут ви самі їдете на склад або в офіс інтернет-магазину, оглядаєте (приміряєте) товар і оплачуєте його, якщо він вам підійшов. Правда, ви витрачаєте свій дорогоцінний час, зате економите гроші.

Права покупців

Деякі недобросовісні магазини відмовляються виконувати вимоги закону про захист прав споживачів, посилаючись на те, що його дія не поширюється на покупки, зроблені в Інтернеті. Насправді закон «працює» і в мережі. Ви, як покупець, незадоволений якістю покупки, маєте право обміняти або повернути її протягом 14 днів і отримати назад витрачені гроші. Тільки зробити це часом нелегко. Переговори з магазином заходять у глухий кут або магазин просто «зникає». А кур’єрські служби не відповідають за дії продавця. Тому тут дуже корисним виявляється попереднє вивчення відгуків про магазин, про його дії в разі повернення або обміну товарів.

 

22 грудня 2017р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів