Закарпаття: матеріали із ознаками «джинси» та «чорного піару» про партії чи їх лідерів ширяться краєм
Для моніторингу було обрано 5 обласних газет - «Новини Закарпаття», «РІО», «Панорама», «Неділя», «Карпатський об’єктив» та одна міська комунальна газета «Ужгород». У жовтні найбільше іміджевих текстів про потенційних кандидатів у Президенти вдалося знайти на сторінках видань «Неділя» (11 статей), «РІО» (16 статей) та «Панорама» (10 статей). У листопаді тенденція залишилася незмінною: на сторінках газети «РІО» можна нарахувати 14 матеріалів зі згадками про потенційних учасників виборів, на шпальтах «Неділі» - 11 статей, «Панорами» - 10. Також кілька іміджевих текстів спостерігачі ОПОРИ помітили на сторінках газети «Карпатський об’єктив». В інших друкованих виданнях, які увійшли до моніторингу – текстів, які б містили ознаки джинси – не виявлено.
Слід відзначити, що майже усі матеріали з ознаками джинси супроводжувалися світлинами політиків, про яких йшлося у тексті.
Так званий «чорний піар» у закарпатських газетах стосувався Юлії Тимошенко та Анатолія Гриценка. Зокрема, у газеті «РІО» за 17 листопада розміщена стаття із назвою - «Сім питань, на які немає відповіді у Гриценка».
Крім цього, у газеті «Неділя» за 2-8 листопада можна знайти матеріал про Юлію Тимошенко – «Навіщо Тимошенко зустрілася з каталонським сепаратистом», який містить ознаки чорного піару, а у газеті «РІО» за 9-15 листопада ознаки чорного піару можна знайти у статті з назвою «Офшорні ломбарди Тимошенко».
Загалом, про потенційну кандидатку на посаду президента, очільницю партії ВО «Батьківщина» Юлію Тимошенко протягом жовтня було 11 матеріалів у місцевих виданнях, протягом листопада – 13. Більшість із них – позитивного змісту. У номері газети «РІО» за 10 листопада була розміщена стаття з назвою – «Тимошенко знає, як навести лад в армії та зупинити війну», у газеті «Неділя» за 9-15 листопада розміщено текст із назвою «Стратегія миру від Тимошенко - реалістична та здатна Україні принести перемогу». Слід зазначити, що однакові тексти про того чи іншого кандидата з’являються у різних газетах області. Наприклад, у газеті «Неділя» від 12-18 жовтня опубліковано матеріал із назвою - «Олександр Кеменяш: «Тимошенко пропонує Україні новий курс», статтю із такою ж назвою можна знайти на сторінках газети «РІО» за 13 жовтня.
Близько десяти іміджевих матеріалів у закарпатських обласних виданнях протягом жовтня-листопада можна знайти про представників політичної сили «Основа», зокрема – про її лідера Сергія Таруту.
«Матеріали, які нібито інформують про діяльність конкретних політиків чи партій у суто позитивному чи негативному контекстах, насправді містять ознаки прихованої реклами чи антиреклами і є підстави вважати, що їх походження є замовним, - зазначає Ярослав Гулан, координатор громадського спостереження за виборами Громадянської мережі ОПОРА у Закарпатській області. - Проблема не у тому, що інформація розміщується за гроші, а у тому, що ні замовники, ні самі редакції не інформують аудиторію, що матеріал про політика вийшов тому, що за це заплатили. Тут питання як політичної культури, так і конкретних ознак порушення Закону “Про рекламу”. Коли офіційно стартує виборча кампанія, у контексті “джинси” можна буде говорити й про ознаки передчасної агітації та ймовірного порушення уже Закону “Про вибори Президента України”.
Частина 5 статті 9 Закону України «Про рекламу» забороняє приховану рекламу, а у частині 3 цієї ж статті йдеться, що інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи чи товару та який формує або підтримує обізнаність та інтерес глядачів (слухачів, читачів) щодо цих осіб чи товару, є рекламою і має бути вміщений під рубрикою «Реклама» чи «На правах реклами». Виборчий процес офіційно розпочнеться лише 31 грудня цього року, тому такі матеріали не підпадають під дію Закону «Про вибори Президента України», інформує Громадянська мережа ОПОРА у Закарпатській області.
-->
До теми
- Студія сторітелінгу, де вчать «бачити» історії та розповідати про них
- Пасажирам потягу до Праги з Чопа загрожують штрафи до 5000 євро: причини
- Щиро вітаємо із Великоднем!
- Ворог підступний та цинічний: як уберегтися від можливих масованих атак на Великдень
- Страсна Субота. Традиції і заборони перед Великоднем
- "Навіть у сні себе не бачив воїном, але війна все змінила", — воїн 3-ї штурмової бригади з позивним "Лофт"
- Понад 160 пасок спекли закарпатки та вимушені переселенки для військових на передову
- В Ужгороді не вистачає волонтерів для плетіння маскувальних сіток для військових
- 4 ветерани із Закарпаття перемогли у конкурсі "Варто почати власну справу"
- Батькам загиблого нацгвардійця вручили державну нагороду
- Сьогодні - Вербна неділя за новоюліанським календарем
- Стало відомо, які країни Європи скорочують допомогу біженцям з Україні
- "Мрію, щоб ворог розбив "Іскандером" за 3 млн доларів саме наш Patriot", – розробник муляжів Михайло Роман
- Планували перепливати Тису: прикордонники затримали чергових ухилянтів
- "Дрони помсти": рідні та друзі полеглого захисника Данила Богуславського передали безпілотники для ЗСУ
- В Ужгороді презентували видання «Августин Волошин: шлях у безсмертя»
- Учителі Закарпаття проходять сертифікацію: експерти з усієї України оцінюють їхню майстерність
- Війна і регіональна журналістика: закарпатські медійники взяли участь в опитуванні щодо розбудови толерантного інформаційного простору
- Андрій «Бродяга» Ткачук: «Не є чимось героїчним втопитися в Тисі…»
- «Бограч-index» – квітень 2024: за місяць продукти подешевшали на 1,2%
До цієї новини немає коментарів