Півмільярда євро на дорогу

Розмова з Василем Марковичем, начальником Служби автомобільних доріг у Закарпатській області

 

Розмови навколо масштабного проекту – будівництва автобану Лісабон-Київ, який має з’єднати Україну з Європою, нещодавно перестали бути тільки розмовами й набули реальних обрисів. Наприкінці березня підписали угоду між урядами України й Угорщини про точку перетину автобаном Лісабон-Київ україно-угорського кордону.

Докладніше про будівництво автошляху кореспондентові “Газети” розповів начальник Служби автомобільних доріг у Закарпатській області Василь Маркович.

– Василю Олексійовичу, де саме знаходиться точка перетину кордону?

– Згідно з підписаною угодою, автобан перетинатиме україно-угорський кордон у районі села Дейда (колишнє Дідово) Берегівського району Закарпаття. Але Верховна Рада ще має ратифікувати міжурядову угоду. Тільки-но це відбудеться (десь восени цього року), нам дадуть доручення зайнятися відводом земель і розробкою проекту. Ми маємо попередні погодження на відвід земель із колишніми райвиконкомами, сільськими та селищними радами. Коли викупимо територію та розробимо проект, тоді почнемо шукати інвесторів, які будуватимуть цю дорогу.

– У якому напрямку автобан будуватимуть далі?

– Угорці вже дотягли автобан М 06 до Ніредьгази. Цього року вони зроблять обхід Ніредьгази, залишиться протягнути 68 кілометрів
до нашого кордону. Планували, що вони зроблять це
до 2015 року, але, з огляду на темпи будівництва, це станеться значно швидше. Ми маємо одночасно підійти до кордону, для цього необхідно чотири-п’ять років. На Закарпатті дорога проходитиме південною частиною області: Берегове, Мукачеве, Свалява, Іршава, Міжгір’я. Потім біля Торонського перевалу дорога перетинатиме Закарпатську й Івано-Франківську області, далі – Івано-Франківськ, Тернопіль, потім дорога Лісабон-Київ врізається в дорогу Київ-Одеса, а звідти йде на Кавказ.

– Яка вартість будівництва закарпатської ділянки дороги?

– Закарпатська ділянка коштуватиме приблизно 450-500 мільйонів євро. 70 кілометрів дороги пролягатимуть рівниною, а 47 км – у горах.

– Коли цією трасою зможе проїхати перший автомобіль?

– Не можу сказати. Весь автобан від кордону до Києва відразу побудувати неможливо. Для цього треба з десяток років. Дорогу будуватимуть частинами. Плануємо, що перший етап будівництва має бути від кордону до дороги Берегове-Мукачеве – це
25 кілометрів. “У такому разі автомобілі, які перетинатимуть кордон, через 25 кілометрів уже виїжджатимуть
на трасу Київ-Чоп. Наступний відрізок – до дороги Мукачеве-Рахів, тоді вже через 50 кілометрів від кордону автомобілі матимуть змогу виїхати на ту ж таки дорогу Київ-Чоп. Сподіваюся, що десь через десять років зможу проїхати перші кілометри цим автобаном.

Розмовляв Іван Колодій

 

08 червня 2006р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів