Закарпаття: матеріали із ознаками «джинси» та «чорного піару» про партії чи їх лідерів ширяться краєм

Для моніторингу було обрано 5 обласних газет - «Новини Закарпаття», «РІО», «Панорама», «Неділя», «Карпатський об’єктив» та одна міська комунальна газета «Ужгород». У жовтні найбільше іміджевих текстів про потенційних кандидатів у Президенти вдалося знайти на сторінках видань «Неділя» (11 статей), «РІО» (16 статей) та «Панорама» (10 статей). У листопаді тенденція залишилася незмінною: на сторінках газети «РІО» можна нарахувати 14 матеріалів зі згадками про потенційних учасників виборів, на шпальтах «Неділі» - 11 статей, «Панорами» - 10. Також кілька іміджевих текстів спостерігачі ОПОРИ помітили на сторінках газети «Карпатський об’єктив». В інших друкованих виданнях, які увійшли до моніторингу – текстів, які б містили ознаки джинси – не виявлено.
Слід відзначити, що майже усі матеріали з ознаками джинси супроводжувалися світлинами політиків, про яких йшлося у тексті.
Так званий «чорний піар» у закарпатських газетах стосувався Юлії Тимошенко та Анатолія Гриценка. Зокрема, у газеті «РІО» за 17 листопада розміщена стаття із назвою - «Сім питань, на які немає відповіді у Гриценка».
Крім цього, у газеті «Неділя» за 2-8 листопада можна знайти матеріал про Юлію Тимошенко – «Навіщо Тимошенко зустрілася з каталонським сепаратистом», який містить ознаки чорного піару, а у газеті «РІО» за 9-15 листопада ознаки чорного піару можна знайти у статті з назвою «Офшорні ломбарди Тимошенко».
Загалом, про потенційну кандидатку на посаду президента, очільницю партії ВО «Батьківщина» Юлію Тимошенко протягом жовтня було 11 матеріалів у місцевих виданнях, протягом листопада – 13. Більшість із них – позитивного змісту. У номері газети «РІО» за 10 листопада була розміщена стаття з назвою – «Тимошенко знає, як навести лад в армії та зупинити війну», у газеті «Неділя» за 9-15 листопада розміщено текст із назвою «Стратегія миру від Тимошенко - реалістична та здатна Україні принести перемогу». Слід зазначити, що однакові тексти про того чи іншого кандидата з’являються у різних газетах області. Наприклад, у газеті «Неділя» від 12-18 жовтня опубліковано матеріал із назвою - «Олександр Кеменяш: «Тимошенко пропонує Україні новий курс», статтю із такою ж назвою можна знайти на сторінках газети «РІО» за 13 жовтня.
Близько десяти іміджевих матеріалів у закарпатських обласних виданнях протягом жовтня-листопада можна знайти про представників політичної сили «Основа», зокрема – про її лідера Сергія Таруту.
«Матеріали, які нібито інформують про діяльність конкретних політиків чи партій у суто позитивному чи негативному контекстах, насправді містять ознаки прихованої реклами чи антиреклами і є підстави вважати, що їх походження є замовним, - зазначає Ярослав Гулан, координатор громадського спостереження за виборами Громадянської мережі ОПОРА у Закарпатській області. - Проблема не у тому, що інформація розміщується за гроші, а у тому, що ні замовники, ні самі редакції не інформують аудиторію, що матеріал про політика вийшов тому, що за це заплатили. Тут питання як політичної культури, так і конкретних ознак порушення Закону “Про рекламу”. Коли офіційно стартує виборча кампанія, у контексті “джинси” можна буде говорити й про ознаки передчасної агітації та ймовірного порушення уже Закону “Про вибори Президента України”.
Частина 5 статті 9 Закону України «Про рекламу» забороняє приховану рекламу, а у частині 3 цієї ж статті йдеться, що інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи чи товару та який формує або підтримує обізнаність та інтерес глядачів (слухачів, читачів) щодо цих осіб чи товару, є рекламою і має бути вміщений під рубрикою «Реклама» чи «На правах реклами». Виборчий процес офіційно розпочнеться лише 31 грудня цього року, тому такі матеріали не підпадають під дію Закону «Про вибори Президента України», інформує Громадянська мережа ОПОРА у Закарпатській області.
До теми
- «До війни я випікав у ресторані «Наполеони» й «Медовики», а зараз у нас найпопулярніший – вафельний торт зі згущонкою». Історія бійця 128-ї бригади Богдана
- Діабет і серце: битва, яку можна виграти лише разом із лікарем
- Роботи, що рятують життя: історії поліцейських Закарпаття з лінії вогню
- «Бограч-index» – листопад 2025: за місяць ціни на продукти виросли на 12,5%
- Троє військових із інфарктом за добу: у Закарпатському кардіоцентрі показали, як надають допомогу нашим захисникам
- Тренується шість днів на тиждень і у 16 років став чемпіоном світу: історія мукачівського боксера Ростислава Трусова
- На Закарпатті зараз 23 842 військових, які звільнилися з лав армії
- Між закордоном і армією 22-річний “Шкіпер” обрав ЗСУ!
- Закарпаття: стабільність із внутрішньою напругою – результати нового соціологічного дослідження
- "Стала набагато простішою": як змінилася процедура оформлення відстрочок від мобілізації з 1 листопада
- Юрій Кілб із Ужгорода каже просто: «Рятувати — це не робота, це спосіб життя. Якщо не ми, то хто?»
- "Люди, які віддали частину себе за свою країну, мають самі обирати, де їм виступати" — чемпіон світу Владислав Горнодь
- "Моя мрія — прокинутися на ранок і залишитися без роботи", — фахівчиня із соціальної роботи Тетяна Кузьменко
- Війна спричиняє безсоння українців: результати наукового дослідження
- День спільної пам’яті, тиші й молитви: чому закарпатці 1 листопада поминають померлих
- Пітятко, ружа, тинґириця, калап, ґарадичі: топ-25 слів закарпатського діалекту
- Карета швидкої допомоги «Оксана»: артефакт війни – в Ужгородському замку
- Ветеранська справа: як поблизу Мукачева вирощують креветку та африканського сомика
- Понад 350 пацієнтів з інсультом зафіксували за 9 місяців на Закарпатті
- "Ми не можемо щось дати, якщо самі цього не маємо", — Василь Мандзюк про роботу капелана в тилу

До цієї новини немає коментарів