Особливості страхування "по-закарпатськи"

12 жовтня в Ужгороді відбулося засідання "круглого столу" на тему: "Страховий ринок України: 15 років досвіду. Особливості страхування "по-закарпатськи".

 

Фахівці з питань розвитку страхового ринку у Закарпатті прокоментували ситуацію, що склалася. Зокрема, йшлося про якість надаваних страхових послуг, недобросовісну конкуренцію у середовищі страхового бізнесу та демпінг цін, страхову культуру населення тощо.
Участь у "круглому столі" взяли керівники кількох закарпатських філій українських страхових компаній, зокрема, СК "Універсальна", "Гарант-авто", "ПРОСТО-страхування", "Пожежно-страхової компанії", "Оранта", "Глобус", а також банкіри.
Заступник директора Закарпатської регіональної дирекції СК "Універсальна" Оксана Майборода запросила колег до постійної співпраці заради спільного контролю за діяльністю страхових компаній на Закарпатті. Саме "Універсальна" стала ініціатором подібних зібрань по всій Україні, започаткувавши проект "Страховий ринок України: 15 років досвіду".
Усього в Закарпатті зареєстровано понад 70 філій страхових компаній, близько 40 із них регулярно подають звітність, а реально працюють 6-8 компаній, свідчать фахівці.
Віктор Матяшовський, директор обласної дирекції ВАТ УСК "Гарант-Авто" звернув увагу на світові стандарти якості страхування. Він наголосив на тому, що якість страхової послуги не можна перевірити природними аналізаторами "на смак чи дотик", тому зростає важливість професійного аналізу договору страхування. Натомість споживачі досі залишаються неуважними до питань страхування, прагнуть почути від компанії сталу суму полісу, замість того, аби ретельно підібрати найбільш відповідний пакет послуг з конкретними умовами для власних потреб. У західних державах цю функцію беруть на себе страхові брокери, які підбирають найбільш вигідну страхову пропозицію конкретному клієнтові. В Україні ж такий інститут не отримав розвитку, оскільки, на жаль, не знайшов споживацького попиту. В. Матяшовський зазначив, що часто люди виборові взуття приділяють більше уваги, аніж аналізові страхового полісу для, наприклад, авта вартістю понад 250 тисяч гривень.
Володимир Малеш, директор Закарпатської філії ЗАТ "ПРОСТО-страхування" зауважив, що якісно донести суть послуги до клієнта повинен страховий консультант, який зобов’язаний фахово презентувати продукт, пояснити усі його нюанси та постійно супроводжувати клієнта.
Андрій Скубенич, представник СК "Глобус" стверджує, що про рівень якості послуг страхової компанії свідчить рівень її виплат. Він також озвучив відмінність українського страхового ринку від європейського. Так, кошти, які знаходяться в обігу на українському страховому ринку становлять близько 5 грн. на людину, тоді як у Польщі ця сума сягає 400 євро, в інших європейських державах — понад 1000 євро. А. Скубенич також зауважив, що на ринку страхових послуг Закарпаття часто помітною є неадекватність тарифної політики окремих компаній. Споживач повинен звернути увагу на відповідність між тарифами і виплатами.
Директор Закарпатської філії ВАТ "Кредобанк" Микола Бережанський наголосив на важливості співпраці банків та страхових компаній, назвавши її найбільш пов’язаним бізнесом. Адже страхові компанії зменшують ризики продажу банківських послуг, а банки сприяють накопиченню ресурсної бази страхових компаній.
Щодо ситуації з обов’язковими видами страхування, то причиною "неслухняності" громадян В. Матяшовський називає особливості нашої ментальності. У діях держави, у свою чергу, відсутня стабільність та послідовність щодо обов’язкового страхування. "Ситуація із придбанням полісів цивільної відповідальності водіїв загалом віддзеркалює стан відповідальності у суспільстві", — стверджує фахівець. Він також закликає закарпатців бути більш уважними та зрозуміти, що в жорстких умовах ринку слід подбати про себе самому.

 

13 жовтня 2006р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів