Закарпатським бізнесменам: як працює ваш ПДВ-рахунок у системі електронного адміністрування
Від ДФС можна отримати інформацію про стан свого електронного рахунку і суму податку, на яку можна зареєструвати податкову накладну.
ПДВ-рахунок – це рахунок, відкритий платнику ПДВ у системі електронного адміністрування, запровадженої з 1 лютого 2015 року. Правила цієї системи викладено у статті 200¹ Податкового кодексу України і Порядку електронного адміністрування податку на доданну вартість, затвердженим постановою КМУ від 16.10.2014 № 569. Система працювала у тестовому режимі протягом перехідного періоду до 1 липня поточного року. ПДВ-рахунок призначений: - для контролю суми ПДВ, на яку платник податків може зареєструвати податкову накладну або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН); - сплати задекларованих податкових зобов’язань до бюджету.
Платник ПДВ має право отримувати від ДФС інформацію про стан свого електронного рахунку і суму податку, на яку він може зареєструвати податкову накладну. Для отримання такої інформації йому потрібно направити запит до ДФС України.
Платник податків повинен поповнити ПДВ-рахунок «живими» коштами: - для реєстрації податкової накладної в ЄРПН – якщо на момент реєстрації сальдо формули з п. 200¹ (ΣНакл) менше, ніж сума ПДВ у такій податковій накладній. Цей обов’язок виникає з 1 липня 2015 року, коли система електронного адміністрування запрацювала у повному обсязі; - для сплати задекларованих податкових зобов’язань.
Разом з тим, кошти з ПДВ-рахунка можна перераховувати тільки: - до бюджету для сплати податкових зобов’язань з ПДВ; - на спец рахунок (для підприємств, що застосовують спеціальний режим оподаткування у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства (стаття 209 ПКУ); - на поточний рахунок платника (за його заявою), але тільки в тій сумі, яка залишиться після сплати задекларованого ПДВ і погашення податкового боргу (за наявності). ПДВ-рахунки відкривають виключно на підставі реєстру платників податків, який Державна фіскальна служба подає до Казначейства. У реєстрі зазначаються: - найменування або прізвище, ім’я та по батькові платника податків; - податковий номер або номер і серія паспорта (для фізосіб-підприємців, які мають позначку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта); - індивідуальний податковий номер платника податків; - дата реєстрації платника податків.
Казначейство повинне надіслати ДФС повідомлення про відкриття ПДВ-рахунку платника податків не пізніше наступного робочого дня з дня його відкриття. Після надходження такого повідомлення ДФС передає платникові податків реквізити його ПДВ-рахунка. Як бачимо, відкриття рахунка проходить без участі платника податків. Суб’єкт господарювання може проводити операції з ПДВ-рахунка з дати його реєстрації платником ПДВ. Для платників, зареєстрованих до 1 лютого 2015 року, дата початку використання ПДВ-рахунка було 1 лютого 2015 року.
Електронний рахунок підлягає закриттю при анулюванні реєстрації платника ПДВ. При цьому залишок коштів на ПДВ-рахунку перераховується до бюджету. Закриття рахунку також проводиться без участі платника податків, повідомляють із відділу комунікацій Головного управління ДФС у Закарпатській області.
До цієї новини немає коментарів